Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
poniedziałek, 25 listopada 2024 05:04

Ranking, który wyróżnia za aktywność społeczną uczniów. W czołówce bielańskie liceum

Trwa rekrutacja do szkół średni. Wczoraj ósmoklasiści napisali ostatni egzamin i już wkrótce odbiorą swoje świadectwa. W wyborze szkoły mają pomóc rankingi, które uwzględniają wyniki w nauce. Pomocny może okazać się ranking inny niż wszystkie, oceniający aktywność społeczną uczniów, przedsiębiorczość i innowacyjność. Jest ranking, który zamiast wyników matur i ocen uczniów, analizuje ich przedsiębiorcze podejście i aktywność społeczną. Tworzony jest w oparciu o wyniki uczniów w olimpiadzie Zwolnieni z Teorii. Rywalizacja uczestników nie polega na bezbłędnym wypełnianiu arkuszy z testami. Celem jest stworzenie akcji społecznej. W ten sposób zdobywają kompetencje potrzebne w pracy i prawdziwym życiu takie jak np. umiejętność współpracy, zarządzanie swoim czasem i budżetem, rozwiązywanie problemów, empatia czy wrażliwość społeczna. – Ranking Szkół Zwolnieni z Teorii prezentuje szkoły, które robią rzeczy ponadobowiązkowe, bacznie obserwują dokąd zmierza świat i właśnie w tym kierunku podążają ze swoimi uczniami. Mam wielki szacunek dla młodzieży za to, że mają chęć, aby zmieniać świat. W tej trudnej drodze ku przyszłości, największą pracę zaraz po uczniach wykonują właśnie nauczyciele, którzy wspierają ich na każdym kroku – mówiła Paula Bruszewska, prezes Fundacji Zwolnieni z Teorii.
Licealiści z Bielan wyróżnieni
Ponad cztery tysiące młodych ludzi z całej Polski zrealizowało prawie tysiąc projektów społecznych w całej Polsce, z których skorzystało ponad 6 milionów osób. Wśród zwycięskich proejektów znalazły się dwa uczniów z warszawskich liceów tj. „Mimesis”, czyli skonstruowanie bionicznej protezy ręki oraz „It Matters” dotyczący zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. – Zaprojektowaliśmy model 3D oraz wykonaliśmy prototyp protezy, aby mieć pewność, że wykorzystane w nim autorskie rozwiązania są optymalne. Efektami naszej pracy podzieliliśmy się przygotowując instrukcję on-line na platformie Github. Umożliwia to każdemu stworzenie podobnej protezy, co pomoże kolejnym osobom po amputacji. Dzięki nam osoby zainteresowane protetyką czy też najnowszą technologią zaoszczędzą dziesiątki godzin researchu, projektowania i prototypowania. Nasze działania pomogą wielu osobom rozpocząć swoją przygodę z tworzeniem urządzeń lub dalej rozwijać swoją pasję – opowiadała podczas gali Kinga Leśniewska z bielańskiego CXXII LO w Warszawie, współautorka projektu. „It matters” dotyczący zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, zrealizowały uczennice I Społecznego Liceum Ogólnokształcącego im. Maharadży Jam Saheba Digvijay Sinhji w Warszawie. – Stworzyłyśmy wydarzenie Młodzi dla Młodych, ale z powodu koronawirusa przeniosłyśmy je do sieci. Osoby, które je oglądały miały możliwość dowiedzenia się wielu ciekawych rzeczy na tematy związane ze zdrowiem psychicznym. Między innymi kiedy zgłosić się po pomoc do specjalisty, jak działa telefon zaufania i kiedy rzeczywiście warto zadzwonić – podsumowała na wydarzeniu Aleksandra Pawelczyk z I SLO Bednarska. – Aktualnie jesteśmy na etapie tworzenia drugiej edycji naszego projektu It Matters. Jeśli jest wśród Was ktoś, kto przeżywa kryzys, kto jest samotny, pamiętajcie, jesteśmy tutaj dla Was. It matters, you matter – apelowały na koniec uczennice I SLO.
Nietypowy ranking Zwolnionych Teorii
W Polsce jest już prawie 300 szkół średnich, które szlifują zaangażowanie społeczne oraz wspierają rozwój kompetencji proinnowacyjnych uczniów. 26 z nich jest z Warszawy, a 9 z okolicznych miejscowości takich jak Pruszków, Piaseczno, Otwock, Legionowo, Mińsk Mazowiecki czy Piastów. Najlepsze w Warszawie okazało się CXXII Liceum Ogólnokształcące im. Ignacego Domeyki znajdujące się na Bielanach, które uplasowało się na piątym miejscu. – Uczniowie sami realizując swoje projekty, uczą się zarządzać czasem czy budżetem i rozwijają lub nabywają umiejętności pracy w zespole. Kontakty z uczniami i relacje stają się bardziej partnerskie. Jesteśmy mentorami, na których wsparcie mogą liczyć. Słuchamy, obserwujemy i dajemy przestrzeń do działania, nie narzucając gotowych rozwiązań. Na końcu projektu razem cieszymy się z ich sukcesów – mówi Anna Frołów, nauczycielka muzyki, wiedzy o społeczeństwie, podstaw przedsiębiorczości i ekonomii w praktyce z CXXII LO im. Ignacego Domeyki w Warszawie.

W rankingu znalazły się też:

  • I LO im. Limanowskiego,
  • XXXIII LO im. Kopernika,
  • XIV LO im. Staszica,
  • Technikum Ekonomiczne nr 8,
  • XXXIV LO im. Cervantesa,
  • CLV LO im. Bohaterek Powstania Warszawskiego,
  • XLIV LO im. Banacha,
  • X LO im. Hoffmanowej,
  • I Społeczne LO Bednarska,
  • XV LO im. Żmichowskiej,
  • LXIV LO im. Witkacego,
  • XXII LO im. Jose Marti,
  • XXVIII LO im. Kochanowskiego,
  • XXVII LO im. Czackiego,
  • LO Niepubliczne nr 43 im. Lotników Amerykańskich,
  • 2 Społeczne LO im. Pawła Jasienicy,
  • L LO im. Barbosy,
  • II LO im. Batorego,
  • V LO im. Poniatowskiego,
  • XI LO im. Reja,
  • VII LO im. Słowackiego,
  • XIX LO im. Powstańców Warszawy,
  • Technikum Mechatroniczne nr 1,
  • LXVII LO im. Nowaka-Jeziorańskiego,
  • XL LO im. Żeromskiego.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 4°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 18 km/h