Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 13:51

Co w żoliborskiej trawie Dizzy Dizzy?

Być może nie jest to najłatwiejsze miejsce do znalezienia w labiryncie Instytutu Chemii, ale jeśli chcesz pograć ze swoim mniej lub bardziej profesjonalnym zespołem, to warto.
Czym jest DizzyDizzy? Dizzy Dizzy jest przyjazną salką na Żoliborzu, w której można miło spędzić czas muzykując. Z drugiej strony, jest poważnym studiem nagrań, w którym powstają płyty znanych artystów lub nagrania lektorskie. Nie jest firmą z założenia, ale musi funkcjonować jak ona, dlatego ma cennik. Dizzy Dizzy ma swoje alter ego, czyli Dyzia, to ten koleżka z kółkiem na środku głowy. Dyzio żywi się głównie pasją, determinacją i miłością. Niestety, zdarzało mi się karmić go głupotą i ignorancją. Szczęśliwie wybaczył mi te zaniedbania. To w ogóle jest stworzenie niezniszczalne. Dziś jest w doskonałej kondycji. Czasem jednak zapada w regeneracyjny sen albo wylizuje rany w ukryciu, ale zawsze wraca z tym samym dziecięcym entuzjazmem, jakby nic się stało, a świat stawał się tylko lepszy. Żyjemy w typowej symbiozie i tak już chyba zostanie. Czy wystarczy wynająć jakiekolwiek miejsce i można robić to, co Ty? Miejsce to właściwie sprawa zasadnicza. Znalezienie takiego, które będzie posiadało właściwości kwalifikujące go do prowadzenia tej działalności, nie jest łatwe. Chodzi o ilość generowanych decybeli, delikatną naturę instrumentów i urządzeń audio, ale też potrzebę izolacji w przestrzeni miejskiej. To powoduje, że lokal musi posiadać konkretny zestaw cech. Kiedy taki znajdziesz, zabawa dopiero się zaczyna. Podłoga, po której chodzimy, to warstwy materiałów izolujących, tłumiących i pochłaniających. Tego w ogóle nie widać i mało kto zdaje sobie z tego sprawę, ale dzięki temu bębny w tej sali brzmią tak, że *****************. Ta czarna ściana za nami ma przekrój, masę i fakturę powierzchni nie do zaakceptowania przez rozsądnego kierownika budowy. Kosztowała dziesięć razy tyle, co solidna ściana działowa, pozornie więc nie ma ona żadnego uzasadnienia. Ale wiem, że bez niej miałbym problem podczas nagrań, więc cieszę się z niej w trakcie każdej sesji. Podałem dwa przykłady, ale tak jest z każdym centymetrem kwadratowym studia. Bez świadomości pewnych zjawisk i dbałości o detale nie uzyskasz dobrych rezultatów. To są rzeczy, które musisz zrobić, jeśli nie chcesz, by twoje studio brzmiało jak byle pokoik pod sklepem hydraulicznym. Zresztą tematy budowlano-projektowe, obok zamiłowania do muzyki, zajęły mnie na tyle, że coraz częściej jestem angażowany przy budowie obiektów przeznaczonych do działalności kulturalnej i muzycznej. Często mówię, że porównanie studia do lokalu zwykłej użyteczności to jak porównanie skrzypiec do taboretu. Tak w zakresie kosztu materiałów, czasu trwania budowy, jak i pracy stolarza w porównaniu do kompetencji lutnika. Odpowiadając na drugą część pytania: myślę, że tak. Każdy może to robić. Wręcz zachęcam! Uważam, że wszyscy w jakimś stopniu powinniśmy uprawiać muzykę. Dlatego sal prób powinno być jak najwięcej. Kiedy wpadłeś na pomysł stworzenia takiego miejsca? Bo studio przy Rydygiera nie jest przecież pierwsze. Trudno powiedzieć. Chyba gdy byłem małym chłopcem. Bo to taka baza, o jakiej się marzy, będąc dzieckiem. Rozwinięcie przytulnej przestrzeni wygospodarowanej pod stołem. Takiej ze ścianami z koców i poduszek. To na pewno ma jakiejś znaczenie. Muzykę kocham od momentu uzyskania świadomości. Na szczęście stary miał winyle, i to takie dobre, np. Hendrixa, sporo psychodelii z lat 60. i 70. Ten kontakt i pasja spowodowały, że od 9. roku życia, poza rozwijaniem kolekcji fonograficznej, w każdorazowym miejscu pobytu organizowałem sobie kącik muzyczny, czasem nawet oddzielne pomieszczenie. Gitara, gramofon, mikser, mikrofon, soundblaster, perkusja. Takie rzeczy od dawna zajmują kawałek przestrzeni, w której żyję. Tak więc pomysł chyba był zawsze. Możliwości natomiast pojawiły się osiem lat temu. Pierwsza siedziba Dyzia była w nieistniejącym budynku na terenie WSM ŻC, na tyłach Kina Tęcza. W tej salce zostało skomponowanych sporo utworów polskiej alternatywy. Drugim istotnym miejscem jest okrąglak przy Krasińskiego 35a. Tam z kolei dość pewnie rozwijała się warszawska scena niezależna. Teraz jesteśmy z Dyziem przy Rydygiera. Charakter tej „bazy” dopiero się kształtuje. Kto przychodzi do Ciebie? Wszyscy. Nie wpuszczam tylko nazioli. Dlaczego zdecydowałeś się na lokal w Instytucie Chemii? Nie jest zbyt łatwo do Ciebie trafić. Podoba mi się mozaika architektoniczna tego miejsca. Tu jest przedwojenna moderna obok stylu dworkowego i formy brutalnej. Interesuje mnie stara tkanka miejska. Wsiąkam w to. A tu mam tylko to. OK, dookoła developer robi swoje, ale nie na terenie IChP. Wcześniej wspomniałem o potrzebie izolacji. W tym kontekście trudność znalezienia studia po samym adresie nie jest problem. Niesamowici są też moi sąsiedzi! Np. w budynku obok jest warsztat Looptrotter. To warszawska firma produkująca urządzenia pro audio, znane wśród specjalistów z wszystkich kontynentów. Obecnie chłopaki przygotowują się do branżowych targów NAMM w Kaliforni. Prezentacja odbędzie się z udziałem Sylvii Massy, która między wieloma innymi współpracowała z Tool’em przy nagraniach. Przecież to jest kompletny czad! Wokół są też studia filmowe i fotograficzne, inne sale prób i studia muzyczne, szwalnie, sklepy z grami, znakomita stołówka i cała masa magazynów. Wszyscy pracujący w tych miejscach ludzie to dobrzy sąsiedzi. Lepiej być nie może :)

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.