Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:43

Nowy pomysł na strefę płatnego parkowania na Żoliborzu

Spotkania online w sprawie Strefy Płatnego Parkowania na Żoliborzu dobiegły końca, Żoliborz z pionierskim rozwiązaniem.

Przełom października i listopada przebiega pod znakiem konsultacji społecznych prowadzonych w sprawie wprowadzenia strefy płatnego parkowania na Żoliborzu. Dzielnicę podzielono na pięć obszarów, który każdy z osobna był omawiany podczas spotkań organizowanych na platformie YouTube oraz Zoom. Taki rodzaj konsultacji wymuszony jest przez sytuacje związaną pandemią. Wczoraj odbyło się ostatnie tego typu spotkanie, jednak nie oznacza to, że konsultacje zakończyły się. Swoje opinie mieszkańcy mogą przesyłać jeszcze do 20 listopada.

Jak podkreślał w rozmowie z Gazetą Żoliborza Łukasz Puchalski, dyrektor Zarząd Dróg Miejskich frekwencja do tej pory pozytywnie go zaskoczyła. - Jest wyższa niż na Woli i Pradze, gdzie konsultacje odbywały się w trybie stacjonarnym i mimo wszystko również cieszyły się dużym powodzeniem – mówił. Zebrane opinie będą sporządzone w formie raportu konsultacyjnego.

Żoliborz przepełniony zaparkowanymi samochodami

Podczas każdego ze spotkań online przedstawiane były cele rozszerzenia płatnej strefy parkowania. Jako główne powody wymieniano ochronę dzielnicy przed przyjezdnymi chętnymi do darmowego parkowania, bezpieczeństwa ruchu i wygoda mieszkańców. Żoliborz obecnie bezpośrednio graniczy ze strefą płatnego parkowania co w ocenie ZDM znacznie pogarsza sytuację parkingową w dzielnicy.

W miejscach graniczących z SPPN  sytuacja z parkowaniem pogarsza się. Żoliborz odczuł to w chwili gdy na Muranowie wprowadzono płatne parkowanie. Wówczas ci, którzy nie chcą płacić za parkowanie zostawiali swoje samochody na Żoliborzu, skąd w dalszą podróż udawali się komunikacją miejską. Samochody przyjezdnych zajmują ponad 60 proc. miejsc. Badania wykazały, że w weekendy przepełnienia nie ma. W dni robocze na 2089 miejscach parkingowych odnotowano w sumie 15 tys. numerów rejestracyjnych, co oznacza, że przepełnienie osiągnęło poziom 140 proc.

Jako przykład dyrektor Puchalski podaje ulicę Krajewskiego, na której przed wprowadzeniem SPPN na Muranowie można było zaparkować o każdej porze dnia i nocy.

Według założeń SPPN obejmie cały Żoliborz. Parkowanie nie będzie możliwe bliżej niż 10 m od skrzyżowań i 15 m od słupków przystankowych. Muszą być też zachowane 2 m dla pieszych korzystających z chodników. Podczas spotkań online przedstawiciele z ZDM pokazywali liczne przykłady źle zaparkowanych aut na żoliborskich uliczkach. Skrzyżowanie ulic Dygasińskiego z Rybińskiego: zaparkowane samochody na skrzyżowaniu uniemożliwiają bezpieczny przejazd i ograniczają widoczność przy manewrowaniu. Ulica Małogoska: pojazd zaparkowany zbyt blisko przejścia dla pieszych, poza wyznaczonymi miejscami postojowymi co ogranicza widoczność przy przejściu dla pieszych.

Parkomaty raczej przy głównych drogach

Miejsca do parkowania w większości będą wytyczane równolegle do krawężników. W wielu miejscach zwłaszcza starej części Żoliborza nie wyznaczono żadnych miejsc do parkowania, albo pojedyncze sztuki. Tam z reguły będą wprowadzane znaki B39 wyznaczające strefowy zakaz postoju z wyłączeniem mieszkańców posiadających abonamenty.

Takim przykładem jest Żoliborz Oficerski, gdzie większość ulic, to ulice, które mają przekrój około 7 m. - W takich miejscach nie da się uformować miejsc parkingowych w postaci zatok postojowych, przy zachowaniu przejezdności jej, stąd rozwiązanie, by dopuścić parkowanie w takiej formie jaka odbywa się to teraz. W innym przypadku wyznaczylibyśmy jedno miejsce do parkowania albo nawet wcale. Uznaliśmy to za rozwiązanie nieefektywne – wyjaśnia Puchalski.

Żoliborz z pionierskim rozwiązaniem

Drogowcy proponują więc wprowadzenie nowej formy abonamentu dla mieszkańców. Wprowadzenie parkowania na całych ulicach tylko dla mieszkańców, nie wymaga ustawienia parkometrów. - Można zrezygnować zatem z oznakowania poziomego, które jest podstawowym elementem z punktu pobierania opłat za parkowanie w SPPN. W tym monecie nie jest wymagane, bo są to miejsca pozostawione dla mieszkańców, czyli osób, które rozliczają się z korzystania SPPN ryczałtowo poprzez korzystanie z abonamentu. To się dobrze sprawdziło na Woli i Pradze. Jest  zadowolony z tego co tam udało się osiągnąć. Było dużo sceptycznych głosów – dziś otrzymujemy głównie pozytywne odpowiedzi – wyjaśnia dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

Od przyszłego roku warunkiem podstawowym przyznania abonamentu jest rozliczanie podatków w Warszawie. Drugim warunkiem będzie posiadanie meldunku w strefie, w której staramy się o abonament.

Parkometry na Żoliborzu pojawiłby się przy głównych drogach, na których będą wyznaczone miejsca parkingowe. Natomiast na uliczkach lokalnych by ich nie było, bo parkowanie odbywałby się na podstawie identyfikatorów przynależnych do obszaru, a nie jak do tej pory się to odbywa do parkomatu. Dzięki temu samochód można by zostawiać w razie konieczności nawet w dalszej odległości od domu, a nie przy wyznaczonych parkomatach.

Według rekomendacji, tych obszarów miałoby być sześć. Plusem takiego systemu przyznawania abonamentów jest większy obszar, minusy z kolei mogą dostrzec mieszkańcy żyjący na pograniczu danego obszaru.

SPPN na Żoliborzu w przyszłym roku

Raport z konsultacji powinien być gotowy na przełomie roku. Kolejnym krokiem będzie naniesienie poprawek, opinie choćby policji i zgody radnych z dzielnicy a także miejskich. Ostatnim krokiem do wprowadzenia SPPN na Żoliborzu jest wdrożenie organizacji ruchu i nowego oznakowania. Cała strefa, jeśli wszystko będzie przebiegać zgodnie z założeniami powinna obowiązywać tuż po przyszłorocznych wakacjach.

https://gazetazoliborza.pl/2020/10/radni-zdecydowali-o-podwyzce-za-parkowanie-w-sppn-ile-za-parkowanie-na-zoliborzu/

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.