Prace na stacji Warszawa Gdańska nabierają tempa.
PKP PLK umowę na przebudowę stacji podpisała z wykonawcą prac w październiku zeszłego roku, roboty ruszyły rok później, choć pierwotnie zakładano realizację inwestycji jesienią tego roku. Ze względu na proces uzyskiwania decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej oraz przez wydłużony okres uzgadniania dokumentacji projektowej harmonogram uległ zmianie.
W pierwszym etapie inwestycji zakres prac obejmuje budowę nowej kładki od strony ulicy Indrzejczyka. Pierwsze efekty prac już są widoczne. Na wybudowanych filarach kładki wschodniej wykonawca montuje kolejne elementy konstrukcji obiektu. Widoczne są już schody prowadzące do każdego z peronów. Schody finalnie mają być zadaszone. Kładka połączy wiadukt na ul. Mickiewicza ze stacją. Równocześnie na peronie 2 osadzone zostały nowe schody ruchome do przejścia podziemnego. Na peronie 4 przygotowano betonową konstrukcję pod kolejne urządzenie, które ułatwi dostęp na perony.
Druga kładka połączy Żoliborz ze Śródmieściem
„Od strony zachodniej budowana jest kładka łącząca stację z ulicami Felińskiego i Kłopot. Przejście nad torami dodatkowo ułatwi komunikację między Żoliborzem i Śródmieściem” – informuje w oficjalnym komunikacie PKP PLK. Kładka ma połączyć perony oraz ul. Kłopot z ul. Felińskiego. Oznacza to m.in. krótsze dojście na perony z centrum handlowego Westfield Arkadia.
#Warszawa Gdańska. Z 📸 na budowie. Są już filary kładki, na peronie trwa montaż schodów ruchomych. Na stacji utrzymany ruch pociągów i obsługa pasażerów. Efekty inwestycji z #FunduszeUE #POIiŚ to lepsze warunki dla podróżnych i sprawniejsza komunikacja 👉https://t.co/EWkOdlQPXk pic.twitter.com/hK4AFQtbNe
— PKP PLK SA (@PKP_PLK_SA) December 16, 2020
Prowadzone prace na stacji Warszawa Gdańska są przygotowaniami do modernizacji warszawskiej linii średnicowej. Celem jest dostosowanie stacji do zwiększonej liczby podróżnych w dobie prac związanych z przebudową linii średnicowej. „Przedsięwzięcie zwiększy możliwości Warszawskiego Węzła Kolejowego. Przebudowa odcinka Warszawa Zachodnia - Warszawa Gdańska oraz kolejowego Mostu Gdańskiego zwiększają przepustowość trasy, czyli pozwolą na lepszą ofertę podróży” – informuje PKP PLK. Planowane prace, które mają kosztować ponad 60 mln zł, mają zakończyć się w pierwszej połowie przyszłego roku.
Napisz komentarz
Komentarze