Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 20:09

Jak wybrać zajęcia dodatkowe dla dziecka?

Rodzice mają dziś coraz większą świadomość tego, jak ważna i potrzebna jest nauka, interakcja ze światem i poznawanie nowych rzeczy już od najmłodszych lat.

Coraz częściej rodzice stawiają na rozwój swoich dzieci i ich edukację. Zajęcia pozalekcyjne jawią im się jako dodatkowa opcja, dzięki której dzieci mogą rozwijać swoje pasje i nadrabiać braki z poszczególnych zajęć szkolnych.

Wybierając zajęcia dodatkowe należy pamiętać, że chodzi przede wszystkim o dziecko. To na jakie je poślemy, zależy od wielu czynników. – Po pierwsze rodzice powinni kierować się tym, co interesuje i czego chce dziecko – mówi Aleksandra Jerzmanowska, doktor psychologii i terapeuta i dodaje: – W porozumieniu z dzieckiem, warto też rozejrzeć się za zajęciami, które uzupełniałyby deficyty w nauce szkolnej. Trzeba jednak pamiętać, że jeżeli dziecko ma problemy np. z matematyką, to posłanie go na zwykłe korepetycje, może być kolejnym nieprzyjemnym doświadczeniem. Najlepiej przejrzeć ofertę tego typu zajęć i wybrać te najciekawsze, które uczą choćby przez zabawę, a następnie ostateczny wybór skonsultować z dzieckiem.

To o czym należy pamiętać, to żeby nie zmuszać dziecka do aktywności, na które nie ma ochoty. Czas po zajęciach szkolnych to jego czas wolny. To do niego należy decyzja czy chce uczestniczyć w zajęciach pozalekcyjnych, tym bardziej, że ma do odrobienia jeszcze lekcje.

– Często sami rodzice pozostają pod presją przy wyborze zajęć dodatkowych. Jako psycholog mam styczność z dziećmi w wieku szkolnym i widzę, jak są przeciążone realizacją programu, który zwykle nie jest podany w atrakcyjnej formie. Dużo zależy od nauczyciela, ale zazwyczaj same treści są przekazywane są w sztampowy sposób, który nie angażuje dzieci. Jednocześnie należy pamiętać, że zajęcia dodatkowe, to nie tylko uzupełnienie deficytów w szkolnych umiejętnościach. To również rozwijanie tego, co interesuje dziecko. Zadaniem rodzica jest wyłapanie tego, na jakie zajęcia chciałoby pójść. To nie jest takie łatwe, bo dzieci nie przychodzą i nie mówią: „mamo, tato, zapiszcie mnie na zajęcia dodatkowe” – wyjaśnia Aleksandra Jerzmanowska.

Przy wyborze należy więc albo podążać za pasjami lub starać się wyrównać poziom z dziedzin, z którymi może mieć problem w szkole. Należy pamiętać, aby nie zapisywać dziecka na zajęcia pozalekcyjne za wszelką cenę – tzn. nie realizować planu na wymarzone dziecko czy swoje niespełnione ambicje.

Narzucanie swoich potrzeb i hobby bez patrzenia na to, czy dziecko je podziela, jest nieodpowiednie. Nie na tym polega rola rodzica, aby kształtował potomka na swoje podobieństwo. Musimy pamiętać, że nawet najmniejsze dziecko, nadal jest samodzielną jednostką.

Czasami dziecko bez najmniejszych oporów zgadza się na zaproponowane przez rodzica aktywności bądź chce kontynuować rozwój swojej pasji. Jeżeli sprawia mu to radość i czuje, że się realizuje, należy już tylko je wspierać. Zdarzają się jednak sytuacje, kiedy dziecko chce zadowolić swoich rodziców przyjmując narzucone hobby jaką stałą, którą powinno reprezentować. Tym sposobem dziecko ma poczucie, że spełnia oczekiwania swoich rodziców, albo będzie w ich oczach bardziej wartościowe. Wybór zajęć dodatkowych to świetna okazja do porozmawiania o tym, że potrzeby i hobby nie są mniej ważne i nie muszą spełniać oczekiwań rodziców.

Zajęcia dodatkowe mają być przyjemne i rozwijające, a nie nieustającą pracą. – Ważne jest więc obserwowanie, jakie pasje ma dziecko. Jeżeli rodzic nie wie czym maluch może się interesować, to należy po prostu zapytać – mówi Aleksandra Jerzmanowska i dodaje: – Postawa rodzica jest bardzo ważna, bo czasami oczywiste jest to, czym interesuje się dziecko. Są jednak przypadki, kiedy trzeba bardziej się wysilić, żeby poznać zainteresowania i potrzeby, zwłaszcza w przypadku nastolatków. Warto jednak dowiedzieć się co tam w duszy gra!

Obecnie wybór zajęć dodatkowych dla dzieci jest ogromny, szczególnie w większych miastach, gdzie nie ogranicza się on do domów kultury czy bibliotek. Także na lokalnym rynku istnieje wiele różnych placówek prywatnych, które organizują zajęcia z różnych dziedzin, takich jak nowe technologie, sport, sztuka i muzyka, czy języki obce. Czasami rodzice zadają sobie pytanie, po co wysyłać dzieci na zajęcia, które niekoniecznie rozwijają typowe hobby? Odpowiedź jest prosta. Bo każdy, dobrze zorganizowany czas podczas zajęć dodatkowych przynosi możliwości rozwoju.

– Jeżeli motywacją rodzica jest to, żeby dziecko miało w szkole piątki zamiast czwórek, to jest ona niewłaściwa. W ten sposób dziecko zaczyna brać udział w tzw. wyścigu szczurów. Rolą rodzica jest, żeby umożliwić mu jak najlepsze i jak najbogatsze w doświadczenia dzieciństwo oraz nastoletni okres, ale w taki sposób, by jednocześnie być w kontakcie z dzieckiem, znać jego pasje. To jest inwestycja w przyszłość dziecka – podkreśla Aleksandra Jerzmanowska.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: -1°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1003 hPa
Wiatr: 32 km/h