Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 14:04

Remont ulicy Rydygiera coraz bliżej. Rusza machina przetargowa

Jedną z priorytetowych inwestycji na Żoliborzu jest przebudowa ulicy Rydygiera. Dziś władze dzielnicy ogłosiły długo wyczekiwany przez mieszkańców Żoliborza przetarg na realizacji prac. Zadanie podzielono jednak na dwa etapy ze względu na postulaty mieszkańców dotyczących zieleni.

- W przypadku gdy procedura przetargowa będzie przebiegała zgodnie z założeniami, wykonawca rozpocznie prace pod koniec sierpnia. Jest to możliwie najszybszy termin. Według założeń, pierwszy etap zakończy się w czerwcu przyszłego roku – mówi Paweł Michalec burmistrz Żoliborza.

W pierwszej kolejności wykonana zostanie cześć obejmująca infrastrukturę drogową na długości 630 metrów. W ramach inwestycji powstaną cztery zatoki dla komunikacji miejskiej, chodniki i ścieżka rowerowa. W kwestii odwodnienia zrodził się pomysł, by ciągi piesze wyprofilować w sposób stanowiący odpływ wody bezpośrednio do drzew. Ponadto wybudowanych zostanie 61 miejsc postojowych.

Plany przebudowy ulicy Rydygiera trwają od lat. Z pracami zwlekano ze względu na prowadzone wówczas prace budowlane, a w późniejszym czasie problemem był brak pieniędzy. - Podczas jednej z sesji przesunęliśmy środki, dzięki czemu mamy zabezpieczoną określoną kwotę – zapewnia burmistrz Żoliborza. Inwestycja ma pochłonąć z budżetu łącznie 6 mln zł.

„Zależy nam, żeby ulica była zielona”

Remont ulicy Rydygiera budzi wśród żoliborzan skrajne emocje. Głównym tematem dyskusji w ostatnich miesiącach była kwestia zieleni wzdłuż jezdni. Przedstawiony w marcu projekt przewidywał zastępcze nasadzenia w postaci  36 klonów kulistych i 37 wiśni osiągających ostatecznie wysokość nie wyższą niż trzy metry. Problematyczną kwestią okazały się przebiegające w osi drogi instalacje podziemne od mediów, które mogłyby zostać uszkodzone przez bryłę korzeniową.

Analiza planu przebudowy ulicy Rydygiera.
Od lewej: Paweł Michalec burmistrz Żoliborza, radna Izabela Rychter, naczelnik Wydziału Infrastruktury Wiesław Błasiak i wiceburmistrzyni Agata Marciniak - Różak

Pomysł został głośno oprotestowany przez mieszkańców poprzemysłowej części Żoliborza i członków stowarzyszenia Nowy Żoliborz. Efektem była petycja do władz dzielnicy. - Uważamy, że proponowane przez projektanta klony pospolite i wiśnie osobliwe nie pasują do  charakteru wysokiej zabudowy. Sugerujemy wykorzystanie platanów jako gatunku, który będzie sadzony po sąsiedzku na przedłużeniu do ul. Powązkowskiej oraz w al. Wojska Polskiego. Planowana przebudowa będzie doskonałą okazją do tego, by przywrócić szpalery wysokich drzew po obydwu stronach jezdni. Dzięki temu główna ulica Żoliborza Południowego będzie miała okazję stać się wizytówką tej części naszej Dzielnicy – argumentowali wówczas członkowie stowarzyszenia Nowy Żoliborz, którzy czujnie monitorowali plany remontu.

- Zależy nam, żeby ulica była zielona, ale trzeba pamiętać o zapewnieniu odpowiedniej przestrzeni jaką wymagają wysokie drzewa, dlatego będą sadzone w większych odstępach – mówi wiceburmistrzyni Agata Marciniak – Różak. Po za nowymi nasadzeniami przewidziana jest wycinka istniejących drzew. Łącznie, ze względu na złą kondycję i zagrożenie bezpieczeństwa do wycięcia wskazano 50 drzew.

- W tej chwili jesteśmy w trakcie korekty pierwotnych nasadzeń i dążymy do jak największej liczby drzew pokaźnych rozmiarów. Odbyły się rozmowy z gestorami sieci mediów przebiegających w osi ulicy Rydygiera, które określają możliwości zasadzenia drzew o odpowiedniej strukturze korzeniowej, tak by nie kolidowały z podziemną infrastrukturą. Mamy możliwość zrealizowania postulatów mieszkańców – wyjaśnia Paweł Michalec.

Zieleń do końca przyszłego roku

- Drugi etap inwestycji będzie dotyczył urządzenia zieleni. Musimy jednak pamiętać, że nie możemy operować liczbą drzew. Trzeba brać pod uwagę, że nasadzenia, które docelowo mają być wysokie potrzebują przestrzeni do prawidłowego rozwoju, dlatego stosunek wyciętych drzew do nowych będzie wynosił minimum jeden do jednego – podkreśla Paweł Michalec. Jednocześnie zaznaczono, że jeżeli będzie miejsce na kolejne to zostaną one posadzone.

Proces zazielenienia ulicy rozpocznie się zaraz po wykonaniu infrastruktury drogowej i potrwa do końca przyszłego roku.


image00005

image00005

image00007

image00007


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.