Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 17:04

W cieniu prezesa - jak wygląda Żoliborz Jarosława Kaczyńskiego?

„Willa”, „twierdza” – tymi i wieloma podobnymi przymiotnikami media z pewną przesadą określają dom prezesa PiS. Jak naprawdę wygląda ta okolica i co mówią o niej sami mieszkańcy?

Są miejsca w Warszawie, w których mieszka się trudno. Korki, niebezpieczna, pełnia dresiarzy okolicy, czy nieprzyjemny zapach to najczęstsze powody narzekań mieszkańców miasta.  Najgorsi są jednak upierdliwi sąsiedzi i nie chodzi mi tylko o wspomnianych już dresików, ale o uciążliwych, zgryźliwych emerytów z partyjną przeszłością, którzy nie potrafili odnaleźć się w nowej rzeczywistości i swoje niepowodzenia odreagowują na kim tylko się da. Każdy kto kiedyś mieszkał w bloku z wielkiej płyty zna ten typ człowieka.

A jak wygląda sytuacja, kiedy sąsiadem jest nie partyjny aparatczyk, ale ktoś z zupełnie drugiej strony barykady, były antykomunistyczny opozycjonista, a obecnie samozwańczy „Naczelnik Państwa” i lider partii rządzącej?

Ludzka strona Kaczyńskiego

Z pewnością nie możemy mówić o inwazyjności osobowości prezesa – przynajmniej w stosunkach sąsiedzkich. Z opowiadań wiemy, że wobec sąsiadów jest miły, choć nieprzesadnie otwarty. – Z tego co opowiadała mi znajoma, która zna bliżej pana prezesa, to jest ...[FMP] on człowiekiem bardzo uczynnym i porządnym – mówi mi kobieta mieszkająca w jednym z budynków przy ul. Mickiewicza. Rozmawiając z osobami z okolicy trudno stworzyć wyraźną charakterystykę prezesa. Mało kto z nim rozmawiał. Jeżeli któryś z sąsiadów miał z nim kiedyś kontakt, to były to raczej krótkie, kurtuazyjne wymiany zdań, co jednak wydaje się być standardem w sąsiedzkich stosunkach. Wrażenie tej skrytości z pewnością potęguje fakt, że prezes mieszka w wolnostojącym domu, który to fakt sprzyja izolacji i raczej nie skłania do interakcji z mieszkańcami okolicy.

Ten artykuł czytasz w ramach wykupionego dostępu do treści.

Partia ponad wszystko

Z wypowiedzi ludzi znających go bliżej możemy jednak utworzyć pewien profil osobowościowy Jarosława Kaczyńskiego jako człowieka o jasnych i skonkretyzowanych priorytetach. – U niego były trzy rzeczy najważniejsze: rodzina, kot Buś i partia. Poza tym nic go nie interesowało – w rozmowie z portalem NaTemat.pl mówi Tadeusz Kopczyński, przyjaciel i wieloletni bliski pracownik Kaczyńskiego. Tę hierarchię – i zajmujące w niej niezbyt istotne życie sąsiedzkie – widać, kiedy próbuje się zdobyć od mieszkańców ul. Mickiewicza informacje, dotyczące prezesa. – Widziałem go kilka razy, ale jedynie przez okno jego domu – mówi mi mieszkający w sąsiedztwie Kaczyńskiego od kilkunastu lat żoliborzanin. Inna mieszkanka na pytanie czy prezes chadza czasem na spacery, albo czy można go spotkać w sklepie najpierw ze śmiechem odpowiada, że nie. Potem już poważnie i bojaźliwie stwierdza: – Gdyby wychodził na spacery, to wie pan co by było…

Jak się zmienia okolica, kiedy sąsiad zostaje „Naczelnikiem”?

Obywatelom mieszka się tu dobrze. Wręcz z roku na rok coraz lepiej. Od kiedy dom Kaczyńskiego strzeżony jest przez specjalnie oddelegowane patrole policji zniknęły młodzieżowe libacje na Placu Lelewela. Jednak nietrudno znaleźć krytyczne opinie wobec takich działań mundurowych i to nie tylko w kwestii zasadności i podstaw ich obecności. Mieszkańcy narzekają, że ostatnio trudno dojechać do domu, kiedy przez ul. Mickiewicza przechodzą manifestacje, albo jest zablokowana przez kordon policyjny mający chronić dom prezesa przed protestującymi. Bardziej bojaźliwi zwracają uwagę na pewien dyskomfort psychiczny spowodowany ciągłą obecnością mundurowych widokiem ubranych na ciemno osiłków stojących na rogu ulicy: – po zmroku ok. 18.00 jadąc rowerem wzdłuż Mickiewicza strasznie się przestraszyłam. 2 mężczyzn nagle w ciemnych strojach pojawiło się na chodniku na drodze... Zagadka: zboczeńcy li to pijacy czy...? Nie 🙂 to byli policjanci patrolujący niedaleko posesji pana J. Kaczyńskiego... przestraszyłam się ich jak nie wiem co, a oni w śmiech... to wcale nie jest śmieszne zawału można dostać – pisze jedna z użytkowniczek Facebooka.

https://gazetazoliborza.pl/2020/12/policja-nachodzi-mieszkancow-szklanego-domu-po-spektaklach-zwiazanych-ze-strajkiem-kobiet/
Bez przesady

Okolice skrzyżowania Potockiej i Mickiewicza często ostatnio pojawiają się w przekazie medialnym. Byłoby to stwierdzenie zupełnie banalne gdyby nie fakt, że prasę ogarnęła jakaś dziwna mania hiperbolizowania elitarności tej okolicy. Michał Kołojdziejczak, lider Agrounii o rolniczym happeningu przed domem Kaczyńskiego mówił: „Bardzo szybka akcja w centrum miasta”, Wirtualna Polska czy „Super Express” pisząc o domu prezesa używają słów „willa”, czy „twierdza”. Jakże rozczarowująca okazuje się rzeczywistość. Do centrum Warszawy wcale nie jest tak blisko (15 minut tramwajem). Z kolei sam dom wygląda nad wyraz przeciętnie, a jedyną wyróżniającą go cechą (choć wcale nie tak rzadko spotykaną w Warszawie) są kamery monitoringu zainstalowane przy wejściach na posesję i niepozorna stróżówka przy głównej bramie. Jedna z kobiet przechodzących chodnikiem wzdłuż Mickiewicza w rozmowie ze mną stwierdza: – Rozbraja mnie, kiedy media piszą o „Willi Kaczyńskiego”. Przecież to zwykły dom, jeszcze z czasów Gomułki, betonowy, szary i brzydki. Często najpierw mówi się o willi, a potem zarzuca się prezesowi, że jego dom jest zaniedbany, ale proszę się rozejrzeć, tu tak wszystko wygląda. Proszę spojrzeć na te pawilony, no obleśne! A tam proszę pana, w jednym z domów po drugiej stronie ulicy, to od kilkunastu lat funkcjonuje burdel!

[/FMP]


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.