Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 01:13

Kulinarna Stacja Diagnostyczna - po włosku

Lubię po włosku... dlatego nie mogło mnie tu zabraknąć, a w zasadzie nas. W piękną majową niedzielę wybraliśmy się całą rodziną, aby świętować imieniny mojej mamy w restauracji Fatto a Mano na Rydygiera. Kulinarną Stację Diagnostyczną, bo tak właściciel nazwał to małe zagłębie restauracyjne, odwiedzam już po raz wtóry. Historię tego miejsca znają już czytelnicy marcowego wydania GNŻ, recenzowałam wtedy kuchnię po polsku serwowaną w restauracji Polot. Dla tych, którzy nie mieli okazji przeczytać, krótkie wyjaśnienie: obie restauracje powstały pod koniec zeszłego roku w samym sercu Żoliborza Południowego, w nieużytku po starej myjni samochodowej. Na stronie Fatto a Mano możemy przeczytać, że wszystko – pizza, makarony, wina – jest najlepsze, a na pewno najlepsze na Żoliborzu. Brzmi jak obietnica.   Fatto a Mano to elegancka restauracja, po wejściu do niej można zachwycić się estetyką wnętrza. Na pierwszym planie jawi nam się logo ciekawie zaprezentowane na korkowej ścianie. Jasne meble, obszerne kanapy, nisko wiszące wielkie klosze, wszystko to w otoczeniu dużej ilości zieleni daje wyjątkowy efekt. Serce restauracji, czyli kuchnia, widoczna jest niemal jak na dłoni za przypominającą szkolną stołówkę wydawką. Tak jest wewnątrz, ale ze względu na to, że tej wiosny mamy piękne lato – na wspólnym dla obu restauracji patio wystawiono dodatkowe stoliki. Jak się przekonaliśmy, każde miejsce siedzące było oblegane tego dnia jak sklepy przed niehandlową niedzielą. Obie restauracje tej niedzieli organizowały przyjęcia komunijne, było sporo ludzi, jednak nasza indywidualna rezerwacja również została przyjęta. Czy słusznie? Sprawdzam! Zajęliśmy duży okrągły stół na zewnątrz, dzięki czemu nasze dzieciaki mogły skorzystać z kącika zabaw i animacji, jakie w każdą niedzielę ułatwiają rodzicom zjedzenie posiłku w jako takim spokoju. Menu Fatto zmienia się zgodnie z rytmem pór roku, trafiamy na sezon szparagów.   Zatem na pierwszy rzut – przystawka: zielone szparagi z pancettą, gorgonzolą, żółtkiem i sosem maślanym (26 zł). Jędrne, lekko słodkie szparagi idealnie połączyły się z gorgonzolą i masłem, ale już całość stała się zbyt słona. Kolejna przystawka to zupa rybna na wywarze z homara (22 zł), treściwa, pełna smacznych kawałków dorsza i łososia, szczególnie przypadła do gustu dzieciakom, może dlatego, że nie była aż tak bardzo rybna...   W karcie Fatto znajdziemy oczywiście włoskie „must have”, czyli makarony i pizzę. Jeśli macie jednak dość klasycznego spaghetti bolognese, zamówcie smaczne bucattini z pomidorami (26 zł), nie pożałujecie. Na naszym stole nie mogło również zabraknąć pizzy... a może i mogło? Fatto nie dotrzymało obietnicy, ta pizza nie jest najlepsza na Żoliborzu. Ciasto to niepokrojony flaczek (25-30 zł), daleko mu do ideału z drugiego końca ulicy w kierunku metra...   Mam cichą nadzieję, że to jedynie wypadek przy pracy, jakkolwiek ciężko wybaczyć takie faux pas. Spróbujcie dorsza (49 zł), ale tylko jeśli lubicie jeść dość tłusto. Przyjemna ryba utopiona została w salsie z pancetty i pora, gdyż chyba chlupnęło się kucharzowi na talerz nieco zbyt dużo oliwy. Danie wyglądało pięknie, wiosennie i kolorowo, ale jako całość stworzyło tłustą emulsję, która nie każdemu będzie odpowiadać. Jeśli lubicie cielęcinę i macie nieco większy budżet, na kolację zamówcie cielęcinę milanese ze szpinakiem, boczniakami i genialnym sosem grzybowym (54 zł). Na koniec wrócę jeszcze do makaronów i dania, które chyba najbardziej mi smakowało – tortellini z cielęciną, farszem z łopatki i grasicy cielęcej (34 zł). Delikatne ciasto, aksamitny, rozpływający się w ustach farsz, idealna ilość pierożków. To danie stało się kołem ratunkowym tego popołudnia. Zamawiamy jeszcze trzy desery, bo tyle ich jest w karcie. Większość mojej rodziny to lodożercy, dlatego też nie mogliśmy się oprzeć włoskim gelato, które w Fatto a Mano są wyrobem rzemieślniczym. Lody jednogłośnie oceniamy jako znakomite – trzy smaki za 20 zł. Panna cotta w kompocie rabarbarowym z truskawkami, bazylią i orzechami to deser ładny w formie, lecz nijaki w smaku (22 zł). Na koniec kompozycyjne show – sezonowe owoce w ciepłym sosie zabaglione z prosecco, a sos podawany jest bezpośrednio z syfonu (22 zł). Ciekawy sposób serwowania deseru nie ratuje jednak niedopieszczonego, kwaśnego rabarbaru i mało atrakcyjnych smakowo o tej porze roku owoców. Próbuję odpowiedzieć sobie na pytanie, czy nasza rezerwacja w taki dzień była sensowna... zdaje się, że mogło być lepiej, jeśli chodzi o smaki i jakość dań. Czy to przez pośpiech? Czy to przemęczenie ekipy w tak gorący i tłoczny dzień? Nie wiem, ale zdaje się, że moje poprzednie wizyty obfitowały w bardziej pozytywne emocje. Ten obiad był trochę na siłę i nieco nieokiełznany przez kuchnię, choć obsługa kelnerska stanęła na wysokości zadania w trakcie tej „tabaki”, jaką tego dnia mieli w Fatto a Mano. Mimo ambiwalentnych odczuć, wszystkie dania (no, może prócz pizzy...) zniknęły z talerzy w naszych lubiących dobrze zjeść brzuchach. Pójdźcie i jedzcie, a sami ocenicie. Moje oceny znajdziecie pod artykułem.

kuchnia1

kuchnia1

kuchnia3

kuchnia3

ocena

ocena

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ