Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 19:07

Kultura na Żoliborzu. Powinniśmy uczyć się od Bielan?

"Na Żoliborzu absolutnie nic się nie dzieje, a jak już, to są to wydarzenia, które nie pasują do profilu naszej dzielnicy." Zarząd podsumowuje wydarzenia kulturalne w 2020 roku i opowiada o planach na 2021 rok.

W piątek żoliborski urząd opublikował podsumowanie działań związanych z kulturą na Żoliborzu w 2020 roku. Wczoraj, w poniedziałek 18 stycznia odbyła się również dzielnicowa Komisja Kultury, na której poza podsumowaniem, omawiane były działania dzielnicy w zakresie kultury na 2021 rok.

http://www.zoliborz.org.pl/urzad-dzielnicy/aktualnosci-urzedu-dzielnicy/5949-podsumowanie-2020-kultura-na-zoliborzu.html

Naczelnik Wydziału Kultury i Promocji Rafał Utracki razem z Burmistrzem Żoliborza Pawłem Michalcem podczas posiedzenia Komisji Kultury zdali sprawozdanie z ubiegłorocznych dokonań w zakresie organizowanych wydarzeń na Żoliborzu.

W dzielnicy przez cały rok udało się zorganizować zaledwie kilka imprez plenerowych. Był to koncert zespołu Poparzeni Kawą Trzy na Dzień Kobiet, Kino Plenerowe na Kępie Potockie, wakacyjne spotkania z teatrem dla dzieci w Parku Żeromskiego i tzw. „Artystyczne Popołudnia” w Parku Sady Żoliborskie. Pozostałe wydarzenia odbyły się w formie wydarzeń dostępnych online. Z takiej formy komunikacji z odbiorcami przez okres pandemii korzystali muzycy wykonujący swoje utwory czy choćby teatry, które musiały być przez większość czasu zamknięte. Z takiej formy skorzystał również żoliborski urząd przygotowując m.in. we współpracy z Centrum Nauki Kopernik, eksperymenty dla dzieci z okazji ich święta. W okresie świątecznym m.in. przygotowano koncert, w którym wystąpili: Wojciech Gąssowski, Zbigniew Zamachowski, Elżbieta Zającówna czy Kinga Ilgner.

„Ilość wyświetleń niewspółmierna do wydanych pieniędzy”

Jednym z kwestii poruszanych podczas komisji były wydarzenia online i ich odbiór. Przewodnicząca dzielnicowej Komisji Kultury, Marta Szczepańska (MJN) zwróciła uwagę, że zamieszczone nagrania z wydarzeń, czyli ostatnie koncert nie przekraczają nawet 100 wyświetleń w serwisie YouTube. Czy to jest zadowalający wynik? – pytała szefowa komisji.

W odpowiedzi od Rafała Utrackiego, naczelnika dzielnicowego wydziału Kultury i Promocji usłyszała, że wydarzenia online cieszą się mniejszą popularnością niż plenerowe wydarzenia, a dodatkowo trudno konkurować w internecie z treściami zamieszczonymi w serwisach streamingowych, takich jak choćby Netflix. - W ramach środków którymi dysponowaliśmy w kwocie 156 tys. zł staraliśmy się przygotować taką ofertę dla mieszkańców, na którą będzie nas stać i która byłaby atrakcyjna dla mieszkańców – mówił naczelnik.

Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego dostępu do treści.

Obecny podczas komisji burmistrz Żoliborza Paweł Michalec, który nadzoruje w zarządzie prace związane z animowaniem kultury w dzielnicy dodał, że świąteczne koncerty miały znacznie większe zasięgi za pośrednictwem Facebooka. – Pierwszy koncert miał 3700 wyświetleń, drugi 1800 – wyliczał burmistrz Michalec.  

https://www.youtube.com/embed/rd109ic6rtM

„Inspirujmy się Bielanami”

- Rozumiem, że trwa pandemia i rodzi to pewne ograniczenia, ale wydaje mi się , że mogliśmy robić mnóstwo innych działań promujących nasza dzielnicę i dawać inspirację naszym mieszkańcom. Filmy, które zostały wyemitowane przez urząd to odgrzewane kotlety sprzed 6 lat. Z tego co wiem jeden taki film kosztował 6 tys. zł. To jest coś, do czego można wykupić dostęp całą rodziną za 50 zł. Inspirujmy się tym co robią Bielany, bo na Żoliborzu absolutnie nic się nie dzieje, a jak już, to są to wydarzenia, które nie pasują do profilu naszej dzielnicy – komentował radny Żoliborza Konrad Smoczny (MJN), wydarzenia które odbyły się w minionym roku.

W odpowiedzi głos zabrał radny i przewodniczący Rady Dzielnicy Piotr Wertenstein-Żuławski. Wczorajszy udział w Komisji Kultury był jego debiutem jako jej członka. – Miałem się dzisiaj przyglądać temu jak pracuje komisja, ale muszę zabrać głos. Mam wrażenie, że wypowiedź radnego Konrada Smocznego była polityczna. – zaczął – Nie zauważyłem, żeby był tak krytyczny dla działalności Wydziału Kultury i Promocji w zeszłym roku. Problemem może jest to, że w przeszłości kto inny nadzorował prace wydziału – mówił przewodniczący Rady Dzielnicy nawiązując do nieaktualnej już koalicji z MJN. Wówczas członkiem zarządu dzielnicy była Maria Popielawska, która  nadzorowała prace wydziału Kultury i Promocji. - Łatwo jest krytykować, że mało osób ogląda w internecie wydarzenia przygotowane przez urząd. Z drugiej strony, gdyby ich nie przygotowano to posypałaby się krytyka, że urzędnicy nic nie robią – podkreślał Wertenstein-Żuławski dodając, że należałoby się zastanowić jak rozpropagować te wydarzenia i czy rzeczywiście kogokolwiek one interesują.

https://gazetazoliborza.pl/2019/11/mjn-wystapil-z-koalicji-i-co-dalej/

Plany na 2021 rok

W trakcie podsumowania 2020 roku nie zabrakło również wątków związanych z utworzeniem Domu Kultury na Żoliborzu. Z informacji przekazanych przez burmistrza Michalca, wszystkie wstępne dokumenty do utworzenia instytucji kultury są przygotowane i pozostaje czekać na ustabilizowanie się sytuacji pandemicznej umożliwiającej zorganizowanie i przeprowadzenie konsultacji społecznych.

https://gazetazoliborza.pl/2020/02/instytucja-kultury-na-zoliborzu-burmistrz-powolal-zespol-doradcow/

Jeśli chodzi o szczegółowe plany na 2021 roku pewna wydawać się może jedynie realizacja projektu z budżetu obywatelskiego jakim jest Kino Plenerowe na Placu Grunwaldzkim, a także projekty artystyczne realizowane w ramach konkursów dotacyjnych, które będą realizowane w okresie wiosenno-letnim.

Niepewność w sprawie wydarzeń na ten rok związana jest z pandemią. – Środki, którymi dysponuje wydział Kultury i Promocji będzie z tygodnia na tydzień przesuwane, ponieważ część imprez być może nie będzie zrealizowana. Wtedy być może będziemy mogli zrealizować wydawnictwa związane z Żoliborzem – mówił Paweł Michalec, burmistrz Żoliborza. Wśród wydarzeń, które dzielnica planuje zorganizować są m.in. Urodziny Placu Wilsona, Dzień Kobiet, organizacja spektakli teatralnych w Forcie Sokolnickiego, czy świąteczna impreza. – To są puste hasła, bo nie wiadomo jak będzie wyglądała sytuacja związana z obostrzeniami – podkreślał naczelnik wydziału Kultury i Promocji.

Zdjęcie tytułowe: YouTube/Urząd Dzielnicy Żoliborz


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

słabe opady deszczu

Temperatura: 3°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 16 km/h