Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 19:04

Żoliborz w 2021 roku. Realizacyjne "pewniaki"

Szkoła przy ulicy Anny German, nowe nasadzenia i płatne parkowanie na Żoliborzu. Co przyniesie 2021 rok?

Miniony 2020 roku według licznych opinii zakpił sobie ze wszystkich. Powód? Pandemia koronawirusa, który wymusił w niektórych sytuacjach zmianę sposobu działania, jak miało to miejsce w przypadku konsultacji społecznych przeprowadzonych w sprawie objęcia SPPN Żoliborza. Ze względu na pandemię i obostrzenia, konsultacje musiały odbyć się online. Również huczne otwarcie Centrum Lokalnego, na którym miała zagrać Misia Furtak nie odbyło się, jak również cała masa innych widowisk artystycznych. W 2020 roku życie wywróciło się do góry nogami, a wiele planów, prognoz i zapowiedzi przestało istnieć.

Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego dostępu do treści.

Nowy rok, 2021 to również rok wielu niepewności. Odpowiedź na pytanie: „Kiedy wszystko wróci do normy?” otrzymamy dopiero wtedy, gdy uda się opanować sytuację związaną z pandemią koronawirusa. Do tej pory nie wiadomo, czy odbędą się wydarzenia kulturalne, kiedy otwarte będą teatry czy kina.

Strefa płatnego parkowania na Żoliborzu

Choć pandemia postawiła pod znakiem zapytania kwestię konsultacji społecznych w sprawie objęcia Żoliborza strefą płatnego parkowania to już wiadomo, że zmiany w parkowaniu czekają nas już w tym roku.

Zmiany w całej Warszawie zaczynają się od dziś. Od 4 stycznia weszły w życie nowe stawki opłat oraz nowe godziny funkcjonowania Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. Najważniejszą spośród zasad, które zaczną obowiązywać 4 stycznia, jest ta dotycząca stawek opłat. Nowe wyniosą: 3,90 zł za pierwszą godzinę parkowania, 4,60 zł za drugą i 5,50 zł za trzecią. Czwarta godzina i każda kolejna będą kosztować 3,90 zł. Od 4 stycznia opłaty będą obowiązywać do godz. 20.00.

https://gazetazoliborza.pl/2020/11/nowy-pomysl-na-strefe-platnego-parkowania-na-zoliborzu/

Żoliborz od strefy płatnego parkowania dzielą już tylko miesiące. Wprowadzenie opłat za parkowanie w dzielnicy planowane jest na wrzesień. Przed nami jeszcze opublikowanie raportu z przeprowadzonych konsultacji i szczegółowe projekty organizacji ruchu, które ma zatwierdzić Biuro Polityki Mobilności i Transportu. Następnie, wyłoniony w przetargu wykonawca musi wdrożyć nową organizację w terenie. Równolegle Rada Miasta musi podjąć uchwałę regulującą granicę i stawki SPPN. Według planów na Żoliborzu za parkowanie mamy płacić od września tego roku.

Muzeum na Cytadeli

Na żoliborskim wzgórzu trwają prace nad budową muzeów. Na Cytadeli nową siedzibę będzie miało Muzeum Historii Polski. W murach nowego gmachu są już wielkogabarytowe eksponaty. Na zwiedzanie wystawy MHP będzie trzeba jednak poczekać do 2022 roku a może nawet do 2023 roku. Nieco szybciej zakończy się budowa powstającego obok Muzeum Wojska Polskiego.

W południowym pawilonie Muzeum Wojska Polskiego stała wystawa ma liczyć ćwierć miliona eksponatów. Wśród nich znajdzie się m.in. siodło Napoleona z Egiptu, mundur powstańca warszawskiego Jerzego Sienkiewicza „Rudego”, szabla generała Antoniego Sułkowskiego, pistolet gen. Zygmunta Berlinga czy miecz znaleziony w Ostrowiu nad Jeziorem Gopło, datowany na VII wiek.

https://gazetazoliborza.pl/2019/07/cytadela-zostanie-oddana-warszawiakom/

Całość ekspozycji ma składać się na tysiącletnią opowieść o dziejach Wojska Polskiego i będzie podzielona na poszczególne okresy. Sama budowa gmachu ma zakończyć się w 2021 roku, natomiast nie oznacza to możliwości zwiedzania wystawy, której urządzanie może zająć wiele miesięcy.

https://gazetazoliborza.pl/2020/11/niezwykle-eksponaty-trafily-na-cytadele-warszawska/
Nowa taryfa za wywóz odpadów

- Kwiecień to data, do kiedy spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe, jak również mieszkańcy domów jednorodzinnych mają możliwość przygotowania się do nowego systemu rozliczeń – mówił ponad miesiąc temu cytowany w komunikacie ratusza Michał Olszewski, zastępca prezydenta Warszawy.

Nowy system rozliczeń za odbiór śmieci ma więc obowiązywać od kwietnia tego roku. Według szacunków, które przyjął ratusz na podstawie danych Głównego Urzędu Statystycznego, warszawiak zużywa przeciętnie 4 metrów sześciennych miesięcznie. Nowe zasady mogą być korzystniejsze dla osób samotnych. Z kolei w wieloosobowych gospodarstwach domowych nowa taryfa może znacznie nadwyrężyć budżet domowy. W przypadku czteroosobowej rodziny opłaty za wywóz śmieci mogą wzrosnąć do około 190 – 200 zł w skali miesiąca. Oczywiście są to szacunki. Każdy powinien sam wyliczyć sobie wysokość opłat na podstawie zużycia wody w swoim domu lub mieszkaniu.

Podstawą miesięcznej opłaty będzie średnie zużycie wody z sześciu kolejnych miesięcy z ostatniego roku (z ostatnich 12 miesięcy). – Opłata za wodę jest bardzo szczelna. W każdej innej metodzie mogą występować sytuacje kiedy, ktoś nie zadeklaruje rzeczywistej powierzchni mieszkania, czy liczby lokatorów. W przypadku wody, jest bardzo prosty i czytelny mechanizm naliczania opłat – mówił w jednym z wywiadów dla Gazety Żoliborza Michał Olszewski.

https://gazetazoliborza.pl/2020/12/ile-zaplacisz-za-smieci-oblicz-naleznosc-za-pomoca-naszego-kalkulatora/
Nowe nasadzenia w parku Sady Żoliborskie

„Wystąpiliśmy do Marszałka Województwa Mazowieckiego o zmianę decyzji dotyczącej nasadzeń w Parku Sady Żoliborskie i zastąpienie wskazanych pierwotnie gatunków drzew ozdobnych na odmiany jadalne sadownicze: jabłonie, grusze, wiśnie, czereśnie i śliwy” – czytamy w prezentacji podsumowującej 2020 rok nadesłanej przez rzecznika prasowego żoliborskiego urzędu.

Złożony 23 grudnia wniosek do Marszałka Województwa Mazowieckiego dotyczy zmiany decyzji nasadzeń na Sadach. Konkretnie, zamiast 43 sztuk drzew, które pierwotnie miały pojawić się w parku, o ile na wniosek przychylnie spojrzy MWM, zasadzone zostanie 36 sztuk drzew, które będą dawały co roku jadalne owoce.

To efekt przeprowadzonych konsultacji społeczny w 2020 roku, w których udział wzięli sami mieszkańcy. Ze sporządzonego, na podstawie zebranych opinii, raportu wynika, że mieszkańcy opowiadają się za zachowanie sadowniczego charakteru parku, a co za tym idzie by nowe nasadzenia były drzewami sadowniczymi z jadalnymi owocami.

https://gazetazoliborza.pl/2020/10/dobrodziejstwa-z-sadow-zoliborskich-wyladowaly-w-urzedzie-dzielnicy-zoliborz/

Ponadto na rosnące obecnie drzewa w parku czeka wiele działań pielęgnacyjnych a to za sprawą zwycięskiego projektu realizowanego w ramach Budżetu Obywatelskiego. „W tym roku, dzięki nam wszystkim, unikatowe, stare odmiany owocówek mają szansę doczekać się w końcu fachowej pomocy i pielęgnacji - cięć sanitarno-odmładzających, które przedłużą ich życie o kilka/kilkanaście lat i spowodują z czasem, że owoce będą dorodniejsze” – czytamy na facebooku sąsiedzkiej inicjatywy Owocowe Sady Żoliborskie. W styczniu ma być więc ogłoszony przetarg na realizację projektu, wedle którego drzewa w Sadach będą przeżywały drugą młodość.

Nowa szkoła i przedszkole – największa inwestycja oświatowa na Żoliborzu od dekad

Placówka oświatowa, która powstaje przy ulicy Anny German to pierwsza od lat tak duża inwestycja oświatowa na Żoliborzu. Szkoła docelowo pomieści 800 uczniów szkoły podstawowej i 150 przedszkolaków. W kompleksie przy ulicy Anny German zatrudnienie znajdzie około 150 nauczycieli i pracowników obsługi.

https://gazetazoliborza.pl/2020/12/blisko-300-mln-zlotych-znajdzie-sie-w-budzecie-zoliborza-na-2021r/

Według ostatnich doniesień żoliborskiego urzędu, I etap inwestycji ma zakończyć się do 31 maja 2021 roku, zaś II etap ma rozpocząć się jeszcze w I kwartale tego roku. Zgodnie z opisem zamówienia, do zrealizowania będą roboty wykończeniowe III piętra w pełnym zakresie wraz z wyposażeniem, instalacje sanitarne, elektryczne oraz techniczne. Wykonanie instalacji fotowoltaicznej, zagospodarowanie terenu, w tym m.in. budowa boiska do piłki nożnej i koszykówki, placu zabaw i siłowni plenerowej oraz budowa dróg wewnętrznych, parkingu i wyposażenie terenu w elementy małej architektury jak stojaki na rowery, kosze i ławki. Wykonawca odpowiadać ma także za nasadzenia zieleni oraz przebudowę fragmentu ul. Anny German na odcinku przylegającym do terenu placówki oświatowej. Oferty potencjalnych wykonawców poznamy 20 stycznia. Termin zakończenia prac II etapu wyznaczono na końcówkę sierpnia, zaś sama placówka prawdopodobnie będzie gotowa do przyjęcia uczniów w czwartym kwartale tego roku.

https://gazetazoliborza.pl/2020/12/2020-rok-na-zoliborzu/

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.