Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 18:36

Powstanie Warszawskie okiem artysty. „Dziś idę walczyć, Mamo”

Przed Bramą Bielańską prezentuje się instalacja o nazwie „Barykada”. Przez wiele dni ma przypominać o 75. rocznicy Powstania Warszawskiego. To swoiste zaproszenie do obejrzenia wystawy prac Bogusława Lustyka, świadka wydarzeń związanych z Powstaniem, zorganizowanej w Galerii Brama Bielańska.

– Prace Bogusława Lustyka są mocne, pełne dramatyzmu, a jednocześnie wyraziste. Pokazują, jak artysta po latach widzi wydarzenia związane z Powstaniem Warszawskim. Jako dziecko był świadkiem tego, co wówczas działo się na ulicach Warszawy – mówi Izabela Mościcka, jedna z dwóch kuratorek wystawy „Dziś idę walczyć, Mamo. Rysunki Bogusława Lustyka”.

Wystawa w Bramie Bielańskiej Cytadeli Warszawskiej jest kontynuacją artystycznych pomysłów i fascynacji Lustyka. Artysta od 2014 roku upamiętnia poprzez swoją sztukę bohaterstwo uczestników w walce o wolność oraz ludność cywilną.

Precyzyjna kreska i nieoczywista forma

Artysta przez lata stworzył około 150 rysunków stanowiących cykl historii Powstania Warszawskiego. Wystawę ostatecznie tworzy 12 wyselekcjonowanych prac. W swoim charakterze przypominają nieco formę sztuki ulicznej, co stanowi ukłon w stronę młodej publiczności. Po latach artysta wyznał, że pierwotnym założeniem było namalowanie historii Powstania na murze Wyścigów na Służewcu. – Jest to jednak typowa technika rysunkowa z wykorzystaniem tuszu – wyjaśnia Izabela Mościcka. – Dzieła Lustyka cechują się doskonałą kompozycją oraz perfekcyjną kreską – dodaje.

Maria Cetys uczestniczka PW w wizji artystycznej Lustyka

Twórczość Bogusława Lustyka wypełniała mury galerii niemal w całej Europie, a także w USA i Australii. Jest on laureatem wielu wyróżnień i nagród, m.in. srebrnego medalu na Biennale Plakatu w Katowicach oraz Srebrnego Wawrzynu Olimpijskiego w kategorii sztuka.

Sztuka w przestrzeni miejskiej

Artysta od sześciu lat bierze czynny udział w obchodach Powstania Warszawskiego, tworząc instalacje przestrzenne na terenie Warszawy – „Barykady”. Tradycyjnie jedna z nich umiejscowiona jest na Krakowskim Przedmieściu. – W tym roku dodatkowa barykada pojawiła się na „błoniach” Bramy Bielańskiej. Pokazuje bardzo fizyczną wizję artysty – mówi kuratorka wystawy. Bogusław Lustyk zastosował swoją autorską technikę CrushArt, która polega na tworzeniu obiektów poprzez zgniatanie, destrukcję materiału, co jest odwołaniem m.in. do pojęć początku i końca, a także kruchości natury i człowieka. Wystawa wpisuje się w program obchodów 75. rocznicy Powstania Warszawskiego w Muzeum Niepodległości. Można ją oglądać do 25 sierpnia, zaś samą barykadę – do 2 października.

„Nie tylko pamięć, ale też promowanie różnych form sztuki”

Galeria Brama Bielańska działa od 2015 roku. Od tego czasu odbyło się w niej 46 wystaw. Misją placówki jest podkreślenie wagi wydarzeń historycznych poprzez sztukę.  W ramach swojej działalności organizowane są również wystawy niezwiązane z historią. - Jesteśmy otwarci na wszystkich. W naszej działalności nie chodzi wyłącznie o pamięć, ale też promowanie różnych form sztuki – zaznacza Natalia Roszkowska.

Placówka działa prężnie, bo nowe wystawy organizowane są co miesiąc. Te, które już dziś są zapowiadane poświęcone są Bitwie Warszawskiej czy Władysławowi Orkanowi. Kuratorka galerii szczegółów na razie nie chce zdradzać. Wiadomo jedynie, że aktualnie trwają prace nad przyszłorocznym kalendarzem. – Planujemy zorganizować m.in. cykl poświęcony polskim kobietom, które zasłynęły w świecie w czasach kiedy naszego kraju nie było na mapie Europy. Chcemy włączać do wystaw zewnętrznych jak najwięcej naszych zbiorów. Teraz skupiamy się na ich promowaniu. Jednocześnie chciałabym, żeby było też więcej imprez towarzyszących naszym wystawom. Cały czas dużo się dzieje, dlatego warto śledzić naszą oficjalną stronę na facebooku – opowiada o planach kuratorka Galerii Brama Bielańska.


Maria-Cetys-uczestniczka-powstania-warszawskiego-w-wizju-artystycznej-Lustyka

Maria-Cetys-uczestniczka-powstania-warszawskiego-w-wizju-artystycznej-Lustyka

barykada-krakowskie-przedmieście

barykada-krakowskie-przedmieście

Barykada-na-błoniach-Galerii-Brama-Bielańska

Barykada-na-błoniach-Galerii-Brama-Bielańska

Barykada-na-błoniach-Galerii-Brama-Bielańska-1

Barykada-na-błoniach-Galerii-Brama-Bielańska-1

barykada-krakowskie-przedmieście-1

barykada-krakowskie-przedmieście-1

Jedna-z-prac-Bogusława-Lustyka

Jedna-z-prac-Bogusława-Lustyka


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.