Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 23:46

Budżet Obywatelski: Co wybrali mieszkańcy Żoliborza?

W najnowszej edycji Budżetu Obywatelskiego najwięcej głosów żoliborzan zdobyły projekty dotyczące zieleni. Co jeszcze zdobyło uznanie mieszkańców Żoliborza?

Z 67 inicjatyw biorących udział w głosowaniu zwyciężyło 21. Duża część z nich to projekty związane z zielenią. Najdroższy, a zarazem najpopularniejszy, opiewa na 332 tys. zł i zdobył 2164 głosy. To projekt sąsiedzkiej inicjatywy Owocowe Sady Żoliborskie, która postuluje za zachowaniem unikalnego charakteru parku. Projekt, który wybrali mieszkańcy, przewiduje posadzenie 40 nowych drzew, pielęgnację i inwentaryzację obecnie rosnących drzew. Ponadto, według założeń projektu w parku ma znaleźć się infrastruktura chroniąca żyjące tam zwierzęta.

Jednym z chętniej wybieranych przez mieszkańców projektów jest pomysł ustawienia na Żoliborzu wież lęgowych dla jerzyków. Zdobył on aż 1931 głosów i tym samym zajął drugie miejsce.  Zaraz za nim uplasowała się kolejna inicjatywa, dzięki której wróble i właśnie jerzyki będą miały swoje budki lęgowe. Za nią opowiedziało się 1851 mieszkańców.

Zmiany na Placu Wilsona

Pod głosowanie został poddany projekt związany z Placem Wilsona. Inspirowany chodnikiem wzdłuż ul. Świętokrzyskiej, na odcinku między ul. Emilii Plater a Marszałkowską, pomysł pn. „Nowa zieleń na pl. Wilsona - pod kinem Wisła” dostał 1705 głosów. Będzie kosztował 87 tys. zł. Za tę kwotę planowane jest rozebranie części betonowej nawierzchni po stronie kina Wisła i zasadzenie tam krzewów i drzew.

Nowe oblicze fragmentu ulicy Krasińskiego i Powązkowskiej

Koszt zgłoszonego projektu w tegorocznej edycji nie mógł przekroczyć 332 445 zł. Najbliższe tej granicy, a co za tym idzie najbardziej kosztowne, były inicjatywy: 

– Promenada spacerowa na środku ul. Krasińskiego

Projekt opiewa na 214 tys. zł. Zakłada poprawienie kondycji pasa zieleni na tej ulicy i przystosowanie go do spacerowania. Pojawią się tam ławki, kosze na śmieci, a także przejście dla pieszych ułatwiające dostęp do promenady. Pomysł zdobył poparcie 1419 mieszkańców Żoliborza.

– Drzewa i zieleń na Powązkowskiej

Przewidywany koszt inwestycji to 306 tys. zł. Dominujący do tej pory betonowo - asfaltowy krajobraz ma zostać zazieleniony drzewami, krzewami, żywopłotami i ozdobnymi trawami. Za tą zmianą zagłosowało aż 1526 żoliborzan.

Co oprócz zieleni?

Wśród zwycięskich projektów znalazły się również inicjatywy kulturalne i infrastrukturalne. Planowane są cztery pokazy ambitnego kina plenerowego na Placu Grunwaldzkim. Wzdłuż ścieżki pieszej między Plażą Żoliborz a mostem Grota - Roweckiego zostaną postawione kosze na śmieci. Planowany jest również zakup czterech defibrylatorów oraz przeszkolenie pracowników instytucji, w których zostaną one umieszczone, w zakresie udzielania pierwszej pomocy przy użyciu defibrylatorów. Ukłonem w stronę rowerzystów będzie wykonanie czterech stacji do naprawy rowerów. Według założeń mają znaleźć się na rogu ulic Przasnyskiej i Rydygiera, Krasińskiego i Popiełuszki, a także na Placu Wilsona i na Placu Grunwaldzkim.

Żoliborz w czołówce

W głosowaniu na projekty dzielnicowe wzięło udział 9,0 proc. mieszkańców Żoliborza. Jest to najlepszy wynik w Warszawie. Zaraz za Żoliborzem znalazła się Białołęka, Wilanów, i Rembertów z wynikami. Niezbyt wysokim zaangażowaniem za to wykazali się mieszkańcy Śródmieścia, Targówka i Pragi Północ.

Lista zwycięskich projektów znajduje się tutaj.


budzet-ob

budzet-ob

1_-_liczba_glosujacych_0

1_-_liczba_glosujacych_0

2_-_liczba_projektow

2_-_liczba_projektow


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ