Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:42

Rowerem przez śnieg - dlaczego drogi rowerowe przestały być odśnieżane?

Na ścieżkach rowerowych przez tydzień zalegał śnieg. To zaniedbanie czy może urzędniczy pragmatyzm?

„Bestia ze Wschodu” przyniosła dość obfite opady śniegu. Zauważył to chyba każdy rowerzysta. Poruszanie się jednośladem stało się trudne,
a miejscami wręcz niemożliwe. Wszystko przez śnieg zalegający na drogach dla rowerów. Dlaczego stołeczny ratusz zdecydował się zaniechać dotychczasowej praktyki i przestał je odśnieżać?

Brak funduszy?

Aby uzyskać odpowiedź na to pytanie skontaktowaliśmy się z naczelnikiem Wydziału Komunikacji Zarządu Dróg Miejskich panem Mikołajem Pieńkosem. Okazało się jednak, że uzyskanie kompletnej odpowiedzi na
w gruncie rzeczy proste pytanie wcale nie będzie takie łatwe. Mimo że przez ostatnie kilka sezonów odśnieżaniem zajmował się ZDM, to według Mikołaja Pieńkosa instytucją, w gestii której leży zapewnienie przejezdności na dróg rowerowych zimą, jest Zarząd Oczyszczania Miasta. – Co do zasady nie jesteśmy jednostką, która jest wyznaczona do tego typu zadań i nigdy nie byliśmy. Jest w Warszawie powołany Zarząd Oczyszczania Miasta, który odpowiada za zimowe utrzymanie najważniejszych ulic – informuje Pieńkos.

Inne stanowisko prezentuje Magdalena Niedziałek, rzecznik Zarządu Oczyszczania Miasta: - Zarząd Oczyszczania Miasta, jako jednostka, która odpowiada za oczyszczanie ulic...[FMP], odśnieża ścieżki zlokalizowane w pasach dróg i dzieje się to podczas akcji posypywarek na ulicach. W tym sezonie przeprowadziliśmy 21 takich działań. Zadanie odśnieżania pozostałych ścieżek przejął przed laty ZDM, który w tym sezonie zimowym, z powodu dotkliwych ograniczeń finansowych dotyczących także warszawskiego samorządu, nie dysponuje funduszami na odśnieżanie DDR.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnego dostępu do treści premium.

– W zeszłym roku mieliśmy umowę na oczyszczanie i odśnieżanie dróg rowerowych za 381 tysięcy złotych. Nie było jednak śniegu i skończyło się na samym oczyszczaniu. W tym toku musimy oszczędzać. Dlatego zdecydowaliśmy, że na ten sezon umowy nie podpiszemy – wyjaśnia w rozmowie z portalem TVN Warszawa rzecznik ZDM Jakub Dybalski.

Daj ać ja pobruszę

Jak doszło do tego, że ZDM realizował zadania, za które według jego własnych pracowników odpowiada inna jednostka? – ZDM wykonuje również obowiązki Pełnomocnika prezydenta ds. komunikacji rowerowej
i dlatego poprosiliśmy ówczesną prezydent Gronkiewicz-Waltz o zgodę na doraźne wsparcie ZOM przez ZDM i wykonanie odśnieżania dróg dla rowerów. Zatem formalnie podstawą było wydane nam polecenie prezydenta – wyjaśnia Mikołaj Pieńkos i dodaje: – Ponieważ
w podstawowym planie odśnieżania nie było ścieżek rowerowych, zdecydowaliśmy się poszukać dodatkowych pieniędzy na ten cel i przez ostatnie kilka sezonów udawało się takie pieniądze znaleźć. W tym roku takich pieniędzy absolutnie nie ma.

Odśnieżanie za sto tysięcy

Kwestie finansowe są również podstawą argumentacji ze strony Urzędu Miasta. – W Warszawie każdorazowa akcja odśnieżania infrastruktury rowerowej to koszt rzędu 100 tys. zł. Z danych z liczników, które są zamontowane na mieście widzimy, że zainteresowanie jazdą na rowerze jest znacznie mniejsze podczas mrozów i opadów śniegu, które obecnie występują – w rozmowie z „Gazetą Żoliborza” wyjaśnia Karolina Gałecka, rzecznik prasowy stołecznego ratusza. Zaoszczędzona na odśnieżaniu kwota ma być przeznaczona na rozwój infrastruktury rowerowej w stolicy.

– W tym roku ze względu na sytuację finansową, miasto stanęło przed wyborem, czy inwestować w odśnieżanie infrastruktury rowerowej czy zaoszczędzić te pieniądze i przeznaczyć na dalszy rozwój i jej budowę w 2021 roku. Wybraliśmy dalszy rozwój infrastruktury rowerowej – informuje Gałecka i zwraca uwagę na to, że w ciągu ostatnich ośmiu lat łączna długość dróg rowerowych w Warszawie wzrosła z 200 km do 700 km, z czego 50 km oddano do użytku w 2020 roku.

https://gazetazoliborza.pl/2020/12/najdluzszy-szlak-rowerowy-w-warszawie-przebiegnie-przez-zoliborz/

Na Ursynowie nie widzą problemu?

Jednak jak się okazało nie na wszystkich drogach rowerowych w warszawie zalegał śnieg. Jak dbać o rowerzystów przykład daje Urząd Dzielnicy Ursynów. – Możemy zrezygnować z ich odśnieżania, ale moim zdaniem byłby to zły przykład. To sytuacja niekomfortowa, gdy pozbawiamy ludzi możliwości poruszania się preferowanym środkiem transportu. Powinniśmy zapewniać wszystkim równe warunki – w rozmowie
z portalem Haloursynow.pl stwierdza Bartosz Dominiak, wiceburmistrz Ursynowa.

To kwestia skali?

To jednak kropla w morzu potrzeb. Nawet gdyby Bielany i Żoliborz zdecydowały się pójść w ślady Ursynowa, to i tak przejezdne stałoby się zaledwie kilka kilometrów ścieżek rowerowych. Wynika to z tego, że dzielnice zarządzają jedynie drogami gminnymi w odróżnieniu od Zarządu Dróg Miejskich, w którego gestii znajdują się drogi wojewódzkie, krajowe
i powiatowe, a to przeważnie wzdłuż nich prowadzone są ścieżki rowerowe.

Śnieg na drodze dla rowerów nie jest jednak przeszkodą nie do pokonania. Cykliści mogą przecież w takim przypadku poruszać się jezdnią. – Z danych z liczników, które są zamontowane na mieście widzimy, że zainteresowanie jazdą na rowerze jest znacznie mniejsze podczas mrozów i opadów śniegu, które obecnie występują. Nie zmienia to jednak faktu, że zawsze może pojawić się miłośnik dwóch kółek, dlatego przepraszamy za te utrudnienia. Przypominam również, że zgodnie z przepisami, w sytuacji kiedy infrastruktura rowerowa jest nieodśnieżona, rowerzysta może poruszać się jezdnią. Miasto każdorazowo przystępuje do odśnieżania jezdni, tak aby zapewnić bezpieczeństwo na kluczowych drogach m.st. Warszawy. Do akcji przystępują posypywarki Zarządu Oczyszczania Miasta – informuje Karolina Gałecka ze stołecznego ratusza.

[/FMP]


IMG_20210120_100946

IMG_20210120_100946

IMG_20210120_094154

IMG_20210120_094154

IMG_20210120_100006

IMG_20210120_100006

IMG_20210120_100105

IMG_20210120_100105

IMG_20210120_100408

IMG_20210120_100408


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ