Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 04:19

Lato, więc jemy!

Lato, to pora roku obfitująca w owoce i warzywa. W lipcu możemy się rozkoszować już nie nowalijkami, a pełnymi słońca i dojrzałymi darami natury. Niedoceniane, a przecież niskokaloryczne i niewymagające zbyt wielkiej pracy, by stały się czymś więcej niż klasycznym puree… Młode ziemniaki to warzywo, które może wprawić nasze kubki smakowe o obłęd. Przykład? Wystarczy je upiec w mundurkach, następnie obrać ze skórki, włożyć do garnka lub miski i dodać twaróg oraz świeże zioła (koper, lubczyk, natkę pietruszki, bazylię i szałwię). W całej kompozycji nie może zabraknąć też tartego chrzanu, soli i pieprzu. Dla rozrzedzenia konsystencji można dodać jogurt lub kefir. W ten prosty sposób otrzymamy wspaniały dodatek np. do podgrzanej wędzonej ryby, którą możemy podać ze świeżym ogórkiem. Pychota! Kulinarne lato upływa także pod znakiem bobu. Amatorzy jego smaku wiedzą, że lekko twardy jest pyszny. Gdy go gotuję, dodaję nieco kopru – w ten sposób wzbogacam jego smak. Nieodłącznym elementem wakacji jest zajadanie się czereśniami. Co prawda mało kojarzą się z deserami, ale za to są świetnym dodatkiem do mięs. Sos z czereśni idealnie się z nimi komponuje. Przykład? Kawałek drobiu smażymy z czosnkiem, rozmarynem czy tymiankiem. Następnie zdejmujemy z patelni mięso i wrzucamy na nią ponownie odrobinę czosnku oraz szalotkę. Po kilku chwilach wrzucamy kilkadziesiąt czereśni bez pestek i podgrzewamy wszystko około 5-6 minut. Wlewamy czerwone wino (nie za dużo). Gdy połowa odparuje, zdejmujemy naczynie z ognia i dodajemy kilka kawałków zimnego masła. Wszystko mieszamy do momentu, aż powstanie idealnie gładki, gęsty sos. To prosty choć mało popularny pomysł. Tak robię również z rabarbarem uprzednio obierając go i krojąc w spore kostki. Latem nie należy zapominać o pomidorach. Podane z mozzarellą smakują najlepiej. Podzielę się z Wami moim patentem na to proste i pyszne danie.  Potrzebujemy świeżego, czerwonego pomidora, oraz mozzarellę – świetnie jeśli będzie to burrata lub bufala. Najważniejsze, by były dobrej jakości. Przyda się również duża ilość bazylii, garść rukoli oraz dojrzała brzoskwinia. Nie zapomnijmy o oliwie (oczywiście wyłącznie extra virgin). Pomidora należy pokroić na kawałki. Brzoskwinię również, ale w nieco mniejsze. Proporcja? Jeden spory pomidor i ćwiartka brzoskwini. Rozkładam je na talerzu. Następnie rwiemy mozzarellę na kawałki różnej wielkości i kładziemy ją między pomidorami a brzoskwinią. Wiem, że mozzarellę zwykle kroicie w plastry, ale porwana to inna bajka – naprawdę. Na koniec warto dodać sporo listków bazylii, rukoli i skropić całość oliwą. Ja dodaję także dobrej jakości ocet balsamiczny. Czasami robię lekkie pesto z bazylii i rukoli i smaruję nim talerz, zanim cokolwiek położę. Kapusta – choć o tej porze roku jest już mało młoda, to taka z koprem, zaprawiona odrobiną octu spirytusowego i lekko osłodzona staje się prawdziwym rarytasem. Lipiec to  też czas, kiedy w naszym domu i „Moonsferze” podduszamy taką młodą kapustę i, jeszcze niezaprawioną skwareczkami z boczku i koprem, mrozimy w małych porcjach. W grudniu czy styczniu uwodzimy nią kubki smakowe naszych Gości, o zmyśle powonienia nie wspomnę… Lato to także smak wiśni w postaci kompotu, konfitur czy owoców dodawanych do sosów duszonych mięs. Pamiętajcie też o malinach, porzeczkach i koniecznie o agreście. Można kupić je pod koniec okresu ich obecności relatywnie tanio, a przygotowane zeń konfitury odwzajemnią Wam jesienią, zimą i wiosną smakiem i zdrowiem. Do takich konfitur warto dodać także inne składniki. Do malin świetnie sprawdzi się imbir albo kora cynamonu. Do agrestu z kolei można dodać tymianek, a całość lekko posolić – ostateczny smak będzie doskonale współgrał z mięsami. W wakacyjne miesiące śmiało możemy ograniczyć spożycie mięsa na rzecz tych lżejszych i zdrowszych składników, których za kilka miesięcy nie będzie. Ważną zaletą warzyw i owoców dojrzewających w słońcu jest to, że rosną w swoim czasie, przez co znacznie rzadziej dotyka je chemia i konserwanty. Zawsze to powtarzam: jedz sezonowo i blisko domu. Mowa oczywiście o codziennym odżywianiu. Smacznych zabaw w kuchni i pamiętajcie – kuchnia to miejsce dla całej Rodziny – wtedy cieszy bardziej!
Dołącz do społeczności Gazety Żoliborza. Rusza zbiórka na Patronite
 

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 0°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1022 hPa
Wiatr: 37 km/h