Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 10:12

Zmiany na ulicy Sokratesa na Bielanach. Co planuje ZDM w ramach przebudowy?

Wczoraj tej kwestii poświęcono posiedzenie dzielnicowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego Rady Dzielnicy, gdzie zaprezentowano projekt przebudowy ulicy Sokratesa.

Po tragicznym zdarzeniu do jakiego doszło w październiku zeszłego roku kwestia bezpieczeństwa na ulicy Sokratesa jest żywo dyskutowana. Władze miasta postanowiły przebudować ulicę. Na przejściu dla pieszych śmiertelnie potrącono mężczyznę. Okoliczności wstrząsnęły całym krajem. Według ustaleń śledczych kierowca podrasowanego BMW jechał wówczas z prędkością 136 km/h. Ulica lokalna za sprawą wypadku stała się sprawą ogólnopolską.

W listopadzie zamontowano progi zwalniające, żeby doraźnie zabezpieczyć ulicę i przejście dla pieszych.

Bez progów i osobny pas dla cyklistów

W styczniu zaprezentowano pierwszą wersję projektu przebudowy ulicy Sokratesa na posiedzeniu dzielnicowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego. Mieszkańcy wnieśli do pierwszego projektu swoje uwagi. Wedle zgłoszonych postulatów drogowcy uwzględnili możliwość skrętu w lewo w ulicę Cienką, której w poprzednim projekcie nie rozrysowano. Pozostawiono zatoki przystankowe. W sprawie progów zwalniających pojawiły się głosy by zrezygnować z nich skoro ulica ma być zwężano. Wedle zaprezentowanego wczoraj projektu z progów ostatecznie zrezygnowano.  

Żywo dyskutowana była również kwestia ścieżki rowerowej, która biegnie równolegle tuż przy chodniku po północnej stronie jezdni. Jak poinformował podczas wczorajszej komisji przedstawiciel ZDM obecna lokalizacja ścieżki rowerowej generuje konflikty miedzy cyklistami a pieszymi. Piesi i rowerzyści wzajemnie wchodzą sobie w paradę.

Na etapie pierwszego projektu pojawiły się postulaty by wytyczyć ścieżkę rowerową na południową stronę jezdni. Pojawiły się jednak głosy sprzeciwu ponieważ, cel podróży w postaci lokali usługowych i mieszkań znajdują się po północnej stronie jezdni. Ostatecznie wedle projektu roboczego ścieżka miałby pozostać po północnej stronie, ale będzie wytyczona kosztem obecnej jezdni. Ma być oddzielona od pasa ruchu, pasem do parkowania, a od chodnika szpalerem zieleni. To rozwiązanie nadal budzi wątpliwości ponieważ ścieżka w tym wariancie przecina wjazdy do położonych przy ulicy Sokratesa wjazdów.

Przykładowe rozwiązanie wytyczenia ścieżki rowerowej.

W nowej wersji projektu uwzględniono również możliwość skrętu w lewo w ulice Tołstoja. Zgodnie z postulatami mieszkańców, na jezdni północno-zachodniej pozostawione będą dwa pasy ruchu w kierunku skrzyżowania z ulicą Wólczyńską oraz Kasprowicza.

Możliwa jest również budowa ronda na skrzyżowaniu ulicy Kaliszówka z Sokratesa. Realizacja tego elementu zależy jednak od możliwości finansowych miasta.

Kiedy rozpoczną się prace?

Po uwzględnieniu wszystkich uwag, według założeń projektowych zmieni się przekrój jezdni. Kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie ruchu w każdą stronę z możliwością parkowania na jezdni. Ponadto zmodernizowane zostanie oświetlenie oraz doświetlone zostaną wszystkie przejścia dla pieszych. Przy każdym przejściu dla pieszych powstaną azyle.

Jako przykład planowanych rozwiązań w ulicy Sokratesa drogowcy jako wzór przebudowy ograniczającej prędkość przedstawili ulicę Potocką.

Projekt po ponownym uwzględnieniu uwag mieszkańców będzie złożony do zatwierdzenia do Biura Polityki Mobilności i Transportu. Po zatwierdzeniu projektu i uzyskaniu ostatecznego nastąpi zgłoszenie robót budowlanych, które miałby rozpocząć się na przełomie 2020 i 2021 roku.


Dołącz do społeczności Gazety Żoliborza. Rusza zbiórka na Patronite

pobrane

pobrane

Obraz1-1267x1000-1

Obraz1-1267x1000-1


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ