Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:34

Policja uprzykrza życie mieszkańcom. Jak tłumaczy się komendant żoliborskiego komisariatu?

Od miesięcy widok policji w uliczkach Żoliborza w rejonie domu Jarosława Kaczyńskiego przestał już dziwić. Mieszkańcom jednak działania policji zaczynają doskwierać.

Przelewająca się przez Żoliborz fala protestów w związku z zaostrzeniem prawa antyaborcyjnego od kilku tygodni ściąga setki policjantów pod dom Jarosława Kaczyńskiego, wicepremiera i prezesa PiS. W dniu protestów, tak jak miało to miejsce choćby ostatnio w nocy z 29 na 30 stycznia, w gotowości do ochrony posesji Kaczyńskiego były dziesiątki Policjantów. Fragment ulicy Mickiewicza odcięty był od świata kordonem radiowozów i murem dziesiątek policjantów. Podczas ostatniego protestu, na Żoliborzu doliczono się 100 radiowozów. To prawdopodobnie więcej niż podczas ostatniej wizyty protestujących, która miała miejsce podczas rocznicy stanu wojennego.

https://gazetazoliborza.pl/2020/11/maly-czlowiek-o-wielkiej-wladzy-wezwal-straz-narodowa-felieton/

Mundurowi obecni są zazwyczaj również w bocznych uliczkach. „Mieszkańcy narzekają, że ostatnio trudno dojechać do domu, kiedy przez ul. Mickiewicza przechodzą manifestacje, albo jest zablokowana przez kordon policyjny mający chronić dom prezesa przed protestującymi. Bardziej bojaźliwi zwracają uwagę na pewien dyskomfort psychiczny spowodowany ciągłą obecnością mundurowych widokiem ubranych na ciemno osiłków stojących na rogu ulicy: – Po zmroku ok. 18.00 jadąc rowerem wzdłuż Mickiewicza strasznie się przestraszyłam. Dwóch mężczyzn w ciemnych strojach nagle pojawiło się na chodniku na drodze… Zagadka: zboczeńcy czy pijacy? Nie to byli policjanci patrolujący niedaleko posesji pana J. Kaczyńskiego… Przestraszyłam się ich jak nie wiem co, a oni w śmiech… to wcale nie jest śmieszne zawału można dostać – pisze jedna z mieszkanek Żoliborza.” – czytamy w tekście Maćka Pawłowskiego opisującym życie w okolicy domu prezesa.

Latający helikopter i legitymowanie bez powodu

W sprawie znaczącej obecności policji na Żoliborzu w listopadzie debatowali radni podczas dzielnicowej Komisji Infrastruktury i Bezpieczeństwa. Jej szefowa Joanna Tucholska opisała sytuację, w której została otoczona i wylegitymowana przez tajniaków, gdy wyszła na spacer z psem. Według jej relacji tego typu incydenty miały spotkać innych mieszkańców. Sprawę opisała również Gazeta Wyborcza, dla której przewodniczący rady dzielnicy Piotr Wertenstein-Żuławski opowiadał jak, sam padł ofiarą patrolu podczas joggingu.

W trakcie Komisji Infrastruktury i Bezpieczeństwa przewodniczący rady zwracał, że sednem dyskusji na temat działań policji powinno być to, co przekazują mieszkańcy, a także przedstawienie przykładów złego traktowania przez policję. Kluczowe w całej sprawie są też uciążliwości jakie na co dzień generują mundurowi. Tu wymieniany jest m.in. helikopter  „zawieszony nad budynkami i wywołujący ogromny hałas przez dłuższy czas, który uniemożliwiał wielu osobom prowadzenie lub uczestniczenie w różnych zajęciach. Kolejnym przykładem może być obecność dużej liczby furgonetek policyjnych stojących codziennie na ul. Mickiewicza i w jej pobliżu w sposób, za który każdy inny kierowca otrzymałby mandat.” „W ciągu dnia mieszkańcy są legitymowani bez powodu. Mieszkańcy czują się zagrożeni, a dzieci nie rozumiejąc tego wszystkiego zaczynają się bać policji. Furgonetki potrafią przez całą noc mieć włączone światła, co nie pozwala wielu ludziom spać, a ponadto mają często włączone silniki. Warto więc wystosować prośbę do Policji o ograniczenie na co dzień tak ostentacyjnych działań i zwiększenie empatii dla mieszkańców”- wyliczał podczas listopadowej komisji przewodniczący rady dzielnicy.

https://gazetazoliborza.pl/2020/12/policja-nachodzi-mieszkancow-szklanego-domu-po-spektaklach-zwiazanych-ze-strajkiem-kobiet/

Jak tłumaczy swoje działania policja?

„W związku z postępowaniem Policji obniżającym poczucie bezpieczeństwa mieszkańców, Komisja Infrastruktury i Bezpieczeństwa wnioskuje do Zarządu Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy, o zwrócenie się do Komendy Stołecznej Policji, aby przy podejmowaniu działań związanych z ochroną nieruchomości należącej do posła Jarosława Kaczyńskiego, szanowano interesy okolicznych mieszkańców oraz aby do niezbędnego minimum ograniczono stosowane siły i środki, zwłaszcza w godzinach, gdy nie odbywają się żadne demonstracje” – czytamy stanowisko przyjęte przez radnych podczas listopadowej Komisji Infrastruktury i Bezpieczeństwa.

W odpowiedzi na stanowisko komisji Komendant Komisariatu na Żoliborzu poinformował, że policja nie realizuje „zadań mających na celu ochronę domu Wiceprezesa Rady Ministrów Jarosława Kaczyńskiego.” Jako uzasadnienie obecności sił policyjnych na ulicy Mickiewicza czytamy, że podejmowane działania mają zapewniać bezpieczeństwo wszystkim żoliborzaninom. „Prowadzone działania każdorazowo ukierunkowane są na ochronę zdrowia i życia ludzi, mienia oraz bezpieczeństwa porządku publicznego, w tym zapewnienia spokoju w miejscach publicznych, w tym zabezpieczenie protestów, zgromadzeń na terenie Dzielnicy Warszawa Żoliborz." Ponadto Komendant żoliborskiego posterunku podkreśla, że działania policji są konieczne ze względu na występowanie przestępstw, wykroczeń i innych zjawisk patologii społecznej. „Jak ustalono we wskazanych miejscach (okolicy) na przestrzeni ostatniego roku miało miejsce kilkadziesiąt naruszeń przepisów prawa.” – czytamy w stanowisku przesłanym do burmistrza Żoliborza Pawła Michalca przez komendanta żoliborskiego posterunku.

https://gazetazoliborza.pl/2021/01/w-cieniu-prezesa-jak-wyglada-zoliborz-jaroslawa-kaczynskiego/

"Nasza praca polega właśnie na tym by chronić każdego obywatela niezależnie od poglądów"

- Przyjechałem tutaj z Poznania. Nie pierwszy raz zabezpieczam w Warszawie protesty. Podczas pierwszych manifestacji nawet Pani Lempart apelowała by nie obrażać policji, bo jesteśmy tu by chronić każdego obywatela. Nic się nie zmieniło od tamtej pory. Nasza praca polega właśnie na tym, by chronić każdego obywatela niezależnie od poglądów - mówi jeden z policjantów, który podczas ostatniego protestu zabezpieczał ulicę Mickiewicza.

Z kolei kilkanaście minut później nieumundurowani policjanci wylegitymowali naszego redakcyjnego kolegę relacjonującego sobotnie wydarzenia spod domu Jarosława Kaczyńskiego. Swoje postępowanie argumentowali tym, że ktoś kto chodzi z telefonem i mówi sam do siebie dziwnie wygląda. Całość możecie zobaczyć w filmiku zamieszczonym poniżej.

https://www.facebook.com/907969312619463/videos/2906371729646395

https://gazetazoliborza.pl/2021/02/wideo-18-seksualne-tajemnice-zoliborza/

policja

policja

145617757_432623857790965_9213885436962120223_n

145617757_432623857790965_9213885436962120223_n

145516764_424784435405613_2341979348443406018_n

145516764_424784435405613_2341979348443406018_n


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.