Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 03:18

Oskarżenia o szowinistyczne słowa nieprzypadkowo ujrzały światło dzienne?

"Ktoś przyszedł z tym zamiarem na komisję. Była nawet prezentacja na ten temat."

W ubiegłym tygodniu po dzielnicowej Komisji Kultury na Żoliborzu rozgorzała dyskusja na temat funkcjonowania Centrum Lokalnego przy ulicy Rydygiera. W funkcjonującej od połowy października placówce nie odbyło się żadne z proponowanych przez animatorki wydarzeń. Jako powód dlaczego tak się stało wskazywały na utrudnioną komunikację z urzędnikami odpowiedzialnym za funkcjonowanie Centrum Lokalnego.  Ponadto radni i wszyscy obecni usłyszeli kolejne oskarżenia.

– W zespole komunikacji społecznej panuje nerwowa atmosfera. Pracownicy są ośmieszani. Słyszałyśmy nieprofesjonalne uwagi od kierownika zespołu komunikacji społecznej, co i kto z podwładnych robi w nocy, oraz szowinistyczne słowa pod naszym adresem – mówiła podczas zdalnej komisji Paulina Ufel.

- Czekam teraz na to co zrobi z tym zarząd dzielnicy – mówił podczas live, Łukasz Porębski, dzielnicowy radny z Miasto Jest Nasze.

https://gazetazoliborza.pl/2020/11/centrum-lokalne-na-zoliborzu-z-szowinistycznym-skandalem-w-tle/

Na temat całej sytuacji wypowiedział się również przewodniczący Rady Dzielnicy Piotr Wretenstein – Żuławski. – Z zawodu jestem adwokatem, dlatego uważam, że należałoby wysłuchać obie strony. To co wydarzyło się na ostatniej komisji kultury nie było spontaniczne.

Po stronie urzędu jest teraz zastosowanie określonych procedur w celu wyjaśnienia całej sytuacji – zaznaczył przewodniczący rady i zasugerował, że  to co zostało ujawnione na komisji było przypadkowe. – Nie mówię, że stowarzyszenie (przyp. red. Miasto Jest Nasze) to zaplanowało, bo nie sądzę, żeby podejmowali decyzję w gronie statutowym. Ktoś przyszedł z tym zamiarem na komisję. Była nawet prezentacja na ten temat – mówił Wertenstein-Żuławski.

Na zarzuty odpowiedział Łukasz Porębski tłumacząc, że powołanie komisji było związane z brakiem wydarzeń w Centrum Lokalnym. – To co powiedziały panie animatorki były wyłącznie ich decyzją i ich wola. Oczywiście pani przewodnicząca wiedziała, że będzie prezentacja, ale nie miała informacji co konkretnie się tam znajdzie. Chciałbym, żebyśmy to wyjaśnili, bo zabrzmiało to tak jakby to była inicjatywa przewodniczącej Szczepańskiej, a nie pań animatorek – mówi Porębski.

Padły mocne oskarżenia o szowinistyczne słowa, a co z działalnością Centrum Lokalnego?

- Czekam teraz na wyjaśnienia ze strony zarządu dzielnicy na temat tego, dlaczego w Centrum Lokalnym przez dwa miesiące nie odbyło się żadne z wydarzeń – mówił podczas piątkowej debaty samorządowej transmitowanej przez Gazetę Żoliborza Łukasz Porębski, radny dzielnicy z Miasto Jest Nasze.

Udział w debacie wziął również Piotr Werterstein-Żuławski, przewodniczący Rady Dzielnicy z PO, według, którego główną przyczyną braku imprez w nowym Centrum Lokalnym na Żoliborzu jest panująca pandemia. – Przypomnę, że rząd zamknął nawet biblioteki. Wobec tego zarząd dzielnicy musiał zdecydować, czy Centrum Lokalne zamknąć całkowicie, czy zostawić je otwarte. Ze względu na fakt, że otwarto je po długi perturbacja i to całkiem niedawno, zdecydowano pozostawić Centrum otwarte dla drobnych aktywności – wyjaśniał przewodniczący rady dzielnicy i podkreślił, że obecna sytuacja nie sprzyja organizowaniu imprez, czego pokłosiem jest choćby brak uroczystości celebrującej oddanie do użytku nowej części Szkoły Podstawowej nr 65.

Podczas Komisji Kultury animatorki Centrum Lokalnego poinformowały, że przygotowały również wydarzenia, które mogłyby odbyć się na świeżym powietrzu lub w formie online. Dziś dla wielu placówek animujących życie kulturalne, właśnie w ten sposób organizuje swoje wydarzenia.

- Nie wszystko da się wytłumaczyć w tym przypadku pandemią. Brak wydarzeń i zaangażowania ze strony urzędu powoduje, że to miejsce nie zaczęło funkcjonować tak, jak mieszkańcy by tego chcieli – podkreślał radny Porębski.

Centrum Lokalne nie jest od organizowania wydarzeń online?

Jak podkreślił w dyskusji Piotr Wertenstein – Żuławski, rolą Centrum Lokalnego ma być integrowanie lokalnej społeczności „na miejscu”. - Jeżeli chodzi o wydarzenia online, to nie jest rola tego miejsca. Oczywiście sytuacja jest nadzwyczajna. To jest plus dla animatorek, że w ogóle wyszły z inicjatywą wydarzeń online – podkreślił przewodniczący rady dzielnicy.

https://www.youtube.com/watch?v=oKtgWt-B9ZE


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1023 hPa
Wiatr: 37 km/h