Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 23 listopada 2024 11:21

WYWIAD Z BURMISTRZEM ŻOLIBORZA - PANEM KRZYSZTOFEM BUGLĄ

1313Żoliborz Południowy wciąż się rozwija. Jesteśmy bardzo ciekawi, w którą stronę zmierzają zmiany i co nas czeka w najbliższych latach. Wywiad Izabeli Rychter.  
Panie Burmistrzu, Żoliborz Południowy i Artystyczny przeżywa od kilku lat intensywny rozwój. Brak planu zagospodarowania przestrzennego (Żoliborz Południowy) przyczynia się do powstawania chaotycznej zabudowy. Szczególnie uciążliwe dla mieszkańców są braki w infrastrukturze oraz brak terenów zielonych po obu stronach ulicy Powązkowskiej. W związku z tym chciałabym zadać Panu pytania, z którymi zwrócili się do mnie mieszkańcy Żoliborza, a które dotyczą oświaty oraz infrastruktury.
Rozpoczęła się budowa zespołu żłobkowo-przedszkolnego przy ul. Rydygiera 8. Kiedy przewidywane jest zakończenie budowy i uruchomienie przedszkola? Dla ilu dzieci będzie miejsce i jakie będą warunki lokalowe?
Istotnie, przed kilkunastoma dniami rozpoczęliśmy budowę zespołu żłobkowo-przedszkolnego. Budowa nowego zespołu przybliży nas znacząco do ograniczenia deficytu miejsc dla dzieci w wieku 0 – 7 lat. Zaplanowaliśmy jednokondygnacyjny, częściowo podpiwniczony budynek o powierzchni zabudowy 1 995,87 m2, otoczony terenem zielonym z wydzielonymi trzema placami zabaw przeznaczonymi dla dzieci ze żłobka oraz młodszych i starszych przedszkolaków. Nawierzchnie placów zabaw będą piaszczyste, z fragmentami nawierzchni  elastycznych, np. poliuretanowych. Przy wejściach głównych zaplanowano wiaty na rowery i wózki. Będzie to obiekt 10-oddziałowy: 4 oddziały żłobka dla maksymalnie 100 dzieci w wieku do 3 lat oraz 6 oddziałów przedszkola dla maksymalnie 150 dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Wykonawca zadeklarował zakończenie prac budowlanych do 31 lipca 2017 roku. Później nastąpi etap odbiorów technicznych przed dopuszczeniem obu placówek do użytkowania.
Zespół powstaje w miejscu obecnego parkingu, zatem czy w bezpośrednim sąsiedztwie powstaną miejsca parkingowe?
Brak miejsc parkingowych to duży problem w dzielnicy, nie tylko na Żoliborzu Płd. Oczywiście likwidacja parkingu zmniejszy liczbę miejsc parkingowych. Przy samym budynku powstaną miejsca parkingowe dla rodziców dowożących dzieci i te przewidziane do obsługi placówek. Dodatkowe miejsca parkingowe pojawią się po przebudowie ulicy Rydygiera. Przebudowa ulicy w pobliżu budowanego przedszkola powinna rozpocząć się już w przyszłym roku.
Na terenie Żoliborza Południowego ma również powstać szkoła podstawowa. Kiedy planowane jest rozpoczęcie i zakończenie prac oraz ile dzieci będzie mogło się w niej uczyć?
Będąc osobą odpowiedzialną za sprawy oświaty w dzielnicy, już od kilku lat przekonywałem władze miasta o konieczności wprowadzenia do planów inwestycyjnych budowy na terenie Żoliborza Płd. żłobka, przedszkola oraz szkoły. Była to również walka z czasem i kurczącymi się terenami, na których zrealizowanie takich inwestycji byłoby możliwe. Udało się, i jak już wiadomo, budujemy żłobek i przedszkole. W ubiegłym roku pozyskaliśmy 25 mln zł na budowę szkoły i kolejnego przedszkola. Pierwotnie planowaliśmy lokalizację szkoły i przedszkola na granicy z Wolą, a to dlatego, że nie dysponowaliśmy innym wolnym terenem. Równolegle czyniliśmy starania zmierzające do zakończenia przed Naczelnym Sądem Administracyjnym procesu rozstrzygającego stan prawny nieruchomości położonej przy ulicy Anny German, gdyż ten teren wydaje się bardziej odpowiedni dla ulokowania na nim szkoły i kolejnego przedszkola. Przez kilka miesięcy oczekiwaliśmy także na przedstawienie przez Ministra Edukacji propozycji konkretnych rozwiązań w edukacji, bowiem przystępując do planowania i projektowania, musimy wiedzieć, jaka ma być szkoła. W ostatnich tygodniach wydaje się, że udało się rozwiać część wątpliwości. Opracowaliśmy założenia programu funkcjonalno – użytkowego dla planowanej inwestycji. Kompleks będzie przeznaczony dla około 900 uczniów oraz 125 przedszkolaków. Powierzchnia użytkowa obiektu będzie wynosiła około 9700 m2. Zgodnie z koncepcją, przedszkole planowane jest jako oddzielna jednostka w obrębie nieruchomości. Na terenie działki zakłada się budowę zespołu boisk szkolnych oraz placu zabaw, otoczonych zielenią wysoką, niską i alejkami.   Zakończenie całej inwestycji planowane jest w roku 2018, choć w związku z brakiem wiedzy o ostatecznym kształcie systemu kształcenia podstawowego, konieczne może być  przesunięcie planowanego zakończenia na rok 2019.
Dotarły do mnie informacje, że również na terenie Żoliborza Artystycznego ma powstać przedszkole.
Nie zapominamy o terenach za ulicą Powązkowską, chociaż obecnie nie planujemy tam budowy placówek oświatowych. Obecnie prowadzimy rozmowy z zamierzającym założyć na tym obszarze przedszkole podmiotem niepublicznym. Wsparcie z naszej strony najprawdopodobniej będzie polegało na udostępnieniu miejskiego terenu na ogród przedszkolny. Przygotowujemy także konkurs na wykup miejsc przedszkolnych w placówkach niepublicznych. Nie wykluczam tego, że po wybudowaniu przedszkoli i szkoły przystąpimy do budowy przedszkola na działce przy granicy z Wolą.
W 2017 roku przewidziane jest również rozpoczęcie przebudowy ul. Rydygiera. Jakie kwoty i w jakich latach Dzielnica planuje przeznaczyć na ten cel?
W wieloletniej prognozie finansowej mamy na budowę i przebudowę ulicy Rydygiera następujące kwoty:
•    w roku 2017 - 1 894 016 zł,
•    w roku 2018 - 2 404 847 zł,
•    w sumie – 4 298 863 zł.
Koszty budowy i przebudowy całości ulicy wg kosztorysu inwestorskiego w sumie wyniosą 9 987 500 zł, w tym: 3 663 000 zł – budowa ulicy Rydygiera na odcinku od Przasnyskiej do Powązkowskiej, 6 111 000 zł – przebudowa istniejącej ul. Rydygiera,    213 500 zł – wykonanie nakładki asfaltowej na ul. Matysiakówny.
W związku z rozpoczynającą się budową Zespołu Żłobkowo- Przedszkolnego i związanymi z tym utrudnieniami w ruchu, czy nie warto od razu zacząć przebudowę tego fragmentu Rydygiera, czyli budowę miejsc parkingowych, ścieżki rowerowej, chodnika, na którym mogą minąć się dwa wózki obok siebie?
Ma Pani rację. Logiczne wydaje się rozpoczęcie przebudowy ulicy Rydygiera od pl. Grunwaldzkiego w stronę ulicy Powązkowskiej. Pozwoli to na wspomniane przeze mnie wybudowanie dodatkowych miejsc parkingowych przy budowanym przedszkolu. Staramy się także, by miasto zwiększyło pulę pieniędzy, które są niezbędne do zrealizowania robót na całej długości ulicy Rydygiera.  Niezależnie od tego rozpoczęliśmy już działania drobne, doraźnie poprawiające estetykę ulicy. Oczyściliśmy teren pomiędzy ulicami Przasnyską a Powązkowską. Wzdłuż ulicy pojawiły się płotki uniemożliwiające kierowcom rozjeżdżanie trawników. Jesienią przystąpimy do rekultywacji trawników będących w najgorszym stanie. Żoliborz Płd. unika w ten sposób losu wielu miejsc, w  których po wybudowaniu budynków mieszkalnych przez całe lata nie powstawały obiekty oświatowe i nie dokonywano niezbędnych zmian w  infrastrukturze.
Panie Burmistrzu, ponieważ mam jeszcze wiele pytań dotyczących terenów zielonych oraz infrastruktury, chciałabym zaprosić Pana na kolejny wywiad oraz na spotkanie z mieszkańcami w październiku 2016 roku. 
Spotykam się z mieszkańcami, gdy tylko wyrażają na takie spotkania ochotę. Jeżeli otrzymam propozycję kolejnego już spotkania z mieszkańcami Żoliborza Płd., chętnie takie zorganizujemy.
Dziękuję za rozmowę.
autor: Izabela Rychter

urzad-dzielnicy-zoliborz

urzad-dzielnicy-zoliborz


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie małe

Temperatura: 2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1015 hPa
Wiatr: 32 km/h