Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 19:08

„Ciao a Tutti Żoli - recenzja”

Z ponad dwumiesięcznym opóźnieniem, w bloku przy zbiegu ulic Rydygiera i Hübnera, została otwarta restauracja „Ciao a Tutti Żoli”. Wyczekiwane przez wielu rozpoczęcie działalności, trzeciej już w Warszawie, włoskiej knajpy z szyldem „Ciao a Tutti”, zostało przesunięte ze względu na pandemię.

Tak więc robimy rezerwację. Mieliśmy obawy, czy będą wolne miejsca w niedzielne popołudnie. Podczas przejażdżek ścieżką rowerową wzdłuż nowego fragmentu ulicy Rydygiera, od początku istnienia restauracji widać było spore grupki ludzi okupujących stoliki na zewnątrz jak i w środku lokalu. Mimo że osiedle i blok, w którym mieści się restauracja, póki co są jeszcze niezamieszkałe, to również i w tę niedzielę po godzinie 14 lokal był zapełniony niemal w całości.

Przyznam, że nie byłam w żadnej z wcześniej otwartych restauracji tej sieci i nie miałam świadomości, że to klasyczna neapolitańska pizzeria. Słyszałam jedynie bardzo dobre opinie na temat serwowanej w „Ciao a Tutti” pizzy. Po wejściu do knajpy i zajęciu miejsca przy stoliku ciężko skupić uwagę, choćby  na menu w formie podkładki pod talerze. Wszystko ze względu na bardzo głośno grające włoskie radio. O ile wybór takiej stacji uważam za bardzo trafiony zabieg, gdyż faktycznie można poczuć się jak we włoskiej trattorii, to niestety jakość nagłośnienia jak i poziom natężenia dźwięku nie należały do przyjemnych akcentów wizyty. Duży, jasny lokal na parterze przypomina nieco włoską gospodę, ale z domieszką nowoczesnych akcentów takich jak wygodne kanapy czy ciekawe plakaty na ścianach, które nawiązują do Włoch, w szczególności do Neapolu. Miła obsługa, na naszą prośbę, przyciszyła muzykę. Przeszliśmy do zapoznania się z kartą dań. „Ciao a Tutti” proponuje przede wszystkim pizzę. Można tu zjeść klasyki, takie jak: Margherita (24 zł), Salame (26 zł) czy Quattro formaggi (31 zł). Mamy też duży wybór wegetariańskich pizz. Wszystkie mają dokładnie opisany skład. Wykorzystywane do przygotowania dań składniki, oznaczone są certyfikatem DOP (Denominazione di Origine Protetta), co oznacza, że są oryginalne i wytworzone zgodnie z recepturą. W restauracji zamówimy również antipasti złożone z kompozycji włoskich serów i wędlin (29 zł i 54 zł), foccacię z rozmarynem (12 zł) oraz trzy różne sałatki (26 zł – 35 zł). Do każdej pizzy możemy zamówić więcej ulubionych składników. W karcie nie brakuje także deserów. Możemy tu posmakować takich specjałów jak klasyczne tiramisu (17 zł),  panna cotta (14 zł), cannoli (15 zł) oraz ulubionych przez Polaków – sernik i beza (16 zł). Do wyboru mamy również alkohole w postaci win, piw oraz aperitivo i digestivo.

Stawiamy na klasyczny wybór, czyli Margheritę (wybór dla dziecka), Vegetarianę, Quattro formaggi i San Daniele e rucola – z wędliną, oczywiście certyfikowaną DOP (33 zł).  Jako starter podano nam zapakowane w folię grissini. Smaczne. Szkoda jednak, że nie wypiekane na miejscu. Zapachniało mi tutaj „fast foodem”…

Neapolitańskie ciasto jest specyficzne, rośnie przez wiele godzin, a piecze się w kilkadziesiąt sekund. Brzegi tworzą gruby i puszysty rant z przypalonymi bąblami, środek zaś jest niezwykle cienki i mokry. Neapolitańską pizzę albo się kocha albo… kocha się pizzę rzymską. Polacy upodobali sobie pizzę rzymską i ja też taką pokochałam. Mam swoje ulubione miejsce na Żoliborzu, gdzie takową serwują. Jakie to miejsce, zapewne wiedzą moi Czytelnicy i Sąsiedzi. Czy mogę jednak porównywać do tamtych wypieków pizzę z „Ciao a Tutti”? Chyba nie… Neapolitańska pizza to zupełnie inny świat. To zupełnie inny sposób jej spożywania – to danie kompletne, obiadowe, mające w sobie duże kawałki składników, które jemy sztućcami. Brzegi ciasta pomagają nam dojeść pyszny sos i soki wypływające z produktów ułożonych na placku. Tego dnia miałam szansę przekonać się, że Neapol króluje nad Rzymem. Uwiedziona dodatkowo cudownym serialem pt. „Genialna Przyjaciółka” na podstawie powieści Eleny Ferrante, który pochłonęłam niedawno z wypiekami na twarzy, chciałam poczuć klimat Neaoplu i poszerzyć swoje kulinarne horyzonty. Niestety nie do końca się to udało tej pięknej niedzieli. Trzy z czterech zamówionych pizz – te bezmięsne – były smaczne, ale nie wyjątkowe. Nie czułam aromatów tych oryginalnych, włoskich składników. Quattro formagii nie pachniała gorgonzolą tak intensywnie, jak lubię, Margherita i Vegetariana były mało słone. Najlepsza okazała się mięsna pizza San Daniele DOP, do której „na bogato” sypnięto lekko pikantnej rukoli. Po głównym posiłku nadszedł wyczekany moment – desery. Z trzech wybranych przez nas, niestety nie było sernika. Pozostaliśmy zatem przy klasycznym tiramisu i bezie, którą kelnerka bardzo zachwalała. Nie był to niestety słodki i rozkoszny koniec tej degustacji. Beza nie uwiodła mojego podniebienia i, według mnie, nie była świeżo zrobiona, jak zapewniała miła obsługa. Tiramisu okazało się smaczne, jednak bez rewelacji.

Ostatnim zdaniem mogłabym podsumować właściwie całość naszej wizyty w „Ciao a Tutti”. Pozwolę sobie jednak na ponowne wizyty, co również Wam polecam, szczególnie, jeśli macie ochotę spróbować czegoś innego niż włosko-polska pizza dostępna niemal na każdym rogu. Tutaj jest na pewno inaczej i lepiej niż w kilku powszechnie już znanych pizzeriach na Żoliborzu.

Na koniec zaznaczę jeszcze, że w restauracji nie ma kącika zabaw dla dzieci. Myślę, że warto nad tym się jednak pochylić, jak również nad ewentualną koncepcją powiększenia powierzchni toalet. Liczę również na więcej zieleni w betonowym i nieco smutnym restauracyjnym ogródku.

Życzę sukcesów i wierzę, że drobne niedociągnięcia zdarzają się najlepszym, szczególnie na początku.


Dołącz do społeczności Gazety Żoliborza. Rusza zbiórka na Patronite

kuchnia_ocena

kuchnia_ocena

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.