Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
piątek, 22 listopada 2024 05:28

[Recenzja] Komputer rowerowy Meilan M1

Najwyższy czas, aby bardziej pożytecznie wykorzystać setki kilometrów, które zrobiłem na rowerze. Nie robiłem ich bowiem sam. Oprócz znajomych, przez blisko 800 km towarzyszył mi Meilan M1, licznik rowerowy, który zasługuje na miano komputera rowerowego. Poniżej przygotowałem dla Was recenzję a na końcu artykułu, znajdziecie bardzo miłą niespodziankę.

Rynek akcesoriów rowerowych jest nasycony rożnymi, nawet bardzo zaawansowanymi rozwiązaniami, służącymi do różnych pomiarów podczas jazdy rowerem. To dobrze, bo świadomość, nawet wśród amatorów jazdy rowerowej, w znaczący sposób wzrosła. Coraz częściej ludziom, nie wystarczają już tylko pomiary prędkości i przejechany dystans. Cykliści chcą wiedzieć więcej - tutaj pojawia się właśnie Meilan M1.

Komputer ten ma dwie zasadnicze zalety:
1. Dostarcza nam najważniejszych informacji dotyczących podróży na rowerze.
2. Jest jednym z najtańszych tego typu rozwiązań dostępnych na rynku, kosztuje 500 zł.

Nie chcę rozkładać na czynniki pierwsze każdej funkcjonalności, tudzież pełnić funkcję instrukcji obsługi, postaram się Wam wymienić poniżej zalety i wady urządzenia, które zdołałem dostrzec podczas blisko 800 km jazdy z użyciem komputera rowerowego Meilan M1.

Zalety:

Meilan M1 prezentacja wyświetlacza
  • Wyświetlacz - duży, przejrzysty, podświetlany, na którym możemy odczytać jednocześnie, aż 9 funkcjonalności spośród dostępnych 22. Myślę, że każdy znajdzie wśród nich to, co interesuje go najbardziej i to, co chciałby wiedzieć o parametrach dotyczących jazdy (wśród funkcjonalności, które były wartościowe dla mnie, warto wymienić: Średnią prędkość, aktualny czas jazdy bez postojów, informacje o spalonych kaloriach, informacje o wzniesieniach, czy informacje o tętnie).
  • Pomiar Prędkości - sprawą oczywistą jest to, że każdy licznik musi mierzyć prędkość. Meilan M1 posiada jednak dwie opcje pomiaru prędkości. W pierwszym wariancie jest ona mierzona za pośrednictwem GPSa - wtedy pomiar prędkości działa podobnie jak w przypadku Endomondo czy Stravy. W drugim to instalacja czujnika na szprychach i ramie roweru, dzięki czemu pomiar jest bardziej precyzyjny.
Meilan M1 - nawigacja
  • Nawigacja - urządzenie współpracuje z nieznaną mi dotychczas, ale bardzo użyteczną aplikacją Komoot. Jeżeli planujecie pojechać w miejsce, do którego nie znacie drogi może ona okazać się niezbędna. Obsługa jest bardzo prosta. Ustalacie trasę, łączycie urządzenia i to wszystko. Komoot automatycznie zrzuci Wam trasę na licznik i podczas jazdy widzicie dokładnie którędy jechać.
  • Bateria - to jedna z większych zalet komputera. Jeśli ktoś korzystał z jakiejkolwiek nawigacji, czy innego komputera rowerowego, wie, jak ważna to cecha. Bateria Meilana wystarcza na ponad 12 godzin ciągłej pracy (bez podświetlania), co pozwala na zaspokojenie oczekiwań nawet najbardziej wymagających użytkowników. Ładowanie trwa również bardzo szybko.
  • Współpraca ze Stravą - to równiez dośc istotna zaleta dla użytkowników aplikacji Strava. Jeśli z jakichś przyczyn nie możemy skorzystać z aplikacjci (zapomnielismy telefonu czy mamy słabą baterię) Meilan M1 zapisze naszą trasę, którą potem możemy przerzucić do aplikacji Strava.
  • Wirtualny przeciwnik - to bardzo ciekawa opcja w tym komputerze, polegająca na tym, że możemy podróżując sami określać sobie wirtualnego przeciwnika. Ustawiamy mu prędkością z jaką ma jechać i staramy się mu dorównać lub go wyprzedzić. To świetna opcja dla tych, którzy potrzebują motywacji do szybszej jazdy w pojedynkę.
  • Kadencja - dla mniej zorientowanych, kadencja to pomiar, mówiący o tym, ile obrotów pedałami wykonujemy na 1 minutę. Teoretycznie informacja nie do końca potrzebna, ale kadencja w rowerze działa podobnie jak biegi w samochodzie. Jeśli ustalimy sobie najlepszą dla nas szybkość kręcenia pedałami (dla mnie to przedział miedzy 75 a 85 obrotów na minutę) taką, która najmniej nas męczy, to musimy starać się ją utrzymać podczas jazdy, w przypadku podjazdów lub zjazdów przełączamy jedynie przerzutki, zmieniając prędkość ale zachowując odpowiednia kadencję. Komputer Meilan zawiera pomiar, który nam możliwość stałego monitoringu i mniejszego zmęczenia podczas jazdy (czujnik kadencji jest dodatkowo płatny i w zestawie z licznikiem kosztuje 560 zł).

Wady:

  • Pomiar temperatury - komputer wprawdzie ja mierzy, ale po pierwsze, wskaźnik temperatury bardzo wolno dostosowuje się do zmiany warunków (jeśli wyjdziemy z ciepłego garażu na zimny dwór, to właściwa temperatura pojawia się dopiero po kilkunastu minutach, dodatkowo, z racji tego, że jest czarny, bardzo łatwo nagrzewa się w słoneczne dni i przekłamuje odczyt
  • Współpraca ze Stravą - wprawdzie tę funkcjonalność wymieniłem już jako zaletę, to łączenie się tych dwóch urządzeń jest już sprawą nieco bardziej złożoną. Nie da się bowiem połączyć w trybie rzeczywistym obu urządzeń a trasę trzeba zgrać z urządzenia i wgrać ją do aplikacji. Wymaga to więcej zaangażowania niż, moim zdaniem, powinno.
  • Nawigacja - tą funkcjonalność również wymieniłem jako zaletę, bo bez wątpienia ja jest, natomiast niewątpliwą wadą jest to, że Meilan nie ma swojej nawigacji, a korzysta z nawigacji Komoot, na zasadzie zrzutu ekranu, a oznacza to tyle, że Komoot musi być uruchomiony na naszym telefonie aby mógł działać na Meilanie.

Ocena ogólna

Po przeanalizowaniu wszystkich zalet i wad wystawiam urządzeniu wysoka ocenę. Bez problemu spełnia on niemal wszystkie moje oczekiwania a dodatkowo, w porównaniu z innymi urządzeniami jest naprawdę niedrogi.

Na koniec mam dla Was niespodziankę. Jeśli zdecydujecie się na zakup takiego urządzenia ze strony https://revolttech.pl/ to po wpisaniu kodu "gazetazoliborza.pl" otrzymacie 10% rabatu na cały zakup, oraz darmową przesyłkę. Promocja trwa do 10 kwietnia 2020.


Meilan

Meilan

IMG_3118

IMG_3118

Meilan

Meilan

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

PRZECZYTAJ