Ruchome schody, kładki i udogodnienia dla niepełnosprawnych. Znamy szczegóły przebudowy.
Już dziś na stacji Warszawa Gdańska rozpoczęły się prace, których efektem mają być nowe udogodnienia dla pasażerów.
Od czwartku 1 października, w związku z rozpoczętymi pracami, podróżni będą korzystali z peronu numer 3 i jednej krawędzi peronu numer 2. Od poniedziałku 7 października dojście do peronu numer 2 będzie wytyczone od parkingu obok dworca.
Przejście podziemne łączące Śródmieście z Żoliborzem zostanie utrzymane. Utrzymany zostanie również dotychczasowy rozkład jazdy pociągów na stacji.
Co zmieni się na stacji Dworzec Gdański w ramach rozbudowy?
Powstaną dwie kładki. Pierwszy etap prac dotyczyć będzie budowy nowej kładki od strony ulicy Indrzejczyka, Mickiewicza oraz peronu numer 4. Przy wejściu do peronów numer 2 i 4 rozpocznie się budowa ruchomych schodów, które będą poprowadzone z przejścia podziemnego na perony.
W pierwszym etapie modernizacji kolejarze zajmą się budową nowej kładki od strony ulicy Indrzejczyka oraz peronu czwartego. Natomiast w przejściu podziemnym przy peronie numer 2 i 4 rozpocznie się budowa konstrukcji schodów ruchomych. Obok linii zamontowane zostaną stalowe konstrukcje, które będą podporami nowej kładki.
Od zachodniej strony stacji Warszawa Gdańska w kolejnym etapie wybudowana zostanie druga kładka. Obiekt połączy perony oraz ulicę Kłopot z ulicą Felińskiego. W zadaszonym przejściu będą windy. Przy kładce przewidziano potrzeby cyklistów – będą zamontowane stojaki rowerowe. Nowa kładka ułatwi nie tylko dostęp do pociągów, ale też połączy dwie dzielnice.
Planowane prace, które mają kosztować ponad 60 mln zł, mają zakończyć się w pierwszej połowie przyszłego roku. PKP PLK w październiku zeszłego roku podpisały umowę z wykonawcą. Pierwotnie prace miały się właśnie kończyć jednak ze względu na proces uzyskiwania decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej oraz przez wydłużony okres uzgadniania dokumentacji projektowej harmonogram uległ zmianie.
Napisz komentarz
Komentarze