Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:47

Jej portrety gwiazd znają wszyscy

Rozmowa z fotografką Paulą Patocką o tym jak współpracowała z Dawidem Podsiadło i innymi polskimi gwiazdami oraz co najbardziej lubi fotografować na Żoliborzu!

Jak rozkwitła Twoja miłość do fotografii?

W okresie nastoletniego buntu zaczęłam interesować się światem mody, przeglądałam magazyny oraz obserwowałam pracę moich ulubionych modelek, np. Agnes Deyn. Dzięki temu zaciekawiłam się również fotografią. W wieku 15 lat dostałam mój pierwszy aparat fotograficzny, a już później wraz z mamą szukałam, gdzie mogłabym studiować fotografię. W ten sposób trafiłam na Sztukę Mediów na Warszawskiej ASP.

Studia były pierwszym zderzeniem z profesjonalną fotografią?

Na studiach uczyłam się wielu rzeczy: typografii, projektowania graficznego. Jednak czułam, że studia kładły za mały nacisk na przygotowanie do pracy w zawodzie, dlatego postanowiłam na własną rękę poszukać w internecie praktyk w studiu fotograficznym.

Gdzie zgłębiałaś swoją fotograficzną wiedzę?

W mojej pierwszej pracy, czyli w Studiu Tęcza, które mieści się na ulicy Ludwika Rydygiera. Pracowałam tam około półtora roku. Następnie zaczęłam pracować z fotografem Radkiem Polakiem. Miałam również swoje epizody w pionie produkcji fotograficznej.

Interesujesz się również produkcją filmową.

Skończyłam produkcję filmową w Szkole Filmowej w Łodzi, więc temat nie jest mi obcy. Brałam udział w produkcji filmu „1410” w reżyserii Damiana Kocura. Było to przyjemne i ciekawe doświadczenie. Jednak po pewnym czasie zaczęłam się zastanawiać, dlaczego to nie ja stoję za obiektywem, skoro czuję, że to jest moja droga. Pomimo tego, że w biznesie fotograficznym jest ogromna konkurencja i bardzo wiele utalentowanych osób, stwierdziłam, że podejmę się tego ryzyka.

Było warto?

Oczywiście! Dzięki temu, że podjęłam się ryzyka, dostałam ofertę pracy w Papaya Films,  gdzie mogę realizować swoje projekty już drugi rok z rzędu.

W Twoim portfolio znalazłam portret Dawida Podsiało, Taco Hemingwaya czy Quebonafide.

Ten artykuł czytasz w ramach dostępu premium.

Jeśli chodzi o zdjęcia Taco i Quebo, zajmowałam się tym jeszcze przed erą Papaya Films. Fotografowałam ich na backstage’u teledysku „Kryptowaluty”. Mimo że to była praca za kulisami, wciąż starałam się znaleźć moment, w którym mogę zrobić dobry portret. To samo dotyczy pracy na  planie teledysku „Trofea” Dawida Podsiadło. Znalazłam idealny moment, by wykonać portret, który wciąż jest rozpoznawalny w Polsce. Takie rzeczy cieszą mnie najbardziej!

fot. Paula Patocka

Na czym  najbardziej Ci zależy, kiedy wykonujesz zdjęcie?

Przede wszystkim staram się żeby osoba, którą fotografuję czuła się komfortowo. Zawsze zależy mi na tym, żeby ta osoba dobrze wyszła na zdjęciu, by zdjęcie opowiedziało coś o niej, nawet jeśli nie wiemy o tej osobie zbyt wiele.

Z jakich projektów jesteś najbardziej dumna?


W kwietniu 2020 wraz z przyjaciółmi wykonaliśmy sesję dla marki Hemp juice, która sprzedaje olejki CBD. Pomimo że była to martwa natura, sprawiło mi to ogromną satysfakcję oraz nabrałam dużo pewności siebie w kreowaniu całościowej koncepcji sesji. Drugim projektem, z którego jestem bardzo zadowolona, jest sesja z Robertem Lewandowskim dla T-Mobile, którą zrealizowaliśmy wraz z ekipą w Monachium. Najbardziej jarał mnie fakt, że w trakcie tej sesji mogłam na Robercie potestować mój nowy średnioformatowy aparat, na który polowałam od bardzo dawna!

Portrety to chyba twój konik.

Najlepiej się czuję, gdy fotografuję ludzi. To sprawia mi największą przyjemność. Chociaż muszę przyznać, że ostatnio zainteresowałam się fotografowaniem architektury oraz rowerów – ostatnio mam obsesję na tym punkcie!

Rowerów?

Tak! Odkryłam tę fascynację podczas mojej podróży po Kopenhadze. Gdziekolwiek idę, robię zdjęcia rowerom, a najlepszym kadrem jest rowerzysta przy jakimś pięknym obiekcie architektonicznym! Na Żoliborzu mam pole do popisu, ponieważ nie ma dnia żebym nie widziała tutaj rowerzysty.

Jakbyś opisała życie na Żoliborzu?

Kiedy wracam z centrum i mijam Dworzec Gdański, zawsze łapię oddech. Cieszę się, że mieszkam tutaj, bo na Żoliborzu panuje względny spokój. Mieszkam tutaj od kiedy rozpoczęłam studia. Żoliborz bardzo przypomina mi Gdynię, w której się wychowałam, pod względem wielkości budynków oraz ilości zieleni, o którą mieszkańcy tak dbają.  Klimat dzielnicy sprawia, że chce się tu zostać.

Masz jakieś swoje ulubione miejsca na Żoliborzu?

Ostatnim czasy, z uwagi na pandemię, moim ulubionym miejscem do spędzania czasu są Sady Żoliborskie - osiedle, na którym mieszkam. Sprawia mi dużą frajdę chodzenie na spacery z moim kotem, który jest lokalną atrakcją. Z innych miejsc uwielbiam Cytadelę,  Ósmą Kolonię oraz cały teren przy Teatrze Komedia.

Te miejsca mają w sobie jakąś magiczną aurę.

Najmilszym żoliborskim wspomnieniem, jakie zapisało się w mojej pamięci był spontaniczny spacer, podczas którego trafiłam na potańcówkę przy Teatrze Komedia. Okazało się, że co tydzień były tam potańcówki dla seniorów. To było cudowne! Wtedy sobie zdałam sprawę, że mieszkam w miejscu, które daje dużo pozytywnej energii do życia.

[/FMP]


2019_04_05_PODSIADLO_TROFEA_1089_1

2019_04_05_PODSIADLO_TROFEA_1089_1

2020072024_SKANYPatocka_0014_closer

2020072024_SKANYPatocka_0014_closer

CPH_BIG_0012

CPH_BIG_0012

NIORD_1-nowe

NIORD_1-nowe

CPH_BIG_0021

CPH_BIG_0021

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.