Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 03:10

Jest ratunek dla placu Kuronia

Pomysłem jest przebudowa skrzyżowania.

Sprawa działki na placu Kuronia toczy się od lat. Wcześniej działała tu stacja benzynowa o zamknięcie, której zabiegali okoliczni mieszkańcy. Działkę po stacji kupił prywatny inwestor. Miejsce zyskało patrona, którym jest Jacek Kuroń. Kwestia tego co dzieje się przy największym węźle komunikacyjnym na Marymoncie omawiana była podczas wczorajszej dzielnicowej Komisji Ładu Przestrzennego. – Miałam pokusę, żeby nazwać punkt porządku obrad, który dotyczy placu Jacka Kuronia „Epopeją działki przy placu Kuronia” – mówiła Donata Rapacka, przewodnicząca komisji.

Huczne otwarcie "miejskiego placu"

- Tego nawet Bareja by nie wymyślił. Było huczne otwarcie placu Kuronia przez ówczesną panią prezydent. Malowaliśmy trawę na zielono, zasadziliśmy piękne kwiaty, które po chwili zostały zaorane, bo nikt nie sprawdził, czy ta działka na pewno należy do miasta – podsumował podczas komisji całą sprawę Konrad Smoczny, radny dzielni, który w tym roku interweniował w sprawie działki przy placu Kuronia składając interpelację. „Na dzień dzisiejszy na w/w placu stoi stary wóz Drzymały, plastikowa toaleta i od ponad miesiąca stoją worki wypełnione kostką brukową. Z tego co mi wiadomo, kawałek terenu należy do osoby prywatnej, ale czy naprawdę jako miasto nie możemy jakkolwiek wpłynąć na wygląd tego kawałka przestrzeni miasta?” – pytał radny.

Całą historię działki na palcu Kuronia w skrócie przypomniała Zdzisława Frydrych Naczelnik Wydziału Architektury i Budownictwa dla Dzielnicy Żoliborz. Jak poinformowała, zgodnie z zapisami planu w liniach rozgraniczających ulice na działce można ustawić wyłącznie kiosk przypominający kiosk ruchu o powierzchni 15 metrów kw. Prace pod jego budowę właśnie trwają.

Bezskuteczne próby wydobycia potencjału komercyjnego

Inwestor od 2016 roku bezskutecznie próbował ustawić na działce nośnik reklamowy, ogrodzić ją i postawić trzy kontenery handlowo-usługowe. W we wszystkich tych przypadkach po werdyktach WSA skargi inwestora były oddalane. W 2017 roku właściciel działki próbował uzyskać pozwolenie na budowę trzech pawilonów handlowych. Tu również wojewoda i WSA podtrzymali negatywną w tej sprawie decyzję żoliborskiego urzędu. Kolejne zgłoszenie, tym razem skuteczne, dotyczyło przyłączy wodno-kanalizacyjnych w 2018 roku. Tego samego roku złożono pozwolenie na budowę, tym razem na kiosk, którego kubatura jest zgodna z założeniem miejscowego planu. Problemem okazała się kostka granitowa, która w ocenie urzędników była wyłożona nielegalnie, a inwestor w chwili składania wniosku nie rozebrał jej. Z tego powodu urząd nie mógł wydać pozytywnej decyzji, ale zrobił to wojewoda. Decyzja przez niego została wydana w styczniu tego roku, a kostka została rozebrana i w ostatnich dniach ułożona na nowo pod kiosk, który lada dzień może stanąć na placu Kuronia.

Dyskusji radnych przysłuchiwał się również Wojciech Wagner, Zastępca Dyrektora Biura Architektury i Planowania Przestrzennego m.st. Warszawy. - Ta groteskowa historia pokazuje jaką patologią jest system planowania w Polsce, a także to z jaką rzeczywistością na co dzień muszą mierzyć się urzędnicy. Jedynym skutecznym rozwiązaniem problemu jest inwestycja drogowa i wywłaszczenie tego właściciela procedurą ZRID. Natomiast nie słyszałem, żeby takie działanie było planowane w najbliższym okresie. Tu należałoby zapytać o to Zarząd Dróg Miejskich – przyznał Wagner.

Podobnego zdania jest radny Hlebowicz, który w trakcie sprawowania funkcji wicebrumistrza Żoliborza w rozwiązanie problemu na placu Kuronia próbował zaangażować Zarząd Dróg Miejskich, który w jego ocenie powinien troszczyć się o bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

- Trzeba myśleć o placu Kuronia jako całości w kontekście myślenia o inwestycji polegającej na przebudowie skrzyżowania – powiedziała na koniec przewodnicząca komisji Donata Rapacka, która zaproponowała by kwestie placu Kuronia poruszyć na kolejnej komisji razem ze sprawą placu Wilsona.

[/FMP]

https://gazetazoliborza.pl/2020/08/czy-jacek-kuron-zasluguje-na-taki-plac/

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1024 hPa
Wiatr: 37 km/h