Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:27

Orłoś, Śpiewak i Durlik w nowym programie „Polityką w obiektyw”

W poniedziałek wystartował nowy format realizowany przez „Gazetę Żoliborza”. Tym razem nie ograniczamy się do tematów lokalnych.

„Polityką w obiektyw” to program, w którym o najciekawszych wydarzeniach politycznych będzie rozmawiać: Maciej Orłoś, dziennikarz radia Nowy Świat, Jan Śpiewak, działacz społeczny, socjolog i publicysta oraz Mateusz Durlik, aktywista miejski i redaktor naczelny „Gazety Żoliborza”.

Głównym tematem rozmów będzie szeroko pojmowana polityka. Rola Kościoła, wybory, manifestacje, protesty, o tych i wielu innych sprawach będą dyskutować nasi goście.

Kościół, Trump i Biden

Nową serię zainaugurował program poświęcony dwóm tematom. – W tym odcinku porozmawiamy między innymi o tym w którą stronę zmierza Kościół Katolicki w Polsce, jaką rolę pełnił i jaką pełni w tej chwili oraz o jego zaangażowaniu politycznym.

- Jestem oburzony postawą kościoła w ostatnich latach. Nasz władze od zawsze wspierały kościół. W ostatnich latach doszło do to jednak do poziomu, który budzi sprzeciw, nie tylko osób niewierzących ale też osób wierzących. Ta sytuacja, którą widzieliśmy ostatni na ulicach polskich miast była reakcją na to. Mówimy o gigantycznych środkach, które przekazywane są kościołowi, Radio Maryja dostało setki milionów złotych w czasie ostatnich lat rządów PiS. Widzimy też przedłożenie nie tylko na środki finansowe, ale też na ustawodastwo, bo wyrok Trybunału Konstytucyjnego, który zakazuje aborcji w Polsce, jest efektem potężnego lobbingu kościoła instytucjonalnego w Polsce. Protesty pokazują, że następują duże zmiany kulturowe – mówi Jan Śpiewak.

Mamy obecnie sytuacje polaryzacji społeczeństwa. Czy jest dziś jakiś środek, który byłby w stanie ponownie złączyć Polaków? – W sytuacji dramatycznego podziału w społeczeństwie potrzebny jest ktoś kto będzie łączył a nie dzielił. Kto to mógłby być? Do głowy przychodzi do głowy prezydent kraju, ale to się nie udaje. Drugim ośrodkiem, który powinien łączyć jest właśnie kościół. Powinien być teoretycznie ponad podziałami i otwierać się na społeczeństwo, a nie je dzielić. Tak się oczywiście nie dzieje, bo mamy podział w kościele, który ma twarz konserwatywną w postaci poszczególnych hierarchów i twarz nieco liberalną, którą chciałbym widzieć – opisuje Maciej Orłoś.

Porozmawiamy również o wydarzeniach ze Stanów Zjednoczonych, o zwycięstwie Joe Bidena w wyborach prezydenckich – zapowiadał prowadzący Mateusz Durlik.

- Donald Trump mimo wszystkich afer poprawił swój wynik sprzed 4 lat jeśli chodzi o liczby bezwzględne. Zagłosowało więcej ludzi, poprawił swój wynik u Latynosów i czarnoskórych – zwraca uwagę Jan Śpiewak o przegranym w tegorocznych wyborach prezydenckich w USA, które wygrał Joe Biden. Jak wygrana Bidena wpłynie na Polskę.

- Moim zdaniem dla naszych władz jest to katastrofa, bo ona opierała swoją politykę, nie tyle co na Stanach Zjednoczonych co na Donaldzie Trumpie przy jednoczesnym oddalaniu się od Unii Europejskiej i naszych sąsiadów. W obecnej sytuacji utrata Trumpa dla obecnie rządzących w naszym kraju jest porażką – mówi Orłoś.

Jan Śpiewak rusza w Polskę walczyć z korupcją i patologią

Miejski aktywista, który znany jest w całym kraju z walki o prawa słabszych i skrzywdzonych przez system. Rusza w Polskę by walczyć z korupcją, składać zawiadomienia do prokuratury, nagłaśniać przypadki łamania prawa i niszczenia środowiska naturalnego.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej i wesprzeć działalność Jana Śpiewaka wejdź na Patronite.

Chciałbym wyjść z działalnością poza Warszawę, stworzyć kanał na YouTube i w przyszłości podcast. Jeśli popierasz moje...

Opublikowany przez Jan Śpiewak Niedziela, 4 października 2020
Maciej Orłoś z tradycyjnych do nowych mediów

Przez 25 lat pracował w Telewizji Polskiej prowadząc i przygotowując program "Teleexpers". Obecnie jest jednym z prezenterów radia "Nowy Świat". Na YouTube prowadzi program pn. "W Telegraficznym Skrócie", gdzie omawiane są bieżące wydarzenia z kraju i ze świata. Jeśli chcesz wesprzeć Maćka wejdź na Patronite, gdzie dowiesz się jak to zrobić. Link znajdziesz tutaj.

W każdy poniedziałek o 12

Nowy program będzie można oglądać na Facebooku „Gazety Żoliborza” w poniedziałki. Start w samo południe.


Dołącz do społeczności Gazety Żoliborza. Rusza zbiórka na Patronite

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.