Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 03:09

Spore opóźnienia w szczepieniach i chaos. Jak wyglądał pierwszy miesiąc szczepień?

Miejskie punkty szczepień od 25 stycznia otrzymały 3 tys. szczepionek przeznaczonych dla osób powyżej 80. roku życia. Tymczasem seniorów 80+ w Warszawie mieszka ponad 100 tys.

Zgodnie z wytycznymi rządowymi, obecnie punkty szczepień uruchomione w Warszawie mogą zaszczepić maksymalnie 30 osób w tygodniu. Obecnie w Warszawie jest ponad 260 punktów szczepień, zaś samych seniorów powyżej 80. roku życia w stolicy mieszka ponad 100 tys. Stołeczni urzędnicy krytycznie oceniają przebieg akcji szczepień.

W skali całego kraju zaszczepiło się milion osób. Pytanie ilu warszawiaków otrzymało szczepionki pozostaje bez odpowiedzi, bo rząd tak szczegółowych informacji nie podaje.

Akcja zapisów ruszyła, ale zabrakło terminów

Przypomnijmy, 22 stycznia ruszyły zapisy na szczepienia dla seniorów między 70. a 80. rokiem życia. Przed punktami szczepień były wówczas ogromne kolejki. Oczekujący na zapisanie się do szczepienia przeciwko COVID-19 mówili nam o problemach z infolinią, a także brakiem wolnych terminów. Z kolei rejestracja internetowa dla większości była ponad ich możliwości. Ostatecznie wszystkie terminy do końca marca zostały zarezerwowane przez osiemdziesięciolatków. Dla siedemdziesięciolatków, których jest ponad 150 tys. znalazły się pojedyncze miejsca na szczepienie.

– Rząd uruchomił zapisy dla seniorów 70+, mimo że władze centralne wiedziały, że nie było już wtedy dostaw szczepionek. Osoby starsze, do których rząd apelował o zaszczepienie się, tłumnie stawiły się pod punktami szczepień, godzinami czekały na połączenie telefoniczne z rządową infolinią. Nie wszyscy seniorzy są biegli w obsłudze komputera i rejestracji online na internetowym portalu pacjenta. Ostatecznie tylko nielicznym osobom w wieku 70+ udało się zarejestrować – podsumował w piątek sytuację związaną ze szczepieniami prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski.

W Warszawie mieszka ponad 260 tys. seniorów powyżej 70. roku życia. W dniu rejestracji na szczepienie seniorom proponowane były szczepienia w miejscowościach oddalonych o dziesiątki kilometrów od Warszawy. - Dowiadywaliśmy się, że mieszkańcy Warszawy rejestrowani byli do nieistniejących punktów szczepień, osoba z I grupą inwalidzką została wysłana na szczepienie do Radomia, a seniorzy powyżej 70. r.ż. do Siedlec czy Ostrołęki – opisywał Trzaskowski apelując jednocześnie do rządu o dostosowanie liczby szczepionek do potrzeb w danej gminie.

Na Żoliborzu jest 6 punktów szczepień. Oznacza to, że w dzielnicy tygodniowo dostępnych jest 180 szczepionek. Na Żoliborzu mieszka około 13 tys. seniorów.

Punktem w Warszawie, w którym nie ma limitu szczepionek jest Szpital Południowy. W placówce zaszczepiło się do końca minionego tygodnia blisko 1,7 tys. seniorów. – W tym punkcie szczepień mamy aktualnie zarejestrowanych prawie 4 tys. osób i na ten moment nie ma możliwości rejestracji kolejnych chętnych – mówił prezydent Warszawy.

Wychodzić ze szczepieniami do pacjentów

Wielu seniorów nie może zaszczepić się w swojej przychodni. Dla wielu z nich jest to duży problem. Jedną z przyczyn jest zaledwie 15-procentowy udział w szczepieniach lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej. Jako powód niskiego udziału personelu medycznego w szczepieniach wymienia się wyśrubowane wymagania. - Mamy zaledwie 2,5 tys. przychodni POZ na 20 tys. istniejących, które włączyły się do szczepień. To niecałe 15 proc. podmiotów, ponieważ kryteria dla punktów szczepień były bardzo wyśrubowane. Z medycznego punktu widzenia to fatalne, ponieważ pacjenci nie zgłaszają się do „swoich” przychodni, które znają historię leczenia pacjenta, jego schorzenia. A przecież mówimy o seniorach 80+. Ponadto model, w którym to schorowani, starsi pacjenci muszą przychodzić do punktu szczepień, jest w pewien sposób niehumanitarny. Powinniśmy docierać do tych osób i szczepić je w domach – wylicza dr Paweł Grzesiowski, ekspert Naczelnej Rady Lekarskiej do walki z COVID-19.

https://gazetazoliborza.pl/2021/01/zapisy-na-szczepienia-przeciw-covid-19-ogromna-kolejka-seniorow-na-zoliborzu/

Obecny podczas konferencji prasowej dr Grzesiowski  stwierdził, że ze szczepieniami powinno docierać się do pacjentów. W tej chwili sytuacja jest inna. To pacjenci proszą się o szczepienia.

Środowisko medyczne postuluje by mobilne zespoły szczepień utworzyć przy szpitalach. Według eksperta istnieje również wyraźna potrzeba utworzenia większej liczby magazynów lokalnej dystrybucji szczepionek, które zapewniłyby płynność dostaw. Obecnie szczepionki rozwożone są z centralnego punktu dystrybucyjnego.  – Podstawą Narodowego Punktu Szczepień przeciw COVID-19 powinny być duże punkty szczepień, dostępne dla wielu mieszkańców, którzy - bez zapisywania w POZ czy na rządowej infolinii - mogą dotrzeć do punktu i się zaszczepić – dodaje dr Grzesiowski.

Czas pokazał, że wyzwaniem okazało się również zaszczepienie osób z tzw. grupy zero, czyli m.in. pielęgniarek, lekarzy i wszystkich zatrudnionych w miejscach związanych z ochroną zdrowia. Do warszawskich szpitali, gdzie dokonuje się szczepienia personelu medycznego zgłosiło się 25 tys. chętnych. Niemal połowa wciąż jeszcze czeka na pierwszą dawkę szczepionki.

https://gazetazoliborza.pl/2021/01/szczepienia-przeciw-covid-19-na-zoliborzu-i-bielanach/

Transport dla seniorów i osób z niepełnosprawnościami do punktu szczepień

Miasto zapewnia osobom z orzeczeniem o niepełnosprawności oraz tym, którzy mają problemy z samodzielnym poruszaniem się dowóz na szczepienie. „Od 25 stycznia działa specjalny numer telefonu (22) 333-44-33, pod którym z trzydniowym wyprzedzeniem na hasło: „Wawa Taxi bez barier – szczepienia przeciwko COVID-19” można zgłosić zapotrzebowanie na transport do punktu szczepień” – informuje stołeczny ratusz.

We wszystkich dzielnicach miasta działają również dzielnicowe zespoły „Warszawa Wspiera” dla seniorów 70+, którzy mają obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu z miejsca zamieszkania do najbliższego punktu szczepień.

https://gazetazoliborza.pl/2020/12/szczepienie-przeciw-covid-19-rozpocznie-sie-jeszcze-w-tym-roku-jest-decyzja-unii-europejskiej/

dr_pawel_grzesiowski_przedstawil_na_konferencji_postulaty_medykow_ws._nps

dr_pawel_grzesiowski_przedstawil_na_konferencji_postulaty_medykow_ws._nps

prezydent_trzaskowski_podsumowuje_1._tydzien_szczepien_seniorow_80_

prezydent_trzaskowski_podsumowuje_1._tydzien_szczepien_seniorow_80_

szczepienia_seniorow_powyzej_80_r.z._wykonywane_w_szpitalu_poludniowym

szczepienia_seniorow_powyzej_80_r.z._wykonywane_w_szpitalu_poludniowym

544x408_kopia-narodowyprogramszczepien4

544x408_kopia-narodowyprogramszczepien4


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1024 hPa
Wiatr: 37 km/h