Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 05:39

Ulica Rydygiera w całości wyremontowana, ale dopiero na koniec roku?

„Dobiega końca przebudowa ulicy Rydygiera na odcinku od ul. Przasnyskiej do ul. Matysiakówny” – poinformował w ostatnich dniach Urząd Dzielnicy Żoliborz. Na jezdni jest już wylana ostatnia warstwa ścieralna asfaltu, a fragment gdzie powinien być chodnik jest rozkopany. W miniony weekend wykonawca inwestycji wykonał ostatnią nawierzchnię ścieralną. Po obu stronach jezdni wykonane są chodniki i ścieżka rowerowa, z wyjątkiem fragmentu na odcinku od ulicy Anny German w kierunku Przasnyskiej. „Do wykonania pozostanie ciągle przebudowa północnej strony ulicy Rydygiera, na odcinku od ul. Przasnyskiej do ul. Anny German, za którą odpowiada deweloper – spółka Ruscus. Spółka realizuje zabudowę mieszkaniową przy skrzyżowaniu ulic Rydygiera-Przasnyska-Anny German. Deweloper jest zobowiązany do wykonania prac w oparciu o umowę zawartą 26 marca 2010 roku” – informuje urząd w oficjalnym komunikacie. W maju spółka Ruscus informowała, że „po 10 latach od zawarcia umowy na tyle zmieniły się okoliczności faktyczne, warunki techniczne oraz zakresu prac jaki miałby być wykonany, że przebudowa ulicy Rydygiera wymaga uprzedniej zmiany treści umowy z zarządcą drogi.”
Dzielnica kontra deweloper
O stan realizacji prac we fragmencie ulicy Rydygiera na odcinku od ulicy Anny German w kierunku Przasnyskiej pytała, składając interpelację, żoliborska radna Izabela Rychter. W odpowiedzi czytamy: „Od 2019 r. trwają rozmowy ze Spółką Ruscus odnośnie wykonania ww. zakresu robót oraz uzgodnienia i podpisania aneksu do ww. Umowy, w celu realizacji zadania wg projektu opracowanego na zlecenie Dzielnicy Żoliborz, ponieważ Spółka do tej pory nie przedstawiła swojego projektu, mimo że miała taki obowiązek. Prowadzone negocjacje dotychczas nie przyniosły rezultatu, pomimo wykazywanego zainteresowania podpisaniem umowy na roboty budowlane z obecnym wykonawcą przebudowy ul. Rydygiera. Spółka nie podpisała aneksu i nie przystąpiła dotychczas do realizacji zadania. Do zakończenia wykonania podpisanej Umowy, deweloper ma czas do 31.12.2020r.” Stanowisko dewelopera z maja: „Nasza spółka od ponad roku zabiega o zawarcie kompleksowego porozumienia regulującego wszystkie kwestie związane z umową z 2010 roku i jest gotowa niezwłocznie po podpisaniu takiego porozumienia przystąpić do realizacji prac przy ulicy Rydygiera, wykonując także ścieżkę rowerową, której obecnie nie mamy w obowiązku realizować. Liczymy na to, że uda się wypracować stosowne porozumienie, a procedury biurokratyczne nie staną się przeszkodą formalną do wykonania umowy z 2010 roku.” Czy udało się dojść do stosownego porozumienia i kiedy rozpoczną się prace? "Na dzień dzisiejszy nadal wiążąca dla stron (Spółki i Miasta-Dzielnicy) pozostaje umowa z roku 2010, dotycząca przebudowy ul. Rydygiera. W okresie obowiązywania Umowy (ponad dziesięcioletnim) Urząd Dzielnicy Żoliborz wielokrotnie dokonywał jednostronnej zmiany założeń projektowych i innych wymogów, dotyczących zobowiązania Spółki do wykonania przebudowy tej drogi. Pomimo tak dokonywanych zmian i mimo chęci Spółki do unormowania współpracy w zakresie uwzględniającym przywołane zmiany, w dalszym ciągu nie został przez strony podpisany stosowny aneks do pierwotnej umowy przebudowy ul. Rydygiera, co uniemożliwia prowadzenie robót budowlanych, mających na celu wykonanie przedmiotu umowy." - poinformowała spółka Ruscus, która ze względu na brak porozumienia nie jest wstanie określić rozpoczęcia prac. Urząd Dzielnicy Żoliborz w odpowiedzi na interpelacje radnej Rychter informuje, że nie ma informacji na temat rozpoczęcia i zakończenia prac i dodaje, że w przypadku niewywiązania się z obecnej umowy nałożone zostaną kary.
Co z przystankiem i zielenią?
Na obecnie rozkopanym fragmencie chodnika od ulicy Anny German w kierunku Przasnyskiej w przyszłości ma stanąć przystanek autobusowy. „Z uwagi na nieukończenie prac przez dewelopera i braku przystanku autobusowego przy ul. Anny German, komunikacja miejska będzie funkcjonować w ramach czasowej organizacji ruchu. Czekamy na decyzję Zarządu Transportu Miejskiego w sprawie przywrócenia linii autobusowej na przebudowanej ulicy Rydygiera.” – informuje urząd. Jesienią wzdłuż ulicy Rydygiera planowane jest wykonanie nowych nasadzeń drzew i krzewów. Do momentu kiedy obecnie rozkopany fragment chodnika nie będzie ukończony prace polegające na uzupełnieniu zieleni w tym miejscu nie odbędą się. Nowe rośliny na wysokości obecnie realizowanej inwestycji mieszkaniowej znajdą się w chwili, gdy zostanie on ukończony. W najbliższych dniach badana będzie również statyka czterech drzew, których korzenie zostały przycięte.
Luka z kocimi łbami i skrzyżowanie z planem na rondo
Od strony ulicy Broniewskiego na przebudowaną ulicę Rydygiera kierowcy będą wjeżdżać krótką ulicą Matysiakówny wyłożoną trylinką. W najbliższym czasie nie przewiduje się jej remontu. Z kolei na przecięciu ulicy Rydygiera z Przasnyską pozostaną jedynie plany na rondo. W związku z sytuacją finansową związaną ze skutkami pandemii wszystkie dzielnice, w tym Żoliborz otrzymały dyspozycje związane z przeprowadzaniem procedur przetargowych na realizację zadań inwestycyjnych. Obecnie żoliborski urząd czeka na odpowiedź w sprawie inwestycji dotyczącej budowy ronda na skrzyżowaniu ulicy Rydygiera z Przasnyską.
Koniec prac i odbiory
„Nic nie wskazuje na to, żeby ulica Rydygiera nie była otwarta zgodnie z harmonogramem prac. (…) Pod warunkiem, że odbiory nie wykażą usterek, których będziemy żądali usunięcia” – mówił podczas ostatniej sesji rady dzielnicy burmistrz dzielnicy Paweł Michalec. Zgodnie z zapowiedziami ulica Rydygiera ma być gotowa wraz z końcem czerwca.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ