Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 15:04

Budżet Obywatelski. Jakie projekty dopuszczono do głosowania?

W nowej edycji będzie można zagłosować na nowe skwery, sadzenie drzew na Żoliborzu czy remont boiska. Projekty, które dopuszczono do głosowania przeszły już ocenę formalną. W ramach najnowszej edycji warszawiacy zgłosili łącznie 2 243 pomysły jednak do głosowania zostanie dopuszczonych do 1,4 tys. projektów dzielnicowych i 106 ogólnomiejskich. Negatywnie oceniono 30 proc. złożonych projektów, a pozostałe 3 proc. wycofali sami autorzy. – Cieszę się, że podobnie jak w ubiegłej edycji budżetu obywatelskiego, większość projektów została oceniona pozytywnie – mówi Aldona Machnowska-Góra, dyrektor koordynator ds. kultury i komunikacji społecznej. – Znamy już pełną listę projektów, na które mieszkańcy będą mogli zagłosować. Jest tam naprawdę wiele ciekawych propozycji, dlatego już teraz gorąco zachęcamy do przeglądania projektów i do głosowania we wrześniu. – dodaje.
Budżet obywatelski 2020. Na jakie projekty zagłosować?
Lista projektów dostępna jest na stronie urzędu miasta lub po kliknięciu tutaj. Ze 118 pomysłów zgłoszonych na Żoliborzu, 45 zostało zweryfikowanych negatywnie, a 6 projektów wycofali ich autorzy. Najtańszy opiewa na kwotę 7 tys. zł. To pomysł na łąkę kwietną przy ulicy Przasnyskiej w okolicy skrzyżowania z ulicą Krasińskiego. Są również bardziej kosztowniejsze pomysły takie jak odtworzenie i żywopłotu w Parku Sady Żoliborskie za 150 tys. zł. Jeden z kosztowniejszych projektów dotyczy również Parku Sady Żoliborskie. To kompleksowe działania na rzecz zachowania unikanego charakteru parku z drzewami sadowniczymi. Projekt zakłada również pielęgnację i zabiegi sanitarne drzew oraz koncepcję przyszłych nasadzeń – jego realizację oszacowano na kwotę 332 tys. zł. Na podobnym poziomie cenowym są jeszcze 4 inne projekty - Zielony Skwer Promyka, którego celem jest znalezienie najlepszego sposobu na zagospodarowanie terenu w sąsiedztwie bloków przy ulicy Promyka, ustawienie 25 sztuk latarni przed osiedlem WSM Zatrasie wzdłuż ulicy Broniewskiego, remont nawierzchni jezdni we fragmencie ulicy Cieszkowskiego i parkingu przy Szajnochy wraz z nasadzeniami i remont boisk przy Zespole Szkół Elektronicznych i Licealnych. Wśród projektów na które można zagłosować poza działaniami na rzecz zieleni, jest też pomysł stworzenia w pasie środkowym ulicy Krasińskiego od ulicy Jaśkiewicza do parkingu od strony Placu Wilsona promenady spacerowej, czy budowa chodników i ścieżek w innych częściach dzielnicy. Nie brakuje również pomysłów na wydarzenia. Jednym z projektów, na który będzie można głosować w tym roku to kino plenerowe na Placu Grunwaldzkim, Żoliborska Noc Muzeów, czy warsztaty podczas których mieszkańcy razem będą mogli zaplanować przyszłość Placu Wilsona. Projektów ogólnomiejskich, które w przypadku jeśli zostaną wybrane, będą realizowane na Żoliborzu jest 12. Jednym z pomysł jest remont skateparków w Warszawie w tym również ten znajdujący się na terenie żoliborskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Do głosowania dopuszczono również wyceniony na ponad 4,2 mln zł projekt budowy wodnego placu zabaw na terenie Parku Pole Mokotowskie oraz doposażenie w urządzenia do wodnej zabawy trzech parków: Parku Żeromskiego, Parku Promenada oraz Parku Morskie Oko.
Głosowanie już za dwa tygodnie
Tegoroczne głosowanie potrwa od 1 do 15 września. Mieszkańcy będą mogli zagłosować na maksymalnie 15 projektów na poziomie dzielnicowym w jednej wybranej dzielnicy oraz na 10 projektów na poziomie ogólnomiejskim. Wyniki głosowanie poznamy 30 września. Realizacja wybranych przez mieszkańców projektów rozpocznie się w 2021 roku. W bieżącej edycji budżetu obywatelskiego na realizację projektów mieszkańców przeznaczono ponad 83 mln zł. Do tej pory w Warszawie odbyło się sześć edycji budżetu obywatelskiego, a mieszkańcy zdecydowali o przeznaczeniu ponad 320 mln zł, za które zrealizowano ponad 3 tys. propozycji warszawiaków.
Dołącz do społeczności Gazety Żoliborza. Rusza zbiórka na Patronite
     

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 37 km/h