Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:04

Pierwsze spotkanie online w sprawie SPPN na Żoliborzu. W tle zaskarżenie przez prokuraturę uchwał wprowadzających zmiany w parkowaniu w mieście

Prokuratura Okręgowa w Warszawie poinformowała o zaskarżeniu uchwał w sprawie rozszerzenia strefy płatnego parkowania i podwyżki kar za brak opłat.

Przed rokiem drogowcy konsultowali zmiany w sprawie wprowadzenia SPPN na Woli i Pradze. Konsultacje prowadzone w tradycyjnej formie cieszyły się niezwykle dużym zainteresowaniem ze strony mieszkańców. W tych dzielnicach parkometry uruchomiono we wrześniu tego roku.

Według prokuratury w kwestii rozszerzenia SPPN o Wolę i Pragę dopuszczono się błędów proceduralnych

Dzisiaj Prokuratura Okręgowa w Warszawie poinformowała, że zaskarżyła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie dwie uchwały Rady m.st. Warszawy zmieniające stawki opłat za parkowanie i ustalenia strefy płatnej parkowania.

Jeśli chodzi o kwestię rozszerzenia SPPN o Wolę i Pragę prokuratura zarzuciła istotne naruszenie prawa dotyczącego błędów proceduralnych związanych z jej podjęciem. „W drodze kwestionowanej uchwały strefa płatnego parkowania została rozszerzona w stosunku do poprzedniego obszaru o dodatkowe ulice położone na terenie Dzielnicy Wola oraz Praga Północ bez uzyskania wymaganej prawem opinii. Opinia taka pozwoliłaby na weryfikację, czy warunki panujące na wskazanych ulicach pozwalają na ich włączenie do Strefy Płatnego Parkowania z jednoczesnym zachowaniem prawidłowego ruchu pojazdów na drodze i komfortu użytkowników strefy” – poinformował wydział prasowy Prokuratury Okręgowej w Warszawie. Jak ustaliła prokuratura wynika, że w ramach procedowania nad kwestionowaną uchwałą poprzestano wyłącznie na przyjęciu wniosku Prezydenta m.st. Warszawy o podjęcie stosownej uchwały, nie pozyskując wymaganej opinii.

Podwyższenie opłat prokuratura określiła jako „rażące”

Prokuratura Okręgowa w Warszawie w swoim stanowisku kwestionuje podwyższenie kary za brak opłaty za parkowanie w wyznaczonej strefie płatnego parkowania. Podwyżka wynosi 200 zł (z 50 zł do 250 zł). Jednym z argumentów za podwyższeniem opłaty było stwierdzenie, że kara nie była podnoszona od 2003 roku.

„Zatem jednorazowe podwyższenie do kwoty rzędu 500 % poprzedniej opłaty nie czyni zadość zasadom prawidłowej legislacji. Jak wskazano w skardze nie można składać na osoby korzystające obecnie ze strefy płatnego parkowania kwestii kilkunastoletnich zaniechań związanych z podnoszeniem tej opłaty. Nowa opłata nie powinna tak jaskrawo odbiegać od opłaty poprzedniej. Zmiany tego rodzaju powinny być dokonywane stopniowo, tak aby możliwym była ocena ich wpływu na kształtowanie przyzwyczajeń osób parkujących pojazdy.” – czytamy w stanowisku Prokuratury Okręgowej w Warszawie.

Dziś ruszają pierwsze spotkania online w sprawie SPPN na Żoliborzu

Przyszedł czas by rozszerzyć SPPN o Żoliborz i Ochotę. Jeśli chodzi o konsultowanie z mieszkańcami proponowanych zmian w organizacji ruchu w tych dzielnicach, ze względu na trwającą pandemię, mieszkańcy swoje uwagi mogą zgłaszać w ramach wirtualnych konsultacji i podczas dyżurów telefonicznych.

W celu ułatwienia dyskusji ZDM podzielił dzielnicę na 5 mniejszych obszarów.

Dziś, czyli w środę 28 października odbędzie się pierwsze spotkanie online z mieszkańcami dla obszaru numer 3. To obszar znajdujący się pomiędzy ulicą Mickiewicza, aleją Armii Krajowej, fragmentem Słowackiego, Popiełuszki, którego granicę wytyczają tory. W tym fragmencie znajduje m.in. fragment alei Wojska Polskiego od Placu Inwalidów do Placu Grunwaldzkiego, Plac Lelewela, czy ulica Słowackiego.

Każde spotkanie składa się z dwóch części. Pierwsza to prezentacja transmitowana za pośrednictwem YouTube, gdzie będzie można zadawać pytania i dyskutować na czacie. Ta część rozpocznie się o godzinie 17:30 na kanale Zarząd Dróg Miejskich. Później, od około godziny 19 odbędzie się moderowana dyskusja na platformie Zoom. W tej części można porozmawiać z urzędnikami i projektantami, którzy opracowali koncepcję organizacji ruchu umożliwiająca wprowadzenie SPPN na Żoliborzu. Każdy kto chciałby wziąć udział w dyskusji na Zoomie musi wcześniej dokonać zgłoszenia na adres e-mail dedykowany dla danego obszaru.

Dostępne będą również dyżury telefoniczne z projektantami i urzędnikami 514 498 418, w godzinach 10:00 – 14:00. Dla obszaru 3, który dziś będzie konsultowany dyżur telefoniczny prowadzony jest w czwartek 29 października.

Zarząd Dróg Miejskich wszystkie projekty dla poszczególnych obszarów zamieszcza na swojej stronie internetowej oraz stacjonarnie w poszczególnych punktach na Żoliborzu.

- Biblioteka Publiczna  ul. Słowackiego 19a,  tel. 22-833-21-83, pon.-pt. 10.00-19.00

- Biblioteka Publiczna – Czytelnia Naukowa nr XVI, pl. Inwalidów 3, tel. 22 832-23-68 pon.,wt., czw., pt. 9.00-19.00, śr.12.00-9.00, sob.9.00-16.00

- Biblioteka Publiczna nr 13, ul. Śmiała 24, pon. wt. 10.00-16.00śr., czw., pt. 13.00-19.00, tel. 22 839-04-20

- Biblioteka Publiczna nr 138, ul. Broniewskiego 9a, pon., wt. 10.00-16.00, śr., czw., pt. 13.00-19.00, tel. 22 633-90-80

- Biblioteka Publiczna nr 111, ul. Mickiewicza 65, pon. wt. 10.00-16.00, śr, czw., pt. 13.00-19.00, (przystosowana dla osób niepełnosprawnych), tel. 22 400-94-24

- Czytelnia „Pod sowami”, ul. Gen. Zajączka 8, tel. 22 121 76 28 pon. – pt. 12.00 – 19.00

- Centrum Lokalne Żoliborz ul. Rydygiera 6b


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.