Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 11:25

Zieleń na ulicy Rydygiera rozjeżdżona. Dzielnica wreszcie reaguje

Po staraniach mieszkańców i radnych w sprawie rozjeżdżonej zieleni na ulicy Rydygiera, dziś w jednym z najbardziej newralgicznych miejsc pojawiły się biało-czerwone bariery.

Przebudowa ulicy Rydygiera realizowana przez żoliborski urząd dzielnicy zakończyła się ponad 7 miesięcy temu. Prace trwają jeszcze na odcinku od ulicy Przasnyskiej do Anny German. Prowadzone są na zlecenie dewelopera.

Od miesięcy toczy się dyskusja na temat parkowania w ulicy Rydygiera. Mieszkańcy są bowiem świadkami rozjeżdżania zieleni i nieprawidłowego parkowania. Dziś rano nastąpił przełom w sprawie. W jednym miejscu pojawiły się masywne, plastikowe, biało-czerwone elementy mające chronić zieleń.

Przebudowa ponad półkilometrowego odcinka ulicy Rydygiera rozpoczęła się jesienią 2019 roku. Mieszkańcy po roku prac otrzymali nową jezdnię, w poprzek której wytyczono oświetlone przejścia dla pieszych z azylami, ścieżkę rowerową, szerokie chodniki, wybudowano zatoki autobusowe i miejsca postojowe. Wykonawca za zrealizowanie prac otrzymał 5,7 mln zł.

https://gazetazoliborza.pl/2021/02/uczniowie-na-pierwszy-dzwonek-w-szkole-przy-ulicy-anny-german-moga-jeszcze-dlugo-poczekac/

Ponad 3 tys. krzewów i nowe drzewa

Inwestycję podzielono na dwa etapy. Pierwszy to wyżej wspomniane prace budowlane, drugi etap to uzupełnienie zieleni na ulicy Rydygiera, które miało miejsce jesienią 2020 roku. Nowe nasadzenia to efekt zaciętej walki mieszkańców o wysokie drzewa, które w słoneczne dni będą rzucały cień na okolicę. Pierwotnie projekt zakładał nasadzenia zastępcze w postaci 36 klonów kulistych i 37 wiśni osiągających wysokość nie wyższą niż trzy metry. Ostatecznie jednak na Rydygiera będą rosły platany objęte przez wykonawcę trzyletnią pielęgnacją. Jesienią wzdłuż przebudowywanego odcinka ulicy Rydygiera posadzono 24 takie drzewa.

Wcześniej jednak w ramach prac zieleniarskich zasadzono sześć gatunków krzewów takich jak krzewuszka cudowna, dereń kanadyjski, trzcinnik ostrokwiatowy, pęcherznica kalinolistna, czy dwie odmiany berberysów. Łącznie na ulicy Rydygiera pojawiło się ponad 3,2 tysiąca krzewów.

Rozjechane krzewy

Tuż po oddaniu inwestycji przez wykonawcę, żoliborscy radni zwracali uwagę na brak zabezpieczeń, które miałby chronić zieleń przed rozjeżdżaniem. Na brak takowych rozwiązań wskazywali na łamach "Gazety Żoliborza" już w lipcu przedstawiciele stowarzyszenia Miasto Jest Nasze, a także koalicjanta partii rządzącej w dzielnicy stowarzyszenia Nowy Żoliborz.

https://gazetazoliborza.pl/2020/07/remont-ul-rydygiera-galeria-niedopracowan-i-wadliwej-realizacji/

Jak się później okazało prośby o zabezpieczenie zieleni stały się zasadne. W zatoce postojowej na ulicy Rydygiera 19, gdzie znajduje się Biedronka, wybudowano miejsca do parkowania równoległego. Czas pokazał, że kierowcy w tym miejscu postanowili zignorować przepisy parkując skośnie, wjeżdżając w ten sposób jedną osią kół na trawnik niszcząc zieleń przyuliczną, a także utrudniając ruch. Źle zaparkowane samochody wymuszały na kierowcach przejechanie ciągłej linii, utrudniały przejazd kursującym autobusom i innym pojazdom.

Z kolei tam, gdzie wytyczono miejsca ze skośnym parkowaniem, czyli na wysokości budynku z numerem 8, kierowcy rozjeżdżali posadzone pomiędzy zatokami krzewy.

Wówczas niefrasobliwym kierowcom miała przeciwdziałać Straż Miejska. Tak przynajmniej jeszcze w lipcu w odpowiedzi na pytanie, kiedy i czy w ogóle pojawią się zabezpieczenia przed nieprawidłowym parkowaniem na chodniku twierdził żoliborski urząd.

„Mieszkańcy ulicy Rydygiera zgłaszają regularnie nielegalnie parkujące samochody, jednakże ani Straż Miejska, ani policja nie podejmują interwencji polegających na usunięciu pojazdów zgodnie z art. 130a prawa o ruchu drogowym” – czytamy w interpelacji Łukasza Porębskiego, dzielnicowego radnego z ramienia Miasto Jest Nasze, który również wskazywał na konieczność zabezpieczenia zieleni na ulicy Rydygiera.

Jak reagują strażnicy miejscy w kwestii parkowania na ulicy Rydygiera i urząd dzielnicy?

Od października do 31 listopada w sprawie nielegalnego parkowania na ulicy Rydygiera stołeczni strażnicy miejscy otrzymali 383 zgłoszenia, 10 razy usunięto pojazd z drogi i 15 kierowców otrzymało mandat karny. Na przełomie roku odnotowano 104 zdarzenia. Łącznie w całym 2020 roku na ulicy Rydygiera strażnicy miejscy wystawili 42 mandaty, skierowali 1 wniosek do sądu, wydali 67 dyspozycji usunięcia pojazdu, wydali 21 pouczeń i podjęto działania na podstawie 332 procedur foto. W porównaniu do poprzednich lat są to średnio o połowę mniejsze liczby, jednak tendencja spadkowa jest zauważalna w skali miasta, co może tłumaczyć zmniejszony ruch w dobie pandemii.

Dziś na ulicy Rydygiera pojawiły się biało-czerwone elementy mające chronić zieleń przy ulicy Rydygiera na wysokości Biedronki. Plastikowe barykady wizualnie mogą nie zadowalać mieszkańców, ale są rozwiązaniem tymczasowym. W poniedziałek 22 lutego ma rozpocząć się montaż płotków. Prace obejmują odcinek, o zabezpieczenie którego apelowała radna dzielnicy Izabela Rychter, a więc płotki pojawią się na stumetrowym odcinku wzdłuż budynków z numer 18 i 15.

"Przy ulicy Rydygiera – zgodnie z wolą mieszkańców – zmieniliśmy pierwotny plan jej przebudowy i zwiększyliśmy powierzchnię z zielenią miejską. Mamy nadzieję, że mieszkańcy uszanują nowoposadzoną zieleń, dostosowując parkowanie pojazdów do obowiązującej organizacji ruchu na ulicy i przepisów drogowych. Wolelibyśmy uniknąć montażu coraz większej liczby słupków i wygrodzeń, a tym samym przeznaczyć te środki na inne potrzebne remonty drogowe w dzielnicy" - poinformowała Donata Wancel, rzecznik prasowy Urzędu Dzielnicy Żoliborz.

Jeśli chodzi o zabezpieczenie zieleni choćby przy ulicy Rydygiera 8, skonstruowano prowizoryczne wygrodzenie w postaci biało-czerwonej taśmy.

https://gazetazoliborza.pl/2021/02/felieton-gazety-zoliborza-manipulacje-czym-sie-charakteryzuja-i-jaka-jest-ich-rola/

ulica-Rydygiera-skosne-parkowanie

ulica-Rydygiera-skosne-parkowanie

rydygiera-parkowanie

rydygiera-parkowanie

rozjechane-krzaki-ulica-rydygiera

rozjechane-krzaki-ulica-rydygiera


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ