Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 13:49

Podsumowanie i statystki 1 tygodnia nauki w Warszawie i na Żoliborzu

Od 1 września w warszawskich placówkach oświatowych odnotowano ponad 13 zakażeń. Kilkaset osób objętych jest kwarantanną.

- Przygotowaliśmy nasze placówki najlepiej jak to tylko możliwe. Opracowaliśmy zalecenia i wytyczne, sfinansujemy szczepienia przeciw grypie dla wszystkich 43 tys. pracowników oświaty. Jednak powrót wszystkich uczniów do nauki w tym trybie zbiera swoje owoce. Współpraca z Sanepidem także pozostawia wiele do życzenia. Liczba zakażeń w warszawskich szkołach niestety rośnie, mamy już 13 pozytywnych wyników na obecność COVID–19, a ponad trzystu uczniów i kilkudziesięciu nauczycieli jest na kwarantannie. Mimo wniosków dyrektorów, wiele placówek nie dostaje pozwolenia na przejście w tryb zdalny. Te kwestie wymagają dopracowania – poinformowała tydzień po rozpoczęciu roku szkolnego Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

Podczas dzisiejszej rozmowy transmitowanej na fanpage'u Gazety Żoliborza Dorota Łoboda radna Warszawy i przewodnicząca Komisji Edukacji podkreślała, że w przypadku, gdy w placówce uczeń lub nauczyciel będzie zakażony koronawirusem zalecenia dyrektorów jak i sanepidu są zazwyczaj rozbieżne. - Dyrektorzy i dyrektorki słusznie mogą mieć pretensje, ponieważ, również w mojej ocenie, rola sanepidu powinna się kończyć w momencie, kiedy wskazuje on osoby do odbycia kwarantanny - podkreśla miejska radna i dodaje: - Sanepid nie powinien decydować o tym, jak dyrekcja ma zorganizować pracę szkoły. Urzędnicy i urzędniczki z sanepidu nie znają specyfiki pracy szkół i nie do końca rozumieją, że jeżeli wysyłają 10 albo 15 osób z grona pedagogicznego na kwarantannę, to całkowicie dezorganizuje to prace szkoły. Nauczyciele na kwarantannie, jeśli mają swoich uczniów w szkole, nie są w stanie prowadzić lekcji zdalnych. W takiej sytuacji dyrekcja musi znaleźć nawet kilkanaście zastępstw dziennie.

Jak podkreśliła Dorota Łoboda, powrót z kwarantanny nie oznacza jej definitywnego końca. - Wychowawczyni mojej córki, nie ma gwarancji, że jeżeli wróci z kwarantanny 13 września nie wróci na nią ponownie za kolejne trzy dni, bo kolejny uczeń będzie zakażony koronawirusem, dlatego sensowna w szkołach ponadpodstawowych byłaby edukacja hybrydowa - mówi Dorota Łoboda.

Od 1 września odnotowano ponad 13 zakażeń, a kilkuset uczniów, nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi trafiło na kwarantannę. Pozytywny wynik na obecność koronawirusa potwierdzono m.in. u siedmiu nauczycieli i pięciu uczniów ze szkół ze Śródmieścia, Mokotowa i Pragi-Południe oraz pracownika administracji i obsługi z przedszkola na Bemowie. Jeden z zakażonych nauczycieli pracował w dwóch śródmiejskich placówkach. Wczoraj testy potwierdziły zakażenie u nauczyciela z jednej szkół w Wawrze.

Zajęcia stacjonarne zwieszono do 11 i 12 września w dwóch zespołach szkół na Mokotowie.

W trzech placówkach (dwóch liceach w Śródmieściu i jednym na Pradze-Południe) część klas jest na kwarantannie i uczy się zdalnie do 12 września. W jednej z placówek w Wawrze jedna klasa również przeszła na nauczanie zdalne.

„Do miasta – od 1 września – wpłynęły już 42 zgłoszenia dotyczące zagrożenia spowodowanego COVID-19 od 9 przedszkoli i jednego oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, 12 szkół podstawowych, 8  zespołów szkół, 7 liceów, Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego, 2 burs, szkoły podstawowej specjalnej i Centrum Kształcenia Ustawicznego” – poinformował 8 września stołeczny ratusz. Według opublikowanych danych 377 osób - 316 uczniów (wraz z rodzicami), 55 nauczycieli, jedna pielęgniarka i pięciu pracowników administracji i obsługi - jest na kwarantannie.

- Te dane mówią same za siebie. Nie ma dnia, abyśmy nie odnotowali zakażenia w jakiejś placówce – dodaje wiceprezydent.

Na Żoliborzu od powrotu dzieci do szkół nie odnotowano, żadnego przypadku wśród uczniów zakażenia COVID-19. - Na Żoliborzu zarówno szkoły, jak i przedszkola od początku roku szkolnego pracują normalnie. Dyrektorzy placówek nie występowali o nauczanie zdalne czy hybrydowe w związku z wystąpieniem zagrożenia spowodowanym COVID-19. Obecnie na kwarantannie przebywa jeden uczeń ze szkoły ponadpodstawowej. Został on objęty kwarantanną jeszcze przed rozpoczęciem roku szkolnego, nie miał więc kontaktu ani z innymi uczniami ani z personelem placówki – poinformowała Donata Wancel, rzecznik żoliborskiego urzędu.


Dołącz do społeczności Gazety Żoliborza. Rusza zbiórka na Patronite

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.