Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:21

Chcesz zgłosić do jednostek miejskich problemy i usterki? Mamy na to prosty sposób

Co robić gdy widzimy awarię oświetlenia miejskiego, zaśmiecony chodnik, czy martwe zwierzę na ulicy? Najlepiej zgłosić to do odpowiednich służb. Jak?

W tym celu powstało specjalne całodobowe Miejskie Centrum Kontaktu 19 115. Jak z niego korzystać? Mieszkańców miasta irytuje wiele rzeczy: korki, zaśmiecone chodniki, awarie sygnalizacji świetlnej, niekompetentni radni. Z częścią tych problemów można walczyć korzystając z Miejskiego Systemu Kontaktu. Najłatwiej zrobić to poprzez aplikację.

Ale po co?

Załóżmy, że (tak jak ja dzisiaj) wracacie swoim rowerem do domu po ciężkim dniu w pracy. Jesteście szczęśliwi, w końcu czujecie się wolni, boss nie stoi nad wami, a współpracownicy nie zadają durnych pytań. Nadchodzi weekend. Wszystko byłoby idealne, gdyby nie TEN widok. Cały pas zieleni oddzielający jezdnię od chodnika pokryty jest śmieciami i tłuczonymi butelkami. Znacie to uczucie, kompletny upadek wiary w człowieka jako istotę rozumną. Zamordowano wasze poczucie estetyki. Wasze ekologiczne dusze płaczą, a troska o nowiutkie opony w holenderce sprawia, że przenosicie ją nad morderczą połacią tłuczonego szkła. Jest nie tylko brzydko i nieekologicznie, ale też niebezpiecznie. Z pomocą przychodzą miejskie służby, które o zaistniałej sytuacji najłatwiej możecie powiadomić za pomocą aplikacji Warszawa 19 115. Jak tego dokonać?

Nic prostszego

Gdy tylko zauważymy nieprawidłowość, której usunięcie leży w kompetencji służb miejskich, na przykład zaśmiecenie przestrzeni publicznej, zgłośmy to. Najłatwiej jest przez aplikację Warszawa 19115. Po uruchomieniu aplikacji ukazuje się główny panel. W nim, aby zgłosić nieprawidłowość, należy kliknąć w belkę „Zgłoś do 19115”.

Pojawi nam się wtedy trzyetapowy formularz zgłoszenia. Najpierw należy zakwalifikować zdarzenie do odpowiedniej kategorii. W tym celu należy kliknąć belkę "Opisz problem".

Następnie powinniśmy wybrać kategorię problemu, którego dotyczy zgłoszenie. W moim przypadku były to „Śmieci”.

Po kliknięciu w nazwę kategorii możemy skonkretyzować czego dotyczą nasze uwagi, ja akurat spotkałem się z zanieczyszczeniem trawnika i części chodnika.

Po wybraniu odpowiedniej podkategorii należy opisać zaistniałą sytuację.

W kolejnym kroku możemy dodać zdjęcie.

Na końcu należy wskazać miejsce wystąpienia nieprawidłowości.

Aplikacja wykorzystuje znajdujący się w telefonie moduł GPS, ale oznaczenia lokalizacji można dokonać również ręcznie. Ze względu na nie zawsze dokładne wskazania GPS-u szczególnie polecam tę drugą opcję.

Aby zakończyć proces należy kliknąć w belkę „Wyślij moje zgłoszenie”.

Nasz komunikat otrzymuje teraz swój numer, za pomocą którego możemy sprawdzić status realizacji sprawy.

Jednak zaśmiecenie chodnika to tylko jeden z przypadków, w którym powinniśmy użyć aplikacji. Możemy przez nią, lub pod numerem telefonu 19 115, zgłaszać każdą nieprawidłowość, której usunięcie leży w kompetencji służb miejskich:

- awaria infrastruktury drogowej,

- źle zaparkowane pojazdy,

- wysokie krawężniki przy przejściu dla pieszych,

- nielegalny handel,

- przepełnienie kubłów na śmieci,

- dzikie wysypiska,

- nieprawidłowe funkcjonowanie recyklomatów,

- uwagi dotyczące rowerów miejskich i komunikacji publicznej,

- wybryki chuligańskie i zakłócanie ciszy nocnej w miejscu publicznym,

- awarie wodno-kanalizacyjne,

- martwe lub bezpańskie zwierzęta,

- uwagi dotyczące odśnieżania itp.

Wszem i wobec

MCK to narzędzie działające w obie strony. Mieszkańcy mogą zgłaszać w nim wszelkie zastrzeżenia dotyczące funkcjonowania miasta, z kolei dla stołecznego Ratusza jest to narzędzie do informowania obywateli, zawarty w nim Warszawski System Powiadomień działa podobnie do znanego nam już Alertu RCB (czy może to Alert RCB działa jak WSP, bo powstał później).  Zapisać się do WSP można na dwa sposoby, bo też i sposoby otrzymywania informacji są dwa. Możemy podać swój numer telefonu na stronie internetowej https://warszawa19115.pl/ zaznaczając kategorie informacji, które nas interesują (wtedy powiadomienia będziemy dostawać przez SMS) lub zapisać się do WSP przez aplikację Warszawa 19115. Wtedy nie musimy podawać numeru telefonu, a powiadomienia będą nam się ukazywać w panelu głównym aplikacji.

BIP dla ludzi, czyli w końcu rozumiem co urzędnik do mnie mówi.

Miejskie Centrum Kontaktu to (i przyznaję to jako człowiek nad wyraz krytyczny wobec dzieł samorządowców) pełna i intuicyjna baza danych oraz świetny łącznik między mieszkańcem a administracją miejską. Znajdziemy tu harmonogram wywozu odpadów, poradnik jak je segregować, sprawdzimy jakość powietrza w mieście, a nawet zasadzimy drzewo. Na stronie warszawa19115.pl znajdziemy odpowiedź na właściwie każde pytanie związane z funkcjonowaniem miasta, również te specjalistyczne, dotyczące podatków, opłat, czy prowadzenia działalności gospodarczej. Umówmy się, w Internecie można znaleźć wszystko, zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że wszystko to, co znajduje się na stronie warszawa19115.pl jest również w Biuletynie Informacji Publicznej. Naczelnym argumentem przemawiającym za MCK jest jednak bardzo prozaiczna cecha. Miejskie Centrum Kontaktu jest przejrzyste, intuicyjne i ZROZUMIAŁE, czego nie można powiedzieć o zawierającym w głównej mierze urzędniczy bełkot BIP-ie.  

fot. Urząd Miasta
[/FMP]


IMG_20201210_002815

IMG_20201210_002815

IMG_20201210_002815-1

IMG_20201210_002815-1

IMG_20201210_002940

IMG_20201210_002940

IMG_20201210_003046

IMG_20201210_003046

IMG_20201210_003138

IMG_20201210_003138

IMG_20201209_235041

IMG_20201209_235041

IMG_20201210_003259

IMG_20201210_003259

IMG_20201210_003830

IMG_20201210_003830

IMG_20201210_003605

IMG_20201210_003605

IMG_20201210_003717

IMG_20201210_003717


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.