Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 06:20

Strefa Płatnego Parkowania na Żoliborzu – ruszają konsultacje

Już za kilka tygodni odbędą się konsultacje społeczne dotyczące tego, jak ma wyglądać strefa płatnego parkowania na Żoliborzu. Takie zmiany mają poprawić trudną sytuację parkingową na Żoliborzu.

Dyskusje o płatnym parkowaniu na Żoliborzu trwają co najmniej od czasu uruchomienia metra. To właśnie stacje podziemnej kolejki przyciągają najwięcej kierowców spoza dzielnicy, którzy korzystają z lokalnych ulic Żoliborza jako darmowego parkingu przesiadkowego w drodze do centrum. Rozwiązaniem tego problemu może być wprowadzenie strefy płatnego parkowania. Przy okazji, możliwe będzie uporządkowanie parkowania tam, gdzie jest ono uciążliwe lub niebezpiecznie dla pieszych.

Aby nie zaskakiwać mieszkańców dzielnicy tak dużymi zmianami, Zarząd Dróg Miejskich rozpoczyna przygotowania do zmian od analizy obecnej sytuacji i rozmów z mieszkańcami. Wprowadzenie strefy płatnego parkowania wymaga ogromnej pracy – to nie tylko ustawienie parkomatów, ale przede wszystkim oznakowanie wszystkich miejsc, w których wolno parkować.

Jak przygotowuje się strefę płatnego parkowania?

Aby zrobić to dobrze, pierwszym etapem jest inwentaryzacja każdej z kilkudziesięciu żoliborskich ulic. Trzeba policzyć i zaznaczyć na mapach wszystkie miejsca parkingowe, znaki drogowe, oznakowanie jezdni, wyjazdy z posesji, latarnie i inne przeszkody. Następnie każdą z ulic poddaje się pomiarom wykorzystania miejsc postojowych. Specjalne auto, wyposażone w czujniki, zliczało parkujące auta o różnych porach dnia i nocy, w różne dni tygodnia. Pomiary były prowadzone we wrześniu. Według danych z całego miasta był to okres miarodajny dla pomiarów oczywiście na tyle, na ile to możliwe w czasie pandemii, która wpływa na sposób poruszania się po mieście.

Na tej podstawie można ocenić nie tylko to, jak duże jest wypełnienie miejsc parkingowych i jak się ono różni rano i wieczorem. Szacowane jest również to, jak długo dane auto stoi zaparkowane. Jeżeli stoi w danym miejscu przez cały dzień, ale wieczorem odjeżdża, prawdopodobnie jego kierowca zostawił pojazd i poszedł do pracy. Taki pomiar pozwoli oszacować, jak wiele jest takich osób na poszczególnych ulicach, a ile aut to pojazdy parkowane przez mieszkańców.

Tak drobiazgowe badania są niezbędne. Trudno bowiem opierać się wyłącznie o pojedyncze obserwacje, zwłaszcza że zwykle są one dokonywane o tych samych porach dnia. Rzetelne dane dla całej dzielnicy pokażą prawdziwy obraz tego, czy strefa płatnego parkowania jest na Żoliborzu potrzebna.

Mając tak bogaty materiał wsadowy, prace mogą rozpocząć projektanci. Dzięki wcześniejszej drobiazgowej inwentaryzacji każdej z ulic, dobrze znają oni teren, dla którego mają zaproponować zmiany. W ten sposób można uniknąć częstego błędu „projektowania zza biurka”.

https://gazetazoliborza.pl/2020/09/strefa-platnego-parkowania-na-zoliborzu-znamy-termin-jej-wprowadzenia/
Projekty do opinii mieszkańców

Rzecz jasna, wstępna propozycja projektantów z pewnością nie będzie idealna i będzie wymagała jeszcze krytycznej oceny przez mieszkańców. Będzie to możliwe podczas konsultacji społecznych. Zostały one zaplanowane od połowy października do połowy listopada. Z powodu pandemii nie będzie możliwości zorganizowania zwykłych spotkań – zgromadzenie dużej liczby osób w jednej sali może być ryzykowne. Będą za to (w zależności od pogody) namioty konsultacyjne na świeżym powietrzu oraz spotkania dyskusyjne on-line. Dokładne terminy zostaną podane do połowy października na stronie www.zdm.waw.pl/dzialania/konsultacje-spoleczne/.

Konsultacje są dla projektantów i urzędników bardzo ważne. Dzięki nim można poprawić projekty i rozwiązać potencjalne problemy mieszkańców na wczesnym etapie, kiedy jest to jeszcze bardzo łatwe. Na konsultacjach można też zadać wszystkie pytania związane z płatnym parkowaniem i wyjaśnić swoje wątpliwości z ekspertami. Wiele osób właśnie na konsultacjach dowiedziało się, że dzięki abonamentowi mieszkańca parkowanie w pobliżu miejsca zamieszkania jest darmowe.

Dlatego warto wziąć udział i z własnej, lokalnej perspektywy zrecenzować rozwiązania przedstawione przez urząd. Dzięki temu późniejsze wprowadzenie zmian w terenie nie będzie już zaskakujące i problematyczne.

Tak właśnie stało się jesienią ubiegłego roku na Woli i Pradze, które jako pierwsze zostały objęte rozszerzoną strefą płatnego parkowania. Spotkania były często burzliwe, ale merytoryczne. Do wszystkich zgłoszonych uwag urząd odniósł się w raporcie na koniec konsultacji. Chcąc zorganizować cały proces jeszcze lepiej, ZDM zaplanował wysłanie wszystkim mieszkańcom ulotek zawierających podstawowe informacje o strefie płatnego parkowania i terminy spotkań konsultacyjnych.

Strefa dla mieszkańców

W całej dyskusji o płatnym parkowaniu nie można zapominać o jej podstawowym celu. Jest nim ograniczenie napływu aut spoza dzielnicy i ułatwienie mieszkańcom znalezienia wolnego miejsca do parkowania w pobliżu domu. To szczególnie ważne w starszych dzielnicach, budowanych w czasach, gdy aut było znacznie mniej. Dla ich mieszkańców często jedyną opcją jest parkowanie auta na ulicy.

Diabeł często tkwi jednak w szczegółach, dlatego warto wnikliwie przyjrzeć się koncepcji rozwiązań w swojej okolicy. Projektant zaproponuje między innymi wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na części ulic aby móc wyznaczyć więcej miejsc do parkowania. Analizowane będzie także zastrzeżenie niektórych odcinków tylko dla samochodów mieszkańców – tam gdzie wyznaczenie pełnoprawnych i ogólnodostępnych miejsc parkingowych nie będzie możliwe.

Trzeba pamiętać, że zabroniony jest postój na skrzyżowaniach, przejściach dla pieszych czy na chodniku blokując przejście. Niestety część kierowców traktuje te rejony jak miejsce do darmowego postoju. Parkowanie w takich miejscach w ramach wprowadzenia strefy będzie eliminowane. Dzięki temu wprowadzenie strefy poprawia także sytuację pieszych i ich bezpieczeństwo na drogach.

Co ważne – powiększenie strefy płatnego parkowania, to tylko część szerszej polityki parkingowej miasta. Władze Warszawy mają świadomość tego, jak dużo aut jest w mieście i jak ogromnej przestrzeni potrzeba, by zapewnić każdemu możliwość swobodnego parkowania. Dlatego miasto dąży do promowania komunikacji zbiorowej – tylko w ten sposób system transportowy może być wydajny. Wprowadzenie płatnego parkowania nie rozwiąże wszystkich problemów z parkowaniem, ale może wpłynąć na poprawę sytuacji parkingowej mieszkańców.

Zmiany w 2021

Ostateczna decyzja o wprowadzeniu strefy płatnego parkowania jest w rękach radnych m.st. Warszawy. Jeżeli wiosną 2021 roku zagłosują za takim rozwiązaniem, parkomaty pojawią się na Żoliborzu jesienią przyszłego roku.


zdm2

zdm2


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ