Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 17:10

Szpital Bielański z imponującą pomocą od mieszkańców

Liczba codziennych transportów przerosła oczekiwania organizatorów.

W szpitalach brakuje rąk do pracy, lekarze i pielęgniarki pracują ponad swoje możliwości. Przy tak dużym zaangażowaniu potrzebują wsparcia. Bielanianie pomagają jak tylko mogą. Tym razem organizują zakrojoną na szeroką skalę zbiórkę produktów, których potrzebuje Szpital Bielański.

Jaskinia Dobroci

Odwiedziliśmy sztab akcji Pomocne Bielany, który zorganizowany został w Szkole Podstawowej nr 293 na ul. Kochanowskiego 8. – To jest taka Jaskinia Dobroci, gdzie przychodzą nie tylko mieszkańcy Bielan i okolicznych dzielnic, ale i Ursynowa czy Mokotowa – o pomieszczeniu w którym magazynowane są dary mówi Monika Szadkowska, koordynatorka Pomocnych Bielan, a przy okazji członek Rady Dzielnicy. „Jaskinia Dobroci” to bardzo ładnie, ale zdecydowanie zbyt skromnie, powiedziane. Po przestąpieniu progu sali widok wręcz zapiera dech w piersiach. Klasa właściwie po sufit zapełniona jest kocami, ręcznikami, napojami i jedzeniem.

Kanapkowa manufaktura

Dalej pani radna oprowadza mnie po sztabie. Pokazuje gdzie podjeżdżają samochody, które przywożą paczki z punktów zbiórek. Odwiedzamy kolejne pomieszczenie. W powietrzu unosi się zapach wędliny i pieczywa. W tej sali urządzono manufakturę kanapek. Praca wre. Pomagają starsi i młodsi, a ich zacięcie jest wręcz imponujące, bo ze zwykłego składania kanapek zrobili prawdziwą, dynamiczną produkcję seryjną.

Kiedy przychodzisz na kolejny w weekend dyżur a czeka na Ciebie mala niespodzianka. Pomocne Bielany Dziekuje bardzo....

Opublikowany przez Doktorek Radzi - lekarz Łukasz Durajski Sobota, 14 listopada 2020
Po co to zamieszanie?

– Pomagamy w tym trudnym czasie przetrwać pacjentom, którzy są sami, odizolowani na oddziałach szpitalnych i nie mają kontaktu z bliskimi z powodu izolacji czy kwarantanny, no i zakazu wizyt w szpitalach. Często ci pacjenci pozostają bez podstawowych środków higieny. Organizujemy również lancze dla pracowników szpitala, dla obsługi karetek czy na SOR-y – mówi Monika Szadkowska. Jak tę pomoc oceniają pacjenci nie udało się nam dowiedzieć, w końcu na tym polega izolacja. Pozytywny odzew nastąpił natomiast ze strony lekarzy.  

Zaczęło się od grupy na Facebooku

Przy okazji pierwszego lockdownu bielańska wspólnota stworzyła na portalu społecznościowym grupę „Pomocne Bielany”. Początkowo miała to być platforma do spontanicznego oferowania pomocy i proszenia o nią dla osób starszych czy niemogących wyjść z domu. Pierwotnie chodziło o pomaganie w prozaicznych czynnościach takich jak wyprowadzanie psów czy robienie zakupów.

Coraz lepiej zorganizowani

Jednak szybko zdecentralizowany wolontariat został zdominowany przez zakrojone na szeroką skalę zbiórki artykułów pierwszej potrzeby. – Pomocne Bielany powstały w marcu – opowiada mi Monika Szadkowska – Wtedy powstał pomysł, by skrzyknąć grupę mieszkańców, żeby pomóc osobom, które są w izolacji. Ta pomoc była wtedy troszkę inna, bo ukierunkowana na osoby samotne, starsze i z grupy wysokiego ryzyka… – I w tym momencie wywiad przerwał dobiegający z korytarza męski, tubalny okrzyk: – Pani Moniko!!! Samochód jedzie! – Wyszliśmy czym prędzej przed budynek. To przyjechał kolejny transport, tym razem ze Szkoły Podstawowej nr 289 na Broniewskiego.

Pospolite ruszenie

W akcję angażują się szkoły, mieszkańcy, przedsiębiorcy i fundacje. – Ze względu na warunki pandemiczne przestrzegamy pewnego rygoru. Nie pozwalamy na to, żeby w jednym momencie w jednym pomieszczeniu były na raz więcej niż trzy osoby. Codziennie w sztabie siedzi do 10 wolontariuszy. Nie więcej. A oprócz tego odwiedzają nas osoby dowożące paczki z punktów – wyjaśnia mi koordynatorka akcji.

Jak przekazać dary?

Paczki z niezbędnymi artykułami zbierane są przez instytucje na całych Bielanach. Szczególnie pożądane są artykuły higieniczne: pasta i szczoteczki do zębów, mydło, chusteczki nawilżone. Równie ważna jest wysokoenergetyczna żywność: batoniki, wędlina, ser, słodycze, słodkie napoje. Oczywiście nie można też zapomnieć o wodzie. Oprócz tego przydadzą się również koce i ręczniki. Należy je potem przekazać do sztabu akcji w Szkole Podstawowej nr 293 na ul. Kochanowskiego 8 lub do jednego z punktów zbiórek. Znajdziecie je między innymi w:

– Szkole Podstawowej nr 289 na ul. Broniewskiego 99a,

– Szkole Podstawowej nr 187 na ul. Staffa 21,

– Szkoła Podstawowej nr 209 na al. Reymonta 25,

– Liceum Ogólnokształcącym nr 13 na ul. Conrada 7,

– Motylkowej Akademii na ul. Balaton 8 i w wielu innych miejscach. Wszystkie informacje dostępne są na grupie Pomocne Bielany, do której można dołączyć po kliknięciu w ten link.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: -1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1001 hPa
Wiatr: 32 km/h