Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:45

IV Tydzień Kuchni Włoskiej na Świecie

W dniach 18 – 24 listopada odbyła się IV edycja „Tygodnia Kuchni Włoskiej – The Extraordinary Italian Taste” na świecie. W Polsce wydarzenie wspierała Ambasada Włoch, Włoski Instytut Kultury w Warszawie, Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce, ITA Włoska Agencja Handlu oraz Włoska Federacja Kucharzy – Oddział w Polsce. Projekt skierowany był do wszystkich włoskich restauracji. Warunkiem przystąpienia było przygotowanie specjalnego menu nawiązującego do smaków oraz tradycji Italii w cenie 49 złotych.

Temat tegorocznej edycji brzmiał: „Edukacja żywieniowa: kultura smaku”. W związku z tak wymagającym motywem kulinarnym został zaproszony wyjątkowy gość – szef Simone Loi z Włoskiej Federacji Kucharzy. Loi zdobył tytuł Mistrza Kuchni Włoskiej w sezonie 2015/2016, ponadto jest nauczycielem gotowania w Akademii Smaku w Rzymie, zaś we Włoskiej Federacji Szefów Kuchni pełni funkcję Szefa Krajowego Wydziału Młodzieży. Ponadto promuje imprezy i prowadzi kursy o charakterze gastronomiczno-edukacyjnym dla młodych szefów kuchni. Uczy jak gotować jednocześnie zdrowo i smacznie. Jest również gwiazdą programów kulinarnych w telewizji RAI.

Podczas IV Tygodnia Kuchni Włoskiej na Świecie, szef Simone Loi poprowadził cykl lekcji w Zespole Szkół Gastronomicznych im. prof. Eugeniusza Pijanowskiego w Warszawie oraz seminarium w Zespole Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Gdańsku. W trzech restauracjach przygotował kolację pokazową. W każdej menu degustacyjne nawiązywało do tradycji smaków włoskich i było serwowane w lekkiej i zdrowej odsłonie. Jedna z kolacji, ta najważniejsza, inaugurująca IV Tydzień Kuchni Włoskiej na świecie odbyła się w wybranej przez czytelników Gazety Żoliborza, Żoliborskiej Restauracji Roku 2018 Trattoria Flaminia.

Do trzech razy sztuka, a może więcej…

Tuż po ogłoszeniu przez Ambasadę Włoch wiadomości gdzie odbędzie się ta pierwsza kolacja, właściciel Trattorii Flaminia, z nieukrywaną radością mówił: – Nasza restauracja została nieprawdopodobnie wyróżniona. Proszę uzmysłowić sobie fakt, iż otworzyliśmy nasz lokal na Wielkanoc 2017 roku i Ambasada Włoch już wtedy zorganizowała u nas kolację inaugurującą ówczesną edycję Tygodnia Kuchni Włoskiej na Świecie. Kolacje pokazowe odbyły się w kilku innych, modnych warszawskich restauracjach. Zdaliśmy egzamin celująco, czego dowodem było to, iż kolejną edycję, w 2018 roku, także zainaugurowano u nas, zaś kolacje pokazowe odbyły się w innych restauracjach niż przed rokiem. W najśmielszych marzeniach nie przyszło mi do głowy, że także w tym roku powtórzymy ten scenariusz. W tym roku Ambasada promowała kuchnię włoską rękami szefa Simone Loi, który przygotował kolację inaugurującą Tydzień Kuchni Włoskiej 2019.

Bardzo to miłe i nobilitujące, że to, co najważniejsze dzieje się na Żoliborzu, u nas, po sąsiedzku. W Trattori Flamini jadłam wielokrotnie. To wyróżnienie z pewnością jest uzasadnione merytorycznie – kuchnia tam jest doskonała a i ogólna atmosfera pozwala czuć się w tym miejscu absolutnie wyjątkowo. Restaurację prowadzi rodzina, która sporą część swojego życia spędziła w Rzymie. Można rzec, że sos pomidorowy płynie wraz z ich krwią, a otwartość i serdeczność jest w istocie rodem ze słonecznej Italii. Trattoria zaprasza nas nie tylko do jedzenia pysznych dań. Daje również możliwość  spędzenia czasu tak, abyśmy choć przez chwilę poczuli się jakbyśmy siedzieli przy Via Flaminia w Rzymie, chociażby w każdy piątek słuchając włoskiej muzyki na żywo.

Simone Loi i jego menu

Z wielką przyjemnością przyjęłam zaproszenie na kolację w Trattoria Flaminia, której autorem był szef Simone Loi. Wieczór rozpoczął się krótkim powitaniem gości przez dyrektora Włoskiego Instytutu Kultury w Warszawie pana Roberto Cincotta.

Tego wieczora zmieniłam nieco swój pogląd na włoską kuchnię. Teraz już wiem, że nie musi to być kuchnia tylko w wydaniu klasycznym. Kuchnia włoska to również dania zdrowe, lekkie i co wyjątkowo dla mnie ciekawe i istotne – również bezmięsne. Tak się akurat złożyło, że serwowane dania były wegetariańskie, co idealnie wpisało się w mój fleksitariański styl jedzenia. 

Na pobudzenie zmysłów zaserwowano koktajl Spritz al Cynar na bazie prosseco i likieru z karczochów.

Moją podróż do Włoch rozpoczęłam od przystawki typowo rzymskiej, choć w oryginale do przygotowania tego dania, używa się solonego, suszonego dorsza (baccala). Niestety w Polsce jest on niemal nie do kupienia, dlatego w tym daniu został on zastąpiony świeżym dorszem. Rybę podano na musie z ciecierzycy a całości aromatu dodał rozmaryn. Danie delikatne, smaczne i zdrowe, co czuć było z każdym kęsem, z pewnością idealne dla dzieci. Kolejno podano risotto z owczym serem pecorino romano, prażonym pieprzem i świeżymi truflami, które szef Simone przywiózł prosto z Włoch. Danie nie wyglądało tak dobrze, jak smakowało, ale nie o to w kuchni włoskiej chodzi. Tutaj smak jest najważniejszy. Ryż duszony w bulionie warzywnym i białym winie fantastycznie przyjął wszystkie smaki i zamknął je w sobie. Trzecie danie to bohater wieczoru – makaron mezze maniche z pieczonymi pomidorkami, cytrusami i płatkami migdałów. Rzadko spotykany makaron w Polsce o nazwie „krótkie rękawy” to po prostu połowa długiego rigatoni. Sposób przyrządzenia makaronu pobudził zmysły wyjątkowo aromatycznym twistem cytrusowym – pomarańczy, limonki i cytryny. Naprawdę tak niewiele trzeba aby uzyskać smak wakacji w środku zimy. To danie było rewelacyjne i godne naśladowania w domu, co już zdążyłam zrobić. Deserem szef nas nie zasłodził, gdyż wytrawny mus czekoladowy z kruszonką kawową idealnie skomponował się z wieczornym espresso i lampką i lampką wytrawnego wina Pinot Nero Friuli. I to tyle moi drodzy Czytelnicy. Było pysznie, było po włosku, było gwarno i wesoło.

Dania szefa Simone Loi już niedługo pojawią się w karcie Trattoria Flaminia na dłużej. Jestem przekonana, że szef Przemek i szef Paweł doskonale je odtworzą.


primapasta2_edited

primapasta2_edited

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.