Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 23:07

Zbliża się noc bibliotek, rusza akcja Zielony Weteran i literacki spacer. Weekend na Żoliborzu

Zatopiona w pejzażu - wernisaż pasteli Kamili Złotnickiej

Motywem przewodnim obrazów składających się na wystawę jest pejzaż. W pracach, Kamili „Doro” Złotnickiej pojawiają się soczyste barwy, ale nie tylko. Niektóre obrazy charakteryzuje wręcz nostalgiczny i zamglony klimat. W swojej twórczości stara się uchwycić klimat i nastrój tej jedynej chwili. Nie ogranicza się jednak do jednej tematyki obrazów ani techniki ich wykonania, które ewoluują wraz z nią. Od 2009 r. prezentuje swoje prace na licznych wystawach zbiorowych i indywidualnych.

Cykl „Zatopiona w pejzażu” to obrazy z lat 2015-2016, które powstały głównie z inspiracji pejzażem polskim i są swoistego rodzaju pamiętnikiem z podróży. Kamila „Doro” Złotnicka jest absolwentką Policealnego Studium Plastycznego „Collage” w Warszawie, należy do Związku Plastyków Artystów RP oraz Warszawskiego Stowarzyszenia Plastyków. W malarstwie najchętniej posługuje się techniką suchego pastelu, ale również olejną i akrylową. Wystawa będzie czynna przez miesiąc od dnia wernisażu.

4 października (piątek), godz. 18.00
Miejsce Aktywności Lokalnej na Żoliborzu

Zielony Weteran na Żoliborzu

„Akcja Zielony Weteran to szansa dla wspaniałych roślin, aby znaleźć troskliwych opiekunów, którzy znajdą dla nich czas i serce” – czytamy w zapowiedzi wydarzenia. Jest to cykliczna akcja, w ramach której w niskiej cenie można kupić zdrową i okazałą roślinę. Zieloni weterani, czyli roślinki ozdabiające do tej pory biura lub urzędy, jak sami organizatorzy mówią przechodzą na emeryturę i potrzebują nowego domu. W pracowni Florabo, która w ramach udzielanej gwarancji pielęgnacyjnej i aranżacyjnej wymienia roślinność dając tym starszym drugie życie.

„Na miejscu mamy doniczki i ziemię, dzięki czemu nie będziesz musiał przesadzać kwiatów na balkonie - zrobisz to u nas!” – uprzedzają organizatorzy.

5 października (sobota), godz. 10.00 – 16.00
Showroom Florabo, ul. Rydygiera 8 wieża 6b

V Ogólnopolska Noc Bibliotek

Noc Bibliotek to wielkie święto, które na stałe wpisało się w kalendarz. W wydarzeniu biorą udział biblioteki z całej Polski. Akcja w niekonwencjonalny sposób ma zachęcić do korzystania z zasobów bibliotek jako najbardziej otwartych i dostępnych instytucji oferujących atrakcje dla osób w każdym wieku. Tegoroczna edycja jest już piątą i jak co roku przewidziano niecodzienne spotkania z literaturą i filmem. Do Nocy Bibliotek dołączyła także Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Żoliborz, gdzie odbędą się międzypokoleniowe warsztaty twórcze, prezentowane będą stare bajki z rzutnika, a także projekcja filmu „Ptyś i Bill”.

5 października (sobota), godz. 16.00 – 20.30
Biblioteka przy ul. Śmiałej

Spacer literacki po Żoliborzu

Żoliborz ma swoje szczególne oblicze literackie. Podczas dwóch spacerów szerzej o nim opowie Dorota Ryst – poetka, animatorka kultury, zajmująca się od wielu lat tropami literackimi w Warszawie. Wedle zapowiedzi, podczas pierwszego spaceru będą opowieści, cytaty i skandale. Podczas wydarzenia będzie można dowiedzieć się co pisał o dzielnicy Żulczyk, gdzie bywała mecenas Chyłka, kto kręcił z Białoszewskim i co po tym zostało oraz gdzie przetrwały wojnę rękopisy Baczyńskiego. „Opowiemy o tym, który poeta myślał, że Suzina to jest dziewczyna i sprawdzimy, czy jeden z najbardziej znanych polskich scenarzystów mieszkał w kościele. Poza tym pojawią się Hłasko, Dygat, Osiecka, Ficowski, Odojewski, Bratny i inni” - zapowiadają organizatorzy.

Trasa drugiego spaceru literackiego po Żoliborzu przebiegać będzie przez plac Słoneczny, Park Żeromskiego i kolonie WSM. Przewodniczka spaceru zdradzi, który poeta mieszkał pod jednym dachem z dwiema żonami, gdzie pracowała polska Mary Poppins, w którym miejscu stał „Domeczek” opisany w „Zielu na kraterze” i co to jest „półtorówka”. „Będzie o tym, że Żoliborz miał niezwykłe szczęście do pisarek tworzących dla dzieci i młodzieży i do autorów kryminałów milicyjnych. Jak zwykle nie zabraknie opowieści, anegdot, cytatów. Przywołamy utwory m.in. Ewy Karwan-Jastrzębskiej, Ireny Jurgielewiczowej, Władysława Broniewskiego, Melchiora Wańkowicza, Antoniego Libery i innych” – czytamy w zapowiedzi wydarzenia.

5 października (sobota), godz. 12.00
Zbiórka przy kinie Wisła, pl. Wilsona

6 października (niedziela), godz. 12.00
Zbiórka na rogu ul. Krasińskiego i Czarnieckiego (przy wejściu do parku)


71316824_680578545758217_5171658240957612032_n

71316824_680578545758217_5171658240957612032_n

71263543_1128985037303065_6590580440438931456_n

71263543_1128985037303065_6590580440438931456_n


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 3°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 18 km/h