Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:51

Wolumen ma się dobrze!

W weekendy jest tu giełda elektroniczna, „spożywką” handluje się we wtorki i piątki, choć w inne dni również da się tu zrobić zakupy.  

Bielański bazar przechodzi swój renesans. Emanuje niespotykanie przyjemną atmosferą, jest lepiej zaopatrzony niż niejeden sklep wielobranżowy, a mieszkańcy tak go lubią, że w konflikcie z deweloperami stają za nim murem. Dziś odwiedzamy Wolumen, czyli kultowy bazarek na Bielanach.

https://gazetazoliborza.pl/2020/07/odkrywamy-zakamarki-zoliborskich-bazarkow/

Powstał pod koniec lat 60., jednak to okres po roku 1989 przyniósł mu największą sławę. Wolumen był paserskim zagłębiem Warszawy. To tu, przy okazji giełdy elektronicznej, drobni przedsiębiorcy handlowali kradzionymi radiami, telefonami czy nielegalnym alkoholem. Echa tej praktyki widać do dziś, nadal można tu kupić papierosy bez polskich znaków akcyzowych czy używane telefony sprzedawane „z łapy”. W tym okresie Wolumen był również terenem spornym w starciach między okolicznymi gangami. Dla gangsterów była to żyła złota. Wpływy z pobieranych na bazarze haraczy stanowiły znaczące źródło dochodów grup przestępczych. Dążenia grup przestępczych do kontroli nad bazarem doprowadziły do wybuchu „drugiej wojny żoliborskiej” czyli jednego z najbardziej krwawych konfliktów między gangami w latach 90.

Chleb, który leczy

Dostać tu można niemal wszystko: owoce, warzywa, mięso, nabiał, wszelkie produkty spożywcze, garnki, zastawę stołową, a nawet meble. Pełno tu produktów własnej, rzemieślniczej produkcji: jaja z gospodarstwa, zsiadłe mleko, a w okresie jesiennym świeżo zebrane grzyby.

Przechadzając się po bazarku można natknąć się na dość niepozorny, a jednocześnie inny niż wszystkie stragan z pieczywem. „Z wykształcenia jestem magistrem farmacji”– mówi mi pani zajmująca się straganem. Co robi kobieta z medycznym wykształceniem na Wolumenie? „Nie pracuję tu, a jedynie pomagam mojemu znajomemu, który jest właścicielem straganu. Potrafię dobrać odpowiednią dietę dla każdej grupy krwi. Robię to pro publico bono”. Ludzie, którzy przychodzą kupować tu pieczywo to w większości stali klienci. Pani zajmująca się straganem zna zalecenia zdrowotne każdego z nich i służy radą wszystkim osobom, które zainteresują się, jaki konkretnie produkt najlepiej kupić przy ich uwarunkowaniach dietetycznych. „To wszystko ręczna robota” – pada odpowiedź na pytanie o pochodzenie wyrobów. „Piekarnia znajduje się w jednej z podwarszawskich miejscowości, tam też właściciel piekarni ma pole, na którym uprawia zboża używane później do wyrobu ciasta”.

Fundamentem handlu na Wolumenie są świeże produkty sprzedawane prosto od producentów, którzy przyjeżdżają tu z najodleglejszych zakątków województwa mazowieckiego: „Jajka, które sprzedaję na Wolumen jadą 150 kilometrów, pochodzą z kurnika mojej siostry” – mówi mi jedna ze straganiarek. Sprzedaje również miód, ten już pochodzi z Warszawy. Z kupnem jajek warto się pośpieszyć, tak przynajmniej wynika z podsłuchanej przeze mnie rozmowy straganiarki z jednym z klientów: „Niech pan kupi na zapas. Zboże drożeje panie! Będzie trzeba podnieść ceny jajek. Zobaczy pan, za tydzień będą już dziesięć groszy droższe”.

Świeżość zawsze w cenie

To właśnie dzięki podejściu do klientów i gwarancji świeżości produktów bielański bazarek cieszy się takim powodzeniem. „Mieszkam tu niedaleko, na Kasprowicza. Zdarza mi się oczywiście robić zakupy w okolicznych dyskontach, ale zaletą Wolumenu jest to, że produkty są świeże, prosto od producenta, a ceny niskie” - mówi nam pani Barbara. „Mieszkam w tej okolicy od pięćdziesięciu lat i nie wyobrażam sobie Bielan bez tego bazaru” – dodaje i z dumą przyznaje, że również jej podpis znalazł się pod petycją przeciwko zabudowaniu Wolumenu biurowcami.

Spytałem jednego ze sprzedawców jabłek o to czemu ludzie wolą kupować na Wolumenie a nie w dyskontach: „A widział pan po ile są jabłka w Biedronce? Poza tym ludzie wolą kupować od producenta. Te jabłka, które sprzedaję, pochodzą z mojego sadu, przyjechałem tu z nimi z Warki”.

Znaleźć tu można również produkty niespotykane w supermarketach. „Jajka zwykłe mam po 70 groszy, z podwójnym żółtkiem po złotówce” – mówi mi jedna ze sprzedawczyń jajek. Okazuje się, że podwójne żółtko z jajkiem nie jest żadnym defektem genetycznym spowodowanym przez złą paszę czy antybiotyki. Takie jajka znoszą młode kury, które w swoim organizmie nie mają jeszcze wystarczająco dużo wapnia, więc łączą dwa żółtka w jednym jajku.

https://gazetazoliborza.pl/2020/08/bazarek-przy-broniewskiego-straszy-wygladem-jaki-los-czeka-pawilony/

Nie tylko ceny, liczy się również atmosfera

Gdy pierwszy raz odwiedza się Wolumen największe wrażenie robi atmosfera. Ludzie przychodzą tu uśmiechnięci. Dowcipkują. Rozmawiają ze sprzedawcami. Tematy rozmów są tu równie różnorodne co podczas debat politycznych. Usłyszałem tu zarówno dysputy o pogodzie, zdrowiu jak i dyskusje na temat fuzji Orlenu z Lotosem. „Tu jest jak w filmie, szczególnie w takie słoneczne poranki jak dziś. Sprzedawcy zachwalając swoje produkty nawołują klientów, panuje tu specyficzny harmider. Również dla zmysłów jest to ciekawe przeżycie. Ryby, owoce, grzyby, to wszystko pachnie i tworzy jedyną w swoim rodzaju mieszankę”- mówi mi odwiedzający Wolumen po raz pierwszy pan Maciej. „Przyjechałam z Łodzi, a na bazarek przyszłam przy okazji, zaraz odbieram wnuczka z przedszkola. Kocham tę atmosferę, a miłością do bazarków zaraziłam również córkę, która mieszka niedaleko. Dodatkową zaletą są ceny jest tu zdecydowanie taniej niż w sklepach osiedlowych czy ulicznych kramikach” - mówi mi pani Maria. Rzeczywiście ma rację, a żeby się o tym przekonać wystarczy odwiedzić bazar.

Wolumen to również, a może przede wszystkim, giełda elektroniczna

W weekendy odbywa się tu jedyna w swoim rodzaju i największa w Warszawie giełda elektroniczna. Analogicznie do „spożywki” ceny podzespołów są tu niskie, a przekrój dostępnych elementów zaskakuje. Można tu kupić dosłownie wszystko, co tylko jest związane z prądem: od zwykłych przewodów, głośników i komputerów aż po urządzenia i podzespoły, których nazw humanistyczny umysł redaktora nawet nie jest w stanie powtórzyć. Na Wolumenie można również znaleźć elektroniczne starocia rodem z ZSRR.

Wolumenu nie oddamy!

To jedno z haseł powstałych przy okazji „bitwy o wolumen”. 9 września 2018 roku społeczność Bielan dowiedziała się o nowym planie zagospodarowania przestrzennego dla Wawrzyszewa. Proponowane było przeznaczenie 1/3 powierzchni targowiska pod zabudowę biurowo-mieszkaniową. Wywołało to duży sprzeciw wśród mieszkańców. „Koalicja Dla Wolumenu” czy „Wolumenu nie oddamy!” pod tymi hasłami zrzeszali się ludzie związani targowiskiem. Ich celem była walka z planowanymi zmianami. Jak podaje portal Tustolica.pl, tylko w ramach akcji pod tym drugim hasłem zebrano ponad 4600 podpisów. Kolejne 1145 pod petycją ze swoimi uwagami do planu zebrali w zbiórce internetowej radni Razem dla Bielan.

Ciekawą lekturą okazały się uwagi do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru Nowego Wawrzyszewa. Dowiadujemy się tam, że „Bazar Wolumen zostanie zachowany z dopuszczeniem lokalizowania pawilonów handlowych do 2 kondygnacji nadziemnych”. Poza tym nowa zabudowa będzie mogła znajdować się jedynie w wąskim pasie ziemi od strony ulicy, tak żeby plac handlowy w dalszym ciągu przypominał prostokąt. Oznacza to, że pospolite ruszenie wywarło wpływ na warszawskich planistów. Uchwalenie planu prognozowane jest na 2022 rok.

https://gazetazoliborza.pl/2020/01/zoliborskie-kercelaki/

IMG_20210216_100337

IMG_20210216_100337

IMG_20210216_100417

IMG_20210216_100417

IMG_20210216_100418

IMG_20210216_100418

IMG_20210216_100808

IMG_20210216_100808

IMG_20210216_100912

IMG_20210216_100912

IMG_20210216_101127

IMG_20210216_101127

IMG_20210216_101626

IMG_20210216_101626

IMG_20210216_101700

IMG_20210216_101700

IMG_20210216_101704

IMG_20210216_101704

IMG_20210218_100148

IMG_20210218_100148

IMG_20210218_100201

IMG_20210218_100201

IMG_20210216_100337-1

IMG_20210216_100337-1

IMG_20210216_100417-1

IMG_20210216_100417-1

IMG_20210216_100418-1

IMG_20210216_100418-1

IMG_20210216_100808-1

IMG_20210216_100808-1

IMG_20210216_100912-1

IMG_20210216_100912-1

IMG_20210216_101127-1

IMG_20210216_101127-1

IMG_20210216_101626-1

IMG_20210216_101626-1

IMG_20210216_101700-1

IMG_20210216_101700-1

tlo-wolumen-1

tlo-wolumen-1

IMG_20210216_100337-2

IMG_20210216_100337-2

IMG_20210216_100417-2

IMG_20210216_100417-2

IMG_20210216_100418-2

IMG_20210216_100418-2

IMG_20210216_100808-2

IMG_20210216_100808-2

IMG_20210216_100912-2

IMG_20210216_100912-2

IMG_20210216_101127-2

IMG_20210216_101127-2

IMG_20210216_101626-2

IMG_20210216_101626-2

IMG_20210216_101700-2

IMG_20210216_101700-2

tlo-wolumen-2

tlo-wolumen-2


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ