Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:08

Drugi dzień protestu na Żoliborzu w sprawie prawa antyaborcyjnego. Tysiące osób wzięło udział

„W poniedziałek blokujemy cały kraj”- zapowiadają organizatorki protestu.

Protest zaplanowano w piątek na godzinę 19. Policja czeka już przygotowana na protestujących. Tak jak pierwszego dni rejon ulicy Mickiewicza, gdzie znajduje się dom Jarosława Kaczyńskiego jest szczelnie zamknięty przez setki policjantów i dziesiątki radiowozów. Policjanci od początku ubrani są w szturmowe umundurowanie.

https://www.facebook.com/GazetaZoliborza/videos/263042921797424/

W tle z głośników nadawana jest muzyka z Gwiezdnych Wojen. Z palcu Wilsona przez cały czas nadciągają tłumy. Jedna z organizatorek, przez mikrofon inicjuje hasło „Wypierdalać”. Wcześniej podkreśla, że „nie będziemy się użalać”. Tłum w chwili, gdy policja próbuje zagłuszyć protestujących komunikatem o zakazie zgromadzeń krzyczy „Wypierdalać”.

https://www.facebook.com/GazetaZoliborza/videos/804194057045068/

Z dachu samochodu strajkowego przemawia Marta Lempart, jedna z inicjatorek Ogólnopolskiego Strajku Kobiet. Manifestacja cały czas jest zagłuszana komunikatami przez policję.

https://www.facebook.com/GazetaZoliborza/videos/1123687078046521/

Od strony Placu Wilsona, wciąż docierają ludzie. Na dachu jednego z budynków ustawiono podświetloną czerwoną błyskawicę, symbol Strajku Kobiet. Tłum skanduje: „Wolność”.

Na kartonach trzymanych przez protestujących widnieją hasła: „Niech ktoś w końcu pokocha Kaczyńskiego” czy „Niech ktoś w końcu przytuli Kaję Godek”.

Protestujący są coraz bardziej wzburzeni zagłuszaniem manifestacji przez Policję komunikatami mówiącymi o zakazie zgromadzeń z powodu stanu epidemii. Tłum zwraca się do policjantów: „Ściągnij mundur, przeproś matkę”.

Marta Lempart zachęca tłum do zrobienia kroku w stronę domu Kaczyńskiego.

Chwilę później Lempart apeluje do policji o zaprzestanie zagłuszania manifestacji. W innym wypadku wszyscy zebrani ruszą na spacer. Daje policji 10 sekund.

Tłum odlicza a policja pozostaje obojętna. Lempart: - Idziemy na spacer! Andersa, Marszałkowską, blokujemy, co się da. Wszyscy ruszają w kierunku Placu Wilsona całą szerokością pasa drogowego. Z okien protestujących pozdrawiają żoliborzanie.

Policja nie była przygotowana na taki przebieg zdarzeń. Nie zdążyła zablokować ruchu i protestujący przez całą ulicę Mickiewicza, aż do wiaduktu przy Dworcu Gdańskim idą między autami.

Kierowcy mimo, że muszą przeczekać niespodziewaną sytuację dodają otuchy protestującym w rytm skandowanego hasła: „Jebać PiS”.

Tłum przedziera się ulicą Andersa w kierunku Marszałkowskiej i blokuje swoim pochodem centrum Warszawy. Wszyscy idą przez plac Trzech Krzyży pod Sejm. Lempart: - Co prawda tam jest pusto, ale im coś wykrzyczmy. Jebać PiS! Za te wszystkie lata, jesienie, zimy, które spędziliśmy na tej ulicy, mówimy już: Dość!

- W niedzielę dym w kościołach. W poniedziałek blokujemy ulice. W środę nie idziemy do roboty. Macie czas do środy, żeby wypierdalać z tym zakazem. Bo też wam policzymy do dziesięciu. Pamiętajcie, macie czas do środy! - zapowiadają przez głośniki organizatorki protestu.

Tłum spod Sejmu idzie w stronę alei Ujazdowskich, stamtąd pod Kancelarię Prezesa Rady Ministrów. Do protestujących dołączają taksówkarze, czekający w swoich samochodach. Używają klaksonów i dostają owację od tłumów.

Czoło marszu wciąż przemieszcza się w asyście grupy policjantów w szturmowym umundurowaniu. Manifestacja doszła pod mieszkanie premiera Morawieckiego. Obywatele i obywatelki skandują: „Jebać PiS”.

Atmosfera gęstnieje. Tłum skanduje: „Morawiecki, chuj zdradziecki!”

Godzina 23, organizatorki protestu apelują by rozchodzić się w grupach do domu.

https://gazetazoliborza.pl/2020/10/dzis-kolejny-protest-w-sprawie-aborcji-rozpocznie-sie-na-zoliborzu/

DSC05474

DSC05474

DSC05477

DSC05477

DSC05513

DSC05513

DSC05496

DSC05496

DSC05489

DSC05489


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.