Wczoraj tej kwestii poświęcono posiedzenie dzielnicowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego Rady Dzielnicy, gdzie zaprezentowano projekt przebudowy ulicy Sokratesa.
Po tragicznym zdarzeniu do jakiego doszło w październiku zeszłego roku kwestia bezpieczeństwa na ulicy Sokratesa jest żywo dyskutowana. Władze miasta postanowiły przebudować ulicę. Na przejściu dla pieszych śmiertelnie potrącono mężczyznę. Okoliczności wstrząsnęły całym krajem. Według ustaleń śledczych kierowca podrasowanego BMW jechał wówczas z prędkością 136 km/h. Ulica lokalna za sprawą wypadku stała się sprawą ogólnopolską.
W listopadzie zamontowano progi zwalniające, żeby doraźnie zabezpieczyć ulicę i przejście dla pieszych.
Bez progów i osobny pas dla cyklistów
W styczniu zaprezentowano pierwszą wersję projektu przebudowy ulicy Sokratesa na posiedzeniu dzielnicowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego. Mieszkańcy wnieśli do pierwszego projektu swoje uwagi. Wedle zgłoszonych postulatów drogowcy uwzględnili możliwość skrętu w lewo w ulicę Cienką, której w poprzednim projekcie nie rozrysowano. Pozostawiono zatoki przystankowe. W sprawie progów zwalniających pojawiły się głosy by zrezygnować z nich skoro ulica ma być zwężano. Wedle zaprezentowanego wczoraj projektu z progów ostatecznie zrezygnowano.
Żywo dyskutowana była również kwestia ścieżki rowerowej, która biegnie równolegle tuż przy chodniku po północnej stronie jezdni. Jak poinformował podczas wczorajszej komisji przedstawiciel ZDM obecna lokalizacja ścieżki rowerowej generuje konflikty miedzy cyklistami a pieszymi. Piesi i rowerzyści wzajemnie wchodzą sobie w paradę.
Na etapie pierwszego projektu pojawiły się postulaty by wytyczyć ścieżkę rowerową na południową stronę jezdni. Pojawiły się jednak głosy sprzeciwu ponieważ, cel podróży w postaci lokali usługowych i mieszkań znajdują się po północnej stronie jezdni. Ostatecznie wedle projektu roboczego ścieżka miałby pozostać po północnej stronie, ale będzie wytyczona kosztem obecnej jezdni. Ma być oddzielona od pasa ruchu, pasem do parkowania, a od chodnika szpalerem zieleni. To rozwiązanie nadal budzi wątpliwości ponieważ ścieżka w tym wariancie przecina wjazdy do położonych przy ulicy Sokratesa wjazdów.
W nowej wersji projektu uwzględniono również możliwość skrętu w lewo w ulice Tołstoja. Zgodnie z postulatami mieszkańców, na jezdni północno-zachodniej pozostawione będą dwa pasy ruchu w kierunku skrzyżowania z ulicą Wólczyńską oraz Kasprowicza.
Możliwa jest również budowa ronda na skrzyżowaniu ulicy Kaliszówka z Sokratesa. Realizacja tego elementu zależy jednak od możliwości finansowych miasta.
Kiedy rozpoczną się prace?
Po uwzględnieniu wszystkich uwag, według założeń projektowych zmieni się przekrój jezdni. Kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie ruchu w każdą stronę z możliwością parkowania na jezdni. Ponadto zmodernizowane zostanie oświetlenie oraz doświetlone zostaną wszystkie przejścia dla pieszych. Przy każdym przejściu dla pieszych powstaną azyle.
Jako przykład planowanych rozwiązań w ulicy Sokratesa drogowcy jako wzór przebudowy ograniczającej prędkość przedstawili ulicę Potocką.
Projekt po ponownym uwzględnieniu uwag mieszkańców będzie złożony do zatwierdzenia do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Po zatwierdzeniu projektu i uzyskaniu ostatecznego nastąpi zgłoszenie robót budowlanych, które miałby rozpocząć się na przełomie 2020 i 2021 roku.
Napisz komentarz
Komentarze