Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 05:27

Jest stanowisko w sprawie ograniczenia prędkości w alei Wojska Polskiego

Kwestia wprowadzenia ograniczenia prędkości do 30 km/h w AWP była analizowana przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu.

„Apelujemy do władz Warszawy o pilne obniżenie limitu dozwolonej prędkości na całej długości Alei Wojska Polskiego do 30 km/h” – czytamy w petycji mieszkańców skierowanej do władz Warszawy. Sprawę szerzej opisywaliśmy przed tygodniem na łamach naszego portalu. Wówczas zapytaliśmy Zarząd Dróg Miejskich o zasadność wprowadzenia strefy „tempo 30” w Alei Wojska Polskiego.

https://gazetazoliborza.pl/2020/12/strefa-tempo-30-w-alei-wojska-polskiego/

„Wprowadzenie ograniczenia prędkości, jak każda zmiana w organizacji ruchu to kompetencja zarządcy ruchu, czyli Biura Polityki Mobilności i Transportu w ratuszu. To BPMiT decyduje o zasadności takiego rozwiązania” – poinformował Jakub Dybalski rzecznik ZDM. Jednocześnie w ramach odpowiedzi na interpelację Konrada Smocznego, radnego Żoliborza z ramienia Miasto jest Nasze, w sprawie bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych w okolicy skrzyżowania AWP z ulicą Or-Ota, czytamy że: „Zgodnie z wynikami przeprowadzonego audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego, zalecane jest rozważenie wprowadzenia strefy tempo 30 km/h dla obu jezdni al. Wojska Polskiego, na całym odcinku od ul. Gołębiowskiego.”

Pytania o to czy analizowano zasadność wprowadzenia strefy „tempo 30” skierowaliśmy do stołecznego ratusza. Jak się okazuje kwestia wprowadzenia ograniczenia prędkości do 30 km/h w AWP była analizowana. Obecnie BPMiT ... [FMP] nie znajduje uzasadnienia dla wprowadzenia takiego ograniczenia prędkości powołując się m.in. na rozporządzenie Ministra Infrastruktury, wedle którego znak informujący o danym ograniczeniu prędkości „powinien być umieszczony tylko w tych przypadkach, gdy warunki drogowe, otoczenie drogi lub zastosowane oznakowanie ostrzegawcze i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego mogą w niedostateczny sposób wskazywać kierującym na konieczność zmniejszenia prędkości.” Oznacza to, że taki znak powinien poprzedzać inny znak informujący o przyczynie ograniczenia prędkości. Chodzi m.in. o znaki ostrzegawcze informujące np. o niebezpiecznym zakręcie czy pracach na drodze. „Nie stosuje się znaków B-33, jeżeli kierujący w jednoznaczny, nie budzący wątpliwości sposób może oceniać geometrę drogi oraz jej stan techniczny” – czytamy w nadesłanym komunikacie.

Ten artykuł czytasz w ramach wykupionego dostępu do treści.

A co z rozwijaniem nadmiernej prędkości?

Ponadto stołeczny ratusz podkreśla, że chodniki biegnące po obu stronach odseparowane są od jezdni pasem zieleni, a obie jezdnie oddzielone są szeroką aleją parkową. Z kolei obecny przekrój jezdni ma zapewnia odseparowanie uczestników ruchu, a wyniesione ponad jezdnie elementy oraz słupki przed przejściami dla pieszych „zapewniają widoczność pieszego umożliwiającą bezpieczne zatrzymanie pojazdu.”

W dyskusji nad wprowadzeniem strefy „tempo 30” w AWP podnoszony jest argument przekraczania prędkości przez kierowców. Według całodobowych pomiarów przeprowadzonych przez ZDM w 2019 roku w rejonie skrzyżowania AWP z ulicą Kozietulskiego średnia prędkość wyniosła niecałe 45 km/h, zaś prędkość której nie przekraczało 85 proc. jadących kierowców wyniosła 55,2 km/h.

Progi zwalniające na jezdni z pasem dla rowerów nie poprawią bezpieczeństwa

Jednym z rozwiązań, dzięki którym można ograniczyć prędkość są progi zwalniające. W AWP według BPMiT to rozwiązanie może nie być bezpieczne. Wzdłuż jedni wytyczone są ciągi rowerowe, które kierowcy mogą wykorzystywać w celu omijania przeszkód. Tu jako przykład ratusz podaje ulicę Miodową, gdzie pomimo zastosowanych krawężników oddzielających ruch pojazdów od ruchu rowerowego, zgłaszane są przypadki omijania przez kierujących pojazdami  progów zwalniających, poprzez wjazd na drogę dla rowerów.

Co więc należałoby zrobić by poprawić bezpieczeństwo w AWP? W ocenie BPMiT, powołując się na audyt BRD „,  należy dążyć do skrócenia długości przejścia przez jezdnię poprzez korektę łuku krawężnika w rejonie przejścia dla pieszych po prawej stronie jezdni omawianej ulicy oraz rozważyć  odsunięcie masywnego, ozdobnego słupa oświetleniowego znajdującego się przy lewej krawędzi jezdni. Szeroka podstawa słupa może zasłonić dziecko stojące przed przejściem dla pieszych.” [/FMP]


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ