Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 13:53

Ogromna inwestycja w Warszawie, jakiej do tej pory w Polsce nie było

Dzięki niej stolica ma zaoszczędzić pieniądze, a na drogach ma być bezpieczniej.

40 tys. - tyle opraw oświetleniowych planuje wymienić stołeczny ratusz. Zmiany będą dotyczyły latarni, które znajdują się przy ulicach zarządzanych przez Zarząd Dróg Miejskich. Prace zapowiedziano na lata 2021-2022. Na czym konkretnie będzie polegała zmiana? Lampy sodowe zostaną zastąpione oświetleniem LED. Cała operacja będzie polegała na wymianie źródła światła i jego obudowy, która zostanie zamontowana na szczycie słupa. Nowe oprawy będą wymieniane w całym mieście. O ogromnej skali przedsięwzięcia świadczy choćby imponująca lista bielańskich ulic, gdzie będą wymieniane oprawy.

🟡 Modernizacja oświetlenia na bielańskich ulicach Czy 2022 Roku wymienionych zostanie 40 tysięcy Starych opraw ... Opublikowany przez Grzegorza Pietruczuka - Burmistrza Dzielnicego Bielanego & nbsp; Środa, 13 Stycznia 2021

Jak zapewniają urzędnicy, jest to kolejny element poprawiający jakość życia w mieście z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii, będących elementami Smart City. „Po raz kolejny też stolica korzysta z innowacji stworzonych w Polsce. Warto przypomnieć, że jeden z najnowocześniejszych na świecie systemów zdalnej kontroli strefy płatnego parkowania, funkcjonujący w Warszawie od roku, jest dziełem lokalnej firmy Smart Factor" – czytamy w komunikacie ratusza.

Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego dostępu do treści.

Nowe oprawy to odpowiedź na rosnące ceny prądu

- Poprawa jakości powietrza i dbanie o środowisko jest jednym z moich priorytetów, dlatego cieszę się, że te inwestycja przyniesie wymierne korzyści dla środowiska. Nasze działania są realizowane nie tylko przez flagowe projekty jak np. zakup 130 przegubowych autobusów elektrycznych, ale są też elementem każdego innego postępowania, co oczywiste, również związanego z oświetleniem – dodał prezydent Trzaskowski. Według zapewnień urzędników, wymiana oświetlenia ma oznaczać w dłuższej perspektywie korzyści finansowe. Obecnie roczny rachunek za oświetlenie dróg wynosi około 27 milionów zł rocznie. Sama inwestycja w nowe oprawy ma zwrócić się w dwa lata. Według szacunków zużycie energii powinno kosztować poniżej 10 mln zł rocznie.

Nowy zakup opraw to efekt rosnących cen prądu. Warszawę – nie tylko ZDM, ale też np. Tramwaje Warszawskie czy Metro Warszawskie – bardzo dotknęły rosnące ceny prądu. Jeszcze w 2018 r. 1 GWh energii potrzebnej do oświetlania ulic kosztowała nas ok. 450 tys. zł brutto. W 2021 r. będzie to ok. 530 tys. zł brutto. Wprowadzona w tym roku opłata mocowa, tylko dla ZDM, to dodatkowe 1,4 mln zł po stronie kosztów.

Kompleksowa wymiana latarni to przede wszystkim bezpieczeństwo

Jak zapowiadają urzędnicy nowe lampy będą świeciły jaśniej i będą miały ustandaryzowaną temperaturę barwową. Precyzyjniejszy będzie kierunek strumienia światła.

Oprawy będą ergonomiczne, modułowe, zaprojektowane pod kątem łatwej obsługi, z możliwością otwarcia i wymiany bez konieczności użycia specjalistycznych narzędzi. Wykonawca zamontuje system zdalnej kontroli funkcjonowania i inwentaryzacji infrastruktury oświetlenia ulicznego. To oznacza, że jeśli latarnia się zepsuje, natychmiastowo dowie się o tym kontroler w ZDM-ie, jeszcze zanim mieszkańcy to zauważą i zdążą nam to zgłosić. ZDM co roku na konserwację latarni wydaje ok. 10 mln zł, obsługując ok. 12 tys. zgłoszeń. Te koszty również spadną.

- Realizujemy wiele projektów infrastrukturalnych w Polsce, w Europie, Azji, Afryce i Ameryce Południowej. Jednak kontrakt na wymianę blisko 40 tys. opraw w Warszawie jest dla nas strategiczny zarówno z punktu widzenia jego wartości, jak również prestiżu. W przetargu wzięło udział 6 oferentów, w tym dwóch największych światowych graczy, z którymi konkurujemy o wiele projektów. Wygrana cieszy tym bardziej, że to LUG, z w pełni polskim kapitałem oświetli stolicę naszego kraju – podkreśla Ryszard Wtorkowski, Prezes Zarządu LUG Light Factory.

fot. Facebook/Żolidrone


1_nizsze-zuzyciepoprawiona-2000x2686-1

1_nizsze-zuzyciepoprawiona-2000x2686-1

4_widocznosc-1-746x1000-1

4_widocznosc-1-746x1000-1

5_zanieczyszczenie-swiatlem-1-746x1000-1

5_zanieczyszczenie-swiatlem-1-746x1000-1

2_niezawosnoscpoprawiona-2000x2686-1

2_niezawosnoscpoprawiona-2000x2686-1

6_estetyka-1-746x1000-1

6_estetyka-1-746x1000-1

3_mniej-substancji-744x1000-1

3_mniej-substancji-744x1000-1

1_Skwer_Kras

1_Skwer_Kras


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.