Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 00:14

Klinika stomatologiczna z wyjątkową filozofią pracy i leczenia

W pełni zdrowa jama ustna to nie tylko wyleczone zęby, o czym przekonują specjaliści z kliniki stomatologicznej „Odonto” działającej na Żoliborzu. To miejsce, które wyróżnia się przede wszystkim holistycznym podejściem w leczeniu i opiece nad pacjentem.

Wizyta u stomatologa wielu z nas kojarzy się z bólem, traumatycznymi przeżyciami i stresem. Jednak czasy, kiedy faktycznie tak było, odchodzą w zapomnienie. Stomatolodzy coraz częściej sięgają po nowoczesną technologię i nowe metody leczenia. – Przy obecnym stanie wiedzy oraz dzięki możliwościom technologicznym i znieczuleniom, których używamy, wizyta u stomatologa jak najbardziej może być bezbolesna. Jedynym dyskomfortem dla pacjenta może być ukłucie igłą, które można zminimalizować dzięki znieczuleniu śluzówki – przyznają Dawid Słomczewski i Constance de Bazelaire-Słomczewska, właściciele żoliborskiej kliniki stomatologicznej „Odonto”. Pacjenci po prostu nie wiedzą, że wizyta u stomatologa może nie boleć, przez co już na sam widok fotela stomatologicznego są przerażeni.

Tymczasem będąc w „Odonto” jesteśmy świadkami zmiany podejścia stomatologów do pacjentów. Jeszcze do niedawna pacjent musiał sam mierzyć się z bólem, którego doznawał podczas leczenia. Jedynym wyjściem było przeczekanie go do końca wizyty. – Nasze podejście do pacjenta, jest pełne empatii. To element opieki psychologicznej w „Odonto”. Osobom, które panicznie boją się wizyty u stomatologa, poświęcamy więcej czasu m.in. na rozmowę, której celem jest wyrażenie zrozumienia. Razem z naszymi asystentkami dodajemy otuchy i pomagamy przetrwać leczenie w najbardziej komfortowych warunkach. Tego typu podejście jest rzadko spotykane w Polsce, ponieważ szkoły nie uczą relacji z pacjentem. Z kolei w Norwegii jest ścisła specjalizacja w zakresie leczenia pacjentów z dentofobią i tymi metodami się inspirujemy. To nas wyróżnia, bo ostatecznie zęby potrafi wyleczyć każdy specjalista, ale z troską o pacjenta bywa już różnie – wyjaśnia Constance. – Celem jest, by dla takiego pacjenta wizyta u stomatologa z czasem stała się jak wyjście do fryzjera – dodaje Dawid.

Czym jest klinika stomatologiczna?

Wiele osób żyje w przeświadczeniu, że klinika to po prostu miejsce lepiej wyposażone i większe od przeciętnego gabinetu. – To słowo w Polsce jest nadużywane. Tak naprawdę klinika jest takim miejscem, gdzie leczenie prowadzone jest w sposób holistyczny – mówi Dawid, który w „Odonto” zajmuje się chirurgią, protetyką i implantologią.

Wielu pacjentów nie zdaje sobie sprawy, że problem stomatologiczny nie ogranicza się jedynie do bolącego zęba. Dolegliwości związane z uzębieniem mogą być związane ze stawami, mięśniami, postawą, a nawet problemem czysto psychologicznym – kiedy stresujące sytuacje odreagowujemy na swoich zębach zaciskając je i niszcząc przy okazji cały swój narząd żucia. – W ramach naszej działalności współpracujemy z logopedą, laryngologiem czy fizjoterapeutą. Samo leczenie zębów jest jedynie elementem pracy nad całą jamą ustną. W „Odonto” zajmuję się ortodoncją i większość swoich pacjentów wysyłam dodatkowo do danych specjalistów, bo okazuje się, że wady zgryzu wynikają z różnych problemów – podkreśla Constance.

Ponadto w klinice „Odonto” dostępni są specjaliści zajmujący się między innymi chirurgią stomatologiczną, protetyką, implantologią, przeszczepami dziąsła czy rekonstrukcją zwarcia zgryzu. Dzięki pełnemu zapleczu specjalistów i wyposażeniu, wszystkie potrzebne usługi można kompleksowo wykonać w jednym miejscu.

 – W pierwszej kolejności pacjent jest diagnozowany, a następnie kierowany do konkretnego specjalisty dostępnego w klinice. Dzięki temu leczenie może zostać wykonane w całości w naszej klinice na Żoliborzu – podkreśla Dawid. – Z doświadczenia wiem, że bardzo zniechęcające i czasochłonne dla pacjentów jest to, kiedy zostają odsyłani do innego miejsca w celu wykonania danego elementu leczenia. Z reguły wiąże się to z utratą motywacji do ukończenia leczenia. Skoro ktoś się zmobilizował  do tego, by zadbać o swoją jamę ustną to chciałby, żeby cały proces leczenia odbywał się bezproblemowo, komfortowo i szybko. Zgodnie z naszą filozofią staramy się zapewnić wszystko w jednym miejscu. Dlatego kompleksowe działanie jest dla nas takie ważne – zapewnia Constance.

Wedle założeń „Odonto”, kluczowy jest również czas. Zazwyczaj w wielu gabinetach stomatologicznych skomplikowane i bardziej wymagające leczenie zajmuje dużo czasu i dzielone jest na dużą liczbę krótkich sesji. – My staramy się działać odwrotnie. Większość oferowanych usług jesteśmy w stanie wykonać w ciągu tygodnia. Wyjątkiem są sytuacje niezależne od nas, kiedy czas leczenia musi zostać wydłużony przez proces gojenia się na przykład implantów. W przypadku prac protetycznych również działamy szybko, dzięki zaprzyjaźnionemu laboratorium, które wykonuje nam prace z dnia na dzień, a nie z tygodnia na tydzień, jak to zazwyczaj bywa – mówi Dawid.

„Wielkość kliniki i jej rozwój podyktowany jest tym, jak ukierunkowano i wykształcono cały zespół”

Constance i Dawid zgodnie przyznają, że w relacji z pacjentem kluczowa jest przede wszystkim komunikacja. Już w trakcie pierwszej wizyty pacjent otrzymuje pakiet informacji na temat stanu swojego uzębienia, planu leczenia i z czym ono się wiąże. – Podczas pierwszej wizyty pacjent spędza na fotelu dosłownie 5 minut. Przez resztę czasu wspólnie analizujemy zdjęcie zębów, bo dla nas jest ono bardziej wiarygodne. Pacjent dowiaduje się wówczas o koszcie leczenia i decyduje o tym, co będziemy robić – tłumaczy Dawid.

Klinika stomatologiczna „Odonto” to dzieło Dawida i Constance, gdzie pacjent może kompleksowo zadbać o jamę ustną. Kluczową rolę w prowadzonej przez nich klinice odgrywa również personel, który ma za zadanie kreować przyjazną atmosferę, skierować danego pacjenta do odpowiedniego specjalisty, a także dopilnować, by leczenie zostało przeprowadzone do końca.

– Z doświadczenia wiem, że w dużych klinikach częstym problemem jest niedopilnowanie pacjenta, w skutek czego jego leczenie nie jest w pełni zakończone. To wynik tego, że został on przeoczony przez personel – mówi Constance. – Wkładamy dużą pracę w edukację personelu, lekarzy, higienistek i recepcjonistek nawet w takich kwestiach, jak przypilnowanie pacjenta i wykonanie do niego choćby telefonu z przypomnieniem, by zgłosił się na dany zabieg. Wielkość kliniki i jej rozwój podyktowany jest tym, jak ukierunkowano i wykształcono cały zespół – podkreśla Dawid.

Lekarz ma leczyć – nie oceniać

Jednym z czynników, który wyróżnia „Odonto”, to otwartość na obcokrajowców, szczególnie Francuzów, ponieważ Constance w połowie jest Francuzką. Klinika stomatologiczna „Odonto” polecana jest przez Ambasadę Francji w Polsce. Również pacjenci posługujący się językiem angielskim mogą liczyć na leczenie w żoliborskiej klinice stomatologicznej.

Klinikę „Odonto” tworzą pasjonaci. Dowodzi temu podejście Dawida i Constance, którzy jak sami mówią, lubią wyzwania w dziedzinie stomatologii. Jako wolontariusze byli na Madagaskarze, gdzie w spartańskich warunkach leczyli zęby lokalnej społeczności. – Często słyszymy, że pacjent przychodzi do nas po latach nieudanych prób, bo wcześniej się wstydził. Po wolontariacie na Madagaskarze jesteśmy uodpornieni na wiele rzeczy. Przede wszystkim my, jako lekarze, nie łączymy uzębienia z daną osobą. Po prostu leczymy jamę ustną, bo od tego jesteśmy. To jest nasze zadanie. Prawdę mówiąc im trudniejszy przypadek, im większe wyzwanie nas czeka, tym bardziej nasza praca staje się ciekawsza. Z naszej perspektywy jest to bardzo stymulujące – zapewnia Constance.

– To prawda – mówi Dawid i dodaje: – Pacjentów nie powinien powstrzymywać wstyd przed wizytą u stomatologa. Odkładanie leczenia przez lata powoduje spiętrzenie się problemów.  W wielu przypadkach jest tak, że gdyby pacjent przyszedł dużo wcześniej, to zaoszczędziłby czas i pieniądze.


odonto1

odonto1

odonto1-1

odonto1-1

odonto2-1

odonto2-1

odonto3

odonto3

odonto1-2

odonto1-2

odonto3-1

odonto3-1

odonto1-3

odonto1-3

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1023 hPa
Wiatr: 37 km/h