Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
poniedziałek, 25 listopada 2024 06:58

Remont stadionu na Marymoncie w zamian za dzierżawę?

W październiku urzędnicy zamknęli zabytkową trybunę stadionu na Żoliborzu. Grozi jej zawalenie. Dzielnica jest gotowa by przywrócić obiekt do stanu używalności. „Niezbędne jest podjęcie już teraz działań w celu zabezpieczenia odpowiednich środków finansowych na remont” – podkreśla Donata Wancel.  Jaka kwota pieniędzy jest potrzebna by obiekt zyskał drugie życie?

Obecnie trwają prace przygotowawcze dotyczące realizacji remontu stadionu na Marymoncie. – Do końca roku chcemy dokonać analizy otrzymanych we wrześniu ekspertyz technicznych, które dotyczyły zadaszenia trybuny zachodniej, budynku szatniowego oraz budynku magazynowego RKS Marymont – poinformowała Donata Wancel, rzecznik prasowy Urzędu Dzielnicy Żoliborz. Planowane opracowanie dokumentacji projektowej remontu i kompleksowego zakresu prac odbywać się będzie w porozumieniu ze stołecznym konserwatorem zabytków. Wtedy będzie można wypracować szczegółowy kosztorys inwestycji.

Sportowy zabytek, który się wali

Decyzję o wyłączeniu z użytkowania zadaszenia stadionu Marymontu podjął Państwowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego. Od pierwszych dni października, zabytkowa trybuna jest zagrodzona. Kibice, podczas zmagań piłkarzy, mogą jedynie korzystać z miejsc, które nie są pod dachem. Stadion na Marymoncie jest historycznym miejscem. Obiekt powstał w 1955 roku. Pojemna i zadaszona trybuna wykonana według projektu architekta Stanisława Barylskiego, wzbudzała podziw. Boisko uchodziło wówczas za jedno z lepszych w stolicy. W latach 50 sprowadzono z Wielkiej Brytanii greenkeepera, którego dziełem jest drenaż murawy.

Największym sukcesem piłkarskim Marymontu jest awans do II ligi. Z klubem związane były ważne postacie dla polskiej piłki nożnej m.in. Kazimierz Górski, który trenował drużynę czy Michał i Marcin Żewłakowie, wychowankowie klubu. Na Marymoncie w barwach młodzieżowej reprezentacji Francji zagrał Zidane.

Wstępne prace zabezpieczające i projekt w przyszłym roku, jeśli znajdą się pieniądze

Zgodnie z uchwałą Rady Dzielnicy Żoliborz w projekcie budżetu na lata 2020-2022 zaplanowano przeznaczenie łącznie 6,5 mln zł na realizację inwestycji zakładającą rewitalizację boisk i budynków na terenie Ośrodka Sportu i Rekreacji. – W 2020 roku za kwotę 500 000 zł planowane jest wykonanie dokumentacji projektowej oraz wstępne prace zabezpieczające. Następnie w latach w 2021 i 2022 w kwocie po 3 mln zł planuje się modernizację trybuny z zadaszeniem, remont pomieszczeń magazynowych pod trybuną, zaplecza sportowego oraz rewitalizację boisk sportowych – wyjaśnia Donata Wencel.

Stadion w prywatnych rękach?

Przy Potockiej trenują m.in. grupy młodzieżowe, łucznicy, a w budynku tuż obok, w Żoliborskiej Szkole Boksu, mistrzyni świata Ewa Brodnicka. Na marymonckim stadionie, swoje mecze rozgrywają B- i A-klasowe zespoły, np. Klub Piłkarski Marymont czy KTS Weszło, który w zeszłym sezonie powołał Krzysztof Stanowski. Działacz klubowy ogłosił, że jest w stanie zaproponować wykonanie remontu stadionu w zamian za wieloletnią dzierżawę.

Do propozycji Krzysztofa Stanowskiego odniosła się Anna Kotowska z Miasto Jest Nasze, która powołała inicjatywę „Ocalmy Marymont”.

– Jestem przeciwna takim działaniom. Ten stadion to przestrzeń publiczna, jak park, skwer czy ulica i nie powinien być zawłaszczany przez bogatych sponsorów. Płacimy podatki w mieście w zamian za co spodziewamy się odpowiedniej jakości przestrzeni wokół nas. Już teraz - od momentu w którym Weszło zaczęło grać na Marymoncie, ceny wzrosły, a kilka drużyn lokalnych wycofało się z grania u siebie ” – czytamy na profilu Ocalmy Marymont.


DSC04421_edited-1

DSC04421_edited-1

DSC04427_edited-1

DSC04427_edited-1

DSC04426_edited-1

DSC04426_edited-1

DSC04428_edited

DSC04428_edited


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 3°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 18 km/h