Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:16

2020 rok na Żoliborzu

Globalnie cały 2020 rok upłynął pod znakiem pandemii. A jaki był 2020 rok sublokalnie? Wybraliśmy najważniejsze wydarzenia mijającego roku.

Protesty jakich Żoliborz nie widział po zmianie ustrojowej

Mijający rok uważamy za rok protestów. Żoliborz, a konkretnie ulica Mickiewicza na której znajduje się dom Jarosława Kaczyńskiego był miejscem największych po ’89 roku protestów. W październiku, gdy zakazano przerywania ciąży na ulice wyszły dziesiątki tysięcy ludzi. Fale protestujących przelały się przez Żoliborz, gdzie obecne były imponujące siły policyjne. Szczelny kordon wydzielał 300 metrowy odcinek ulicy Mickiewicza na całej szerokości jezdni.

Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego dostępu do treści.

https://gazetazoliborza.pl/2020/10/drugi-dzien-protestu-na-zoliborzu-w-sprawie-prawa-antyaborcyjnego-tysiace-osob-wzielo-udzial/

Ulica Mickiewicza była też miejscem różnego rodzaju happeningów Lotnej Brygady Opozycji, protestu rolników, którzy w nocy wysypali warzywa, jajka oraz martwą świnię.

https://gazetazoliborza.pl/2020/12/druzyna-szczepienia-zawitala-na-zoliborz/

Osobnymi wydarzeniami choć ściśle powiązanymi ze Strajkiem Kobiet są spektakle, które miały miejsce właśnie na ulicy Mickiewicza, a konkretnie w Szklanym Domu, którego mieszkania posłużyły artystom za scenę. Jak się później okazało sami widzowie byli spisywani przez policję, zaś samych mieszkańców Szklanego Domu nachodzili mundurowi.

https://gazetazoliborza.pl/2020/12/policja-nachodzi-mieszkancow-szklanego-domu-po-spektaklach-zwiazanych-ze-strajkiem-kobiet/
Otwarcie Centrum Lokalnego przy ulicy Rydygiera

Czas jaki upłynął od rozpoczęcia tej inwestycji aż do jej otwarcia to dwa lata. Najpierw inwestycja przeciągała się z powodu odstąpienia od umowy  na prace budowlane z winy wykonawcy. Wówczas kłopotem dla pierwotnego wykonawcy okazała się m.in. realizacja placu zabaw w jednym z pawilonów. Prace jednak ukończono w grudniu zeszłego roku.

Później, kiedy budynek ukończono Państwowa Inspekcja Sanitarna zakwestionowała rozwiązania projektowe dotyczące wentylacji. Projektant wprowadził zmiany. Centrum Lokalne uzyskało ostatecznie pozwolenie na użytkowanie w czerwcu. Po wielu tygodniach, kiedy zaplanowano oficjalne otwarcie z wieloma atrakcjami rząd wprowadził kolejne restrykcje związane z epidemią.

Od tego czasu, choć obiekt był otwarty a zatrudnione panie animatorki zaproponowały organizację ponad 30 wydarzeń ostatecznie do końca listopada żadne z nich się nie odbyło. Ponadto na jednej z dzielnicowej Komisji Kultury padły oskarżenia w kierunku kierownika żoliborskiego zespołu komunikacji, czego skutkiem było uruchomienie procedury anty-mobbingowej.

https://gazetazoliborza.pl/2020/11/centrum-lokalne-na-zoliborzu-z-szowinistycznym-skandalem-w-tle/
Wypadek autobusu miejskiego

Takiego wypadku miejskiego autobusu Warszawa nie widziała od lat. W czerwcu przegubowy autobus linii 186 na żoliborskim odcinku trasy S8, zjeżdżając z mostu Grota-Roweckiego przebił bariery energochłonne i runął na ścieżkę rowerową przy Wisłostradzie.

W skutek wypadku zginęła jedna osoba a 20 było rannych. Później okazało się, że badania wykazały u kierowcy autobusu obecność narkotyków.

https://gazetazoliborza.pl/2020/06/autobus-miejski-spadl-na-nasyp-przy-wislostradzie-jedna-osoba-nie-zyje-20-osob-rannych/
Wymiana drzew w alei Wojska Polskiego

W tym roku rozpoczęła się największa wycinka drzew w historii Żoliborza. Swoich dni dożyły klony srebrzyste rosnące w alei Wojska Polskiego. Stołeczni zieleniarze poinformowali w marcu o otrzymaniu decyzji Mazowieckiego Konserwatora Zabytków w sprawie wycinki w drzew w alei Wojska Polskiego. Zezwala ona na wycięcie 50 drzew.

W sprawie prowadzonych prac odbywały się spacery informacyjne dla mieszkańców, które poprowadzili eksperci. Jak podkreślał jeden z inspektorów ZZW całe przedsięwzięcie związane z wymianą drzew w alei Wojska Polskiego jest wymagającą operacją o istotnym znaczeniu dla Żoliborza.

https://gazetazoliborza.pl/2020/03/jest-decyzja-w-sprawie-wycinki-w-alei-wojska-polskiego/
Żoliborski Dom Kultury

W tym roku poznaliśmy lokalizację Żoliborskiego Domu Kultury. Żoliborz jest jedyną dzielnicą, która nie ma domu kultury, a potrzebę istnienia takiej instytucji od lat zgłaszają sami mieszkańcy. Dom kultury znajdzie się na Żoliborzu Oficerskim przy ulicy Śmiałej.

W związku z tym, że wiemy już gdzie będzie mieścił się dom kultury, czekają nas konsultacje społeczne w sprawie formuły działania placówki. W sąsiedztwie przyszłego Domu Kultury znajdują się budynki mieszkalne. Część mieszkańców może mieć obawy związane z działalnością jednostki. Stąd też pomysł by przeprowadzić konsultacje społeczne, tak aby sąsiedzi mieli szansę wypowiedzieć się na temat kształtu działalności Domu Kultury.

https://gazetazoliborza.pl/2020/08/dom-kultury-na-zoliborzu-znamy-nowe-stanowisko-radnych/
Konsultacje w sprawie objęcia Żoliborza SPPN

Jesienią Zarząd Dróg Miejskich przeprowadził wśród mieszkańców Żoliborza konsultacje społeczne w sprawie objęcia Żoliborza strefą płatnego parkowania. Sprawą żyła cała dzielnica bo SPPN ma swoich przeciwników i zwolenników.

Jak podkreślał w rozmowie z Gazetą Żoliborza Łukasz Puchalski, dyrektor Zarząd Dróg Miejskich frekwencja do tej pory pozytywnie go zaskoczyła. – Jest wyższa niż na Woli i Pradze, gdzie konsultacje odbywały się w trybie stacjonarnym i mimo wszystko również cieszyły się dużym powodzeniem – mówił. Zebrane opinie będą sporządzone w formie raportu konsultacyjnego, który w najbliższych dniach powinien być opublikowany.

Cała strefa, jeśli wszystko będzie przebiegać zgodnie z założeniami powinna obowiązywać tuż po przyszłorocznych wakacjach.

https://gazetazoliborza.pl/2020/11/nowy-pomysl-na-strefe-platnego-parkowania-na-zoliborzu/
Koniec przebudowy ulicy Rydygiera

Ta inwestycja jest największa inwestycją drogową od lat realizowaną na terenie Żoliborza. Trwające rok czasu prace dobiegły końca, a na głównej ulicy Żoliborza Południowego pojawiła się nowa zieleń. Do prac, mimo obaw mieszkańców, że do tego nie dojdzie, przystąpił również deweloper. Chodzi o odcinek pomiędzy ulica Anny German a ulicą Przasnyską. Zgodnie z umową deweloper miał czas na wykonanie prac do końca 2020 roku. Rozkopany odcinek był solą w oku dla wszystkich oczekujących na powrót autobusu 221, ponieważ dopóki północna strona ulicy Rydygiera nie była ukończona niemożliwe było wprowadzenie stałej organizacji ruchu i potrzebne było złożenie  w Biurze Polityki Mobilności i Transportu dokumentów z projektem nowej tymczasowej organizacji ruchu na ulicy Rydygiera, która umożliwiła przywrócenie linii autobusowych na starą trasę, przed końcem roku.

https://gazetazoliborza.pl/2020/12/remont-rydygiera-rusza-ponownie/
Konsultacje w sprawie nowych nasadzeń w Parku Sady Żoliborskie

Do niedawna wciąż pozostawała nierozstrzygnięta kwestia nowych nasadzeń w Parku Sady Żoliborskie. W tym roku mieszkańcy, mimo pandemii doczekali się konsultacji społecznych przeprowadzonych w tej sprawie.

„O przyszłych nasadzeniach drzew w Sadach Żoliborskich wypowiedziało się w sumie 320 mieszkańców Żoliborza. Przygotowujemy obecnie wniosek do Marszałka Województwa Mazowieckiego o zmianie rodzaju drzew do nasadzeń z ozdobnych na drzewa owocowe sadownicze” – poinformował Urząd Dzielnicy na swoim Facebooku.

https://gazetazoliborza.pl/2020/10/dobrodziejstwa-z-sadow-zoliborskich-wyladowaly-w-urzedzie-dzielnicy-zoliborz/

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.