Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 00:16
Znaczenie słowa „polot” w sposób krótki tłumaczy sama restauracja Polot w Kuchni Polskiej na swojej stronie internetowej: „krótkie, dwusylabowe słowo polskie, posiadające co najmniej 157 synonimów. Można nim określać zarówno miejsca, osoby, jak i poszczególne czynności...”. Sami określają się w tej retoryce jako: śmiali i przebojowi, przełomowi i oryginalni. Nie mogę się z nimi nie zgodzić. Restauracja powstała pod koniec zeszłego roku w samym sercu Żoliborza Południowego, w nieużytku po starej myjni samochodowej. Wnętrze lokalu nie jest banalne. Jest przestronnie i jasno, ściany zdobią lustra w stylizowanych ramach, ale również czarno-białe zdjęcia Żoliborza sprzed lat. Kolorowe, wygodne fotele, beczki po oleju samochodowym, piękne lampy, pnie brzozy i neon z napisem „Warszawa” – wszystko to gustownie, ale i oryginalnie zamknięte zostało w industrialnej przestrzeni. Czyż właściciel nie wykazał się dużą dozą śmiałości i polotu, łącząc wszystkie te elementy? Widać, że miejsce to powstało z miłości do lokalności, a ja czuję, że jestem u siebie. Polotu nie można również odmówić Szefowi Kuchni. Kuchnia jest niestandardowa, twórcza, ale przede wszystkim smaczna. W bardzo krótkiej karcie, która regularnie ma się zmieniać, znajdziemy przystawki, dania główne, desery oraz dania skomponowane dla dzieci. Powtarzalna ma być klasyka kuchni polskiej, czyli rosół, tatar, pierogi, śledzik. Podczas naszej niedzielnej wizyty, poza tymi daniami, trafiamy na: barszcz czerwony, sałatkę z dyni piżmowej, żołądki gęsie, sznycel, kaczkę, policzki wołowe, troć oraz oczywiście desery. Dzieci mogą wybrać rosół, krem z warzyw, burgera, paluszki z dorsza, pierogi, frytki. Niektóre dania proponowane są z nietypowymi dodatkami, takimi jak: majonez kawowy (tatar), fermentowana soja (pierogi z kaczki), sos foie gras (żołądki), czy sos piwny (policzki wołowe).   Przyszliśmy na obiad z dziećmi, jednak zamawiamy wszystkie dania z głównego menu. Rosół z perliczki z lanym makaronem za 20 zł to danie bogatsze w składniki niż rosół dziecięcy bez mięsa i warzyw za 16 zł, a frytki z ketchupem za 19 zł jakoś nas nie skusiły ani oryginalnością, ani ceną. W ramach czekadełka zaproponowano nam świeży, wypiekany na miejscu, pyszny chleb z czarnuszką oraz domową sałatkę jarzynową, przydałoby się jeszcze masełko. Tym sposobem dzieciaki mamy załatwione. Przechodzimy do dań dla dorosłych. Śledź z grzybami i rodzynkami, z orzeszkami, śmietaną i ziemniakami (25 zł), to niebanalna przystawka, smaczna przekąska, która wystarczyła dla trzech osób. Pierogi z kaczką i soczewicą podane w bulionie kaczym z fermentowaną soją i orzeszkami (32 zł), to cienkie ciasto, wypełnione po brzegi pysznym, delikatnym farszem w minimalnie zbyt słonym bulionie, na co wpływ ma niewątpliwie sos sojowy. Kolejne danie to żołądki gęsie w sosie foie gras, z białymi szparagami i z młodymi ziemniakami (32 zł), oba dodatki – w mojej ocenie trochę naciągane o tej porze roku. Okazuje się, że danie to będzie najsłabsze ze wszystkich, które tego dnia wybraliśmy. Na koniec sznycel cielęcy w panierce, z ziemniakami, sadzonym jajem i zsiadłym mlekiem (39 zł). Tutaj zatrzymam się na dłużej. Talerz wyglądał pięknie, starannie ułożona piramida z ziemniaków, w drugiej kolejności ze sznycli (liczba mnoga, gdyż podano dwa małe, co mnie nieco zdziwiło, sznycel zwykle podaje się jako jeden kawałek mięsa), piramidę kończy idealne jajo sadzone. Zacznę od dołu: ziemniaki ugotowane w wodzie, nieco podsmażone i delikatnie tłuczone, były niestety niedosolone, a ich sposób podania budzi we mnie wątpliwości, czy były gotowane tego samego dnia. Kotlety były chrupiące i świeże, jajo idealnie rozpłynęło się na talerzu i połączyło składniki w kremową całość. Zsiadłe mleko nadało całości klasycznego smaku, jaki większość z nas pamięta pewnie z dzieciństwa. Nie mogę zapomnieć o domowych lemoniadach, które zamówiliśmy: z pomarańczy, lawendy i cytryny, oraz soczkach utrzymanych w temperaturze pokojowej specjalnie dla klientów z dziećmi. Ostatkiem sił próbujemy deserów – sernika z białą czekoladą i lodami (21 zł) oraz czarną chałkę z truskawkami, również z lodami (15 zł). Sernik to klasyka, ale raczej w stylu american cheesecake niż w stylu naszych babć, niemniej jednak pyszny, z dodatkiem rodzynek w tajemniczym, słodkim sosie. Czarna chałka niestety nie porwała nas swoim polotem. Truskawki w czekoladzie i lody o tej porze roku nie udźwignęły odpowiedzialności za uratowanie tego deseru. Może ciasto piernikowe z jabłkami i gruszkami byłoby lepszym pomysłem na wczesne przedwiośnie?... Przemiła obsługa w ferworze pracy podaje nam rachunek. Tutaj znów zatrzymam się na chwilkę dłużej, gdyż chciałabym dodać dwa zdania o cenach. Podsumowując – obiad nam smakował, dania podane były pięknie, smaki w większości zaskoczyły swoim polotem, jednakże wysokość rachunku nieco nas zatrwożyła. Obiad z deserem i kawą dla rodziny dwa plus jeden w cenie ponad 180 zł to dość spora kwota, nawet jak na Żoliborz, na którym restauratorzy od pewnego czasu zaczynają znacząco windować ceny. Zastanawiam się, czy to już taki żoliborski trend w ściganiu się kto ma wyższe ceny, ale zachodzę również w głowę, jak długo mieszkańcy będą skłonni to akceptować? Z tymi pytaniami zostawiam czytelnika bez względu na to, czy jest on lokalnym przedsiębiorcą, czy lokalnym konsumentem… Wizytę w Restauracji Polot w Kuchni Polskiej traktuję jako inwestycję w poszerzenie horyzontów kulinarnych.

kuchnie1

kuchnie1

kuchnie2

kuchnie2

ocena_kuchnie

ocena_kuchnie

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ