Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 16:16

Żoliborski Dom

Stary Żoliborz, ciepły piątkowy wieczór, pyszne zapachy w powietrzu, zieleń. Ukryta w starej willi restauracja Dom Made, położona przy jednej z bardziej urokliwych uliczek na Żoliborzu, blisko Parku Żeromskiego, jest ledwie dostrzegalna. Prowadzi nas zapach, przytłumione światło w ogrodzie i ciche rozmowy gości. Siadamy na tarasie, bo jest gorąco, choć wnętrze kusi swoim stylem, jest przytulnie jak w starej drewnianej chacie i mam wrażenie, że nieco niedbale, ale jest w tym swoisty urok.

Przemiła obsługa podaje nam krótkie, jednokartkowe menu. Jak się dowiaduję, menu jest sezonowe i zmienia się bardzo często. Zostałyśmy również poinformowane, że ze względu na dużą liczbę gości, nasze zamówienia realizowane będą dopiero po minimum 30 minutach. Cenię to, że uprzedzono nas o dłuższym czasie oczekiwania. Spożytkowałyśmy go na ploteczki przy lampce zimnego prosecco, przegryzając puszystą, świeżą focaccię z wyrazistą oliwą. Uwielbiam takie początki, szczególnie gdy jestem bardzo głodna, a dzięki takiej przystawce mogę skupić się na rozmowie, nie słysząc burczenia w brzuchu.

W pięknych okolicznościach przyrody czekałyśmy cierpliwie na swoje dania. Wybór padł na: zupę ramen z kaczką, wakame i jajkiem (21 zł), kwiaty cukinii w tempurze (18 zł), doradę pieczoną w ziołach z pieczonymi warzywami i sosem chimichurri (52 zł) oraz czarne tagliatelle z owocami morza, chili i prosecco (37 zł).

Zaczęłyśmy od zupy ramen, która była smaczna, a jej kwintesencja to rewelacyjna, rozpływająca się w ustach kaczka, makaron niestety podano nieco rozgotowany. Danie bardzo syte i pięknie podane.

Sezonowe danie, na które tak bardzo czekałam, to wielkie rozczarowanie: kwiaty cukinii bez kwiatów… Dostajemy małe cukinie w panierce bez nawet jednego kwiatka. Warzywa były smaczne, al dente, ale to tak, jakbym dostała stek wegetariański, gdy mam ochotę na kawał krwistego mięcha. Nie tak to danie sobie wyobrażałam.

Przyrumieniona dorada w całej okazałości polegiwała na chrupiącej, pieczonej fasolce i zieleninie, w towarzystwie jedynie lekko podpieczonego, przez co trochę twardego ziemniaka. Skupiwszy się na cenie tego dania, zauważyć muszę, że ilościowo może i się obroniło, ale jakość dania trochę mnie rozczarowała. Lubię bardziej wypieczone warzywa, a mniej wypieczoną rybę. Ta dorada była jakieś pięć minut przeciągnięta. Jeśli chodzi o sos chimichurri, był ledwo wyczuwalny i ledwo dostrzegalny na talerzu, ale może dlatego, że w ogrodzie po zmroku jest bardzo ciemno, a świece nie dają rady oświetlić stołu wystarczająco. Danie jednak było smaczne.

Talerz czarnego makaronu wijącego się wokół krewetek, kalmarów, ośmiorniczek i sercówek wyostrza nieduża ilość chili, a wytrawności daniu nadaje odrobina prosecco. To pięknie zaprezentowany bohater tego wieczoru. Takie dania chce się jeść i nigdy nie kończyć.

Gdy kończyłyśmy kieliszek prosecco, nie wiadomo skąd przyszła jeszcze siła i ochota na deser, do podziału, ale bez wątpliwości zamawiamy terrinę z koziego sera z musem malinowym (14 zł). Deser zdaniem pani kelnerki miał być mały, a okazał się sporym kawałkiem czegoś… nie znajduję słów na opisanie tego smaku i konsystencji. Takiego deseru jeszcze nie jadałam, to idealne połączenie mało słodkiego serniczka ze słodko-kwaśnym malinowym musem posypanym orzeszkami, rozpływał się w ustach. Deser nie przytłumił smaku głównych dań, a podkręcił całość i nadał kolacji wytrawnego, odkrywczego charakteru.

Dom Made to wyjątkowe miejsce, to nietuzinkowa kuchnia, nietypowe wnętrze, to miejsce sprawia wrażenie niedokończonego… tam możesz spodziewać się niespodziewanego. To dom otwarty, w którym nie zaznasz nudy w kapciach przed telewizorem.

Dom Made, ul. Mierosławskiego 12

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie duże

Temperatura: 3°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 15 km/h