Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 17:23

Serek Bielański pełny drzew czy zabudowany?

Projekt zgłoszony do budżetu obywatelskiego wywołał niemałe poruszenie.

Stacja metra Słodowiec na Bielanach znajduje się w centralnym punkcie tzw. Serka Bielańskiego. W ramach Budżetu Obywatelskiego zgłoszono pomysł by na Serku Bielański posadzi 500 drzew. „Dzięki posadzeniu 500 drzew ozdobnych powstanie nowy, piękny las na Bielanach. Ozdobne drzewa będą cieszyły oczy Mieszkańców, a przede wszystkim będą dawały cień w letnie, upalne dni” – czytamy w opisie zgłoszonego projektu, którego autorami są radni dzielnicy Bielany z ramienia Razem dla Bielan, Piotr Walas i Ewa Turek.

Wspólnie z Ewa Turek zostaliśmy zaatakowani przez TuBielany za Pomysł posadzenia nowego lasu na Bielanach, A dokladnie ... Opublikowany przez Piotr Walas - Radny Dzielnicy Bielany m. św. Warszawy & nbsp; Czwartek, 11 lutego 2021

Łączna powierzchnia działek na Serku Bielańskim wynosi ponad 30 tys. m kw. W centralnym punkcie znajduje się stacja metra Słodowiec co ma znaczący wpływ jeśli chodzi o możliwości w zagospodarowaniu działki. Teren pomiędzy ulicami Żeromskiego, Marymoncką a Sacharową z komercyjnego punktu widzenia jest atrakcyjny właśnie ze względu na sąsiedztwo z pierwszą linią metra.

Od dekad planowane nowe centrum

Grunt za sprawą przedwojennych wizji planowania nowego centrum Bielan jest wolny od roszczeń. Pierwszy krok ku temu poczynił prezydent Stefan Starzyński, który odkupił grunt. Na terenie serka planowano budowę placu Jedności. Całość miała mieć charakter rasowego placu z gwiaździście rozchodzącymi się ulicami. Ambicje na zagospodarowanie terenu były niemałe już od lat 50, kiedy to planowano dzielnicowy ośrodek społeczno-usługowy. Wówczas była to jeszcze część Żoliborza. Z planów nic nie wyszło do dziś mimo, że miejscy urzędnicy dekady później promowali działkę na Lazurowym Wybrzeżu. W między czasie na terenie serka rozstawiały się letnie ogródki piwne czy wesołe miasteczka. Budowa stacji metra i usytuowanie południowego pawilonu w centralnym punkcie w domyśle zwiastowało otoczenie jej miejską zabudową. Tak się do dziś nie stało.

Budowę tunelu stacji metra Słodowiec zakończono w 2008 roku. Osadzono go zbyt płytko by zgodnie z możliwościami jakie przewiduje MPZP wybudować tam budynki mieszkalne lub usługowe mierzące od 50 do nawet 100 metrów wysokości. Obowiązujący od 2002 roku plan wydaje się być już nieaktualny.

Drzewa czy miejska zabudowa?

Wcześniej na Serku Bielańskim może pojawić się 500 drzew, o ile tak zdecydują mieszkańcy. Zgłoszony do Budżetu Obywatelskiego projekt musi jeszcze przejść pozytywnie ocenę formalną, merytoryczną aż wreszcie zostanie wybrany przez mieszkańców w głosowaniu. Jeżeli tak się stanie, to wychodząc ze stacji metra znajdziemy się pośród setek drzew. Ta wersja wydaje bardzo prawdopodobna.

Jak donosi Gazeta Wyborcza, dla której sprawę skomentował burmistrz Bielan Grzegorz Pietruczuk mieszkańcy na etapie przystąpienia do zmiany planu dla serka Bielańskiego opowiadali się za zachowaniem zielonego charakteru Serka Bielańskiego. W pomyśle bielańskich radnych, burmistrz dzielnicy nie widzi nic złego. - Po drugiej stronie Żeromskiego powstał ogromny blok Słodowiec City. Po drugiej ul. Sacharowa na etapie garażu podziemnego zatrzymała się budowa sporego hotelu. Może można by pomyśleć o serku jako takim parku, będącym rekompensatą za intensywną zabudowę na jego obrzeżach? – mówi cytowany przez stołeczny dziennik burmistrz Bielan.

Opinie samych mieszkańców nie są jednoznaczne. Jedni zdecydowanie opowiadają się za drzewami. – W dobie zmian klimatycznych i przewagi betonu nad zielenią w miastach wydaje się to trafionym pomysłem. Drzewa chyba jeszcze nikomu nie zaszkodziły, a centrum handlowe mam na Młocinach, trzy stacje metra stąd – mówi pani Katarzyna, która mieszka w sąsiedztwie i codziennie odjeżdża ze Słodowca do pracy. Innego zdania jest pan Łukasz, który wskazuje, że można połączyć jedno z drugim, czyli rozgęszczona zabudowa, ale i otoczona zielenią.  – Stacja metra jest bardzo strategicznym miejscem. To również atrakcyjny teren dla zabudowy mieszkaniowej. O to chyba chodzi w życiu w mieście, by mieć wszystko blisko miejsca swojego zamieszkania. Po to jest komunikacja miejska by móc z łatwością, bez użycia auta załatwić swoje potrzeby – mówi i dodaje: - Stan tego terenu od lat się jest taki sam i chyba szybko nic tu się nie zmieni więc posadzenie tych drzew nie jest może takim złym pomysłem.


serek-bielanski-1

serek-bielanski-1

slodowiec

slodowiec

serek-bielanski-2

serek-bielanski-2

serek-bielanski-2-1

serek-bielanski-2-1


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.