Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 15 stycznia 2025 18:01
Reklama

"Życie WSM" powierzone znanej firmie, rodzinnie powiązanej z byłą żoliborską radną

[Tylko u nas!] TU Stolica i „Życie WSM” pod jednym wydawnictwem. Prezes Spółdzielni obiecała, że od teraz zarówno media społecznościowe, jak i spółdzielcza gazeta będą „prawdziwe”. Tymczasem, w ostatnim numerze nie było nawet informacji o ostatnim Walnym Zgromadzeniu.

Źródło: Pierwsza strona dwumiesięcznika "Życie WSM" nr 6, grudzień 2024

W tym artykule przeczytasz o:

  • zmianach w redakcji "Życie WSM";
  • kampanii wizerunkowej prezes Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej;
  • nowej szacie graficznej "Życia WSM";
  • kosztach utrzymania "Życia WSM" i finansowaniu TU Żoliborz.pl przez Urząd Dzielnicy Żoliborz;
  • współpracy Zarządu WSM z TU Stolicą;
  • powiązaniach z byłą radną dzielnicy Żoliborz;
  • czym nie pisze "Życie WSM".

Znane wydawnictwo przejmuje popularną spółdzielczą gazetę. TU Stolica i „Życie WSM” znalazły się podlegają jednemu wykonawcy. Prezes Spółdzielni obiecała, że zarówno media społecznościowe, jak i spółdzielcza gazeta będą „prawdziwe”. Mimo to, w ostatnim numerze nie znalazły się nawet informacje o Walnym Zgromadzeniu.

Zmiany w redakcji

26 lipca 2024 r. red. Bartłomiej Pograniczny ogłosił na swoim profilu na Facebooku, że kończy pracę w „Życiu WSM”. „Przede mną ostatnie 3 miesiące” - napisał były redaktor prowadzący. Październikowy numer „Życia WSM” ukazał się w przeddzień pierwszej części Walnego Zgromadzenia i był ostatnim, w którym współpracował  Bartłomiej Pograniczny, odpowiedzialny również za skład i łamanie tekstów w ramach swojej firmy Testudio Press.

8 i 10 października 2024 r. odbyło się Walne Zgromadzenie WSM, poświęcone dwóm inwestycjom przy ul. Lindego i ul. Włościańskiej. Z porządku obrad wyrzucono punkt dotyczący Włościańskiej, a w przypadku inwestycji przy Lindego członkowie Spółdzielni zagłosowali przeciwko budowie, co negatywnie wpłynęło na wizerunek prezes WSM, Barbary Różewskiej. Jerzy Kropacz, mieszkaniec Wawrzyszewa i były prezes WSM, podkreślił, że mieszkańcy pokazali, że ich uczestnictwo może wpłynąć na istotne dla nich sprawy.

Kampania wizerunkowa Prezes Różewskiej

W obliczu, kiedy prezes Różewska poczuła zagrożenie, że może zostać odwołana przez Radę Nadzorczą, rozpoczęła intensywną kampanię, której celem była poprawa jej wizerunku. Na Facebooku Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej zaczęły pojawiać się posty i filmiki z udziałem prezeski. „Dziś kolejne posiedzenie Zarządu WSM. Podjęliśmy decyzje ważne dla naszej spółdzielni i m.in. podsumowaliśmy tegoroczne inwestycje! Wszystko z myślą o naszych mieszkańcach, bo Spółdzielnia to ludzie” - czytamy w poście z 30 października. Poza tymi frazesami oraz zdjęciami z przejętymi minami przedstawicieli WSM, z treści postu nic więcej nie wynika. Z kolei 7 listopada pojawia się kolejny podobny post, tym razem dotyczący posiedzenia Komisji Inwestycyjnej Rady Nadzorczej. „Podczas obrad Komisji Inwestycyjnej omawiamy bieżące informacje w sprawie inwestycji przy ulicy Lindego i przy ul. Włościańskiej 12, na które Walne Zgromadzenie nie udzieliło zgody na prowadzenie i budowanie inwestycji w systemie deweloperskim. Staramy się wypracować rozwiązanie, które będzie najbardziej korzystne dla WSM”. Z treści nie wynika, jakie korzystne działania wypracowała Rada Nadzorcza po Walnym Zgromadzeniu. 

Prezes WSM Barbara Różewska o mediach społecznościowych i o nowej szacie graficznej "Życia WSM" - stopklatka filmiku zamieszczonego na profilu WSM na Facebooku

Najciekawszym materiałem zamieszczonym na stronie Spółdzielni jest nagranie z udziałem Barbary Różewskiej zamieszczone na profilu 4 listopada z dość nietypowym komunikatem. „Nasza spółdzielnia nie była źródłem informacji, informacji na bieżąco. Informacje, które są ważne dla członków spółdzielni. I od chwili obecnej chcemy być źródłem informacji dla naszych członków na naszych mediach społecznościowych” - mówiła prezes WSM. „Nasza gazeta „Życie WSM” również zmienia szatę graficzną i mają być informacje ważne dla naszych członków” - dodała Barbara Różewska. 

Nowa szata graficzna „Życia WSM”

4 listopada na profilu Spółdzielni pojawiło się nagranie z udziałem Barbary Różewskiej, w którym zapowiedziała zmiany w gazecie. „Nasza gazeta „Życie WSM” również zmienia szatę graficzną i mają być informacje ważne dla naszych członków” - zaznaczyła prezes.

Tuż przed Świętami Bożego Narodzenia pojawił się długowyczekiwany nowy numer „Życia WSM”. Pierwszym faux pas w ostatnim numerze „Życia WSM” jest zamieszczone zdjęcie na stronie tytułowej, na którym widnieją bloki przy ul. Izabelli na Rudawce, a pod spodem jest podpis „Jeden z bloków na osiedlu Zatrasie, który ma uregulowany stan prawny - prawo własności”. Kolenym zaskoczeniem jest stopka, z której wynika, że dwumiesięcznik przygotowują Warszawskie Media Lokalne sp. z o.o., które odpowiadają także za skład i łamanie. W stopce nadal można przeczytać, że redaktorką naczelną jest Danuta Wernic, a także że w Radzie Programowej zasiadają przewodnicząca Barbara Bielicka-Malinowska, Małgorzata Optułowicz, a także Zygmunt Morawski. Z kolei podobnie jak w poprzednich numerach stałymi pracownikami są Marcin Bagrianow, Władysław Głowala, Tomasz Pawłowski, Jan Stanek oraz Zbigniew Zieliński. Niestety po przeanalizowaniu wszystkich artykułów wynika, że żadna z tych osób nie była autorem jakiejkolwiek treści zamieszczonej w ostatnim numerze „Życia WSM”. Ponadto, za wyjątkiem artykułu o braciach Toeplitzach autorstwa Anny T. Wojnarskiej, wszystkie artykuły nie są podpisane imieniem i nazwiskiem. 9 artykułów podpisanych jest inicjałami „MB”, 11 artykułów podpisano inicjałami „DB” oraz 2 artykuły podpisane inicjałami „JR”. Czy w taki sposób ma wyglądać wiarygodna gazeta opłacana przez członków WSM? 

Zaskakujący podpis pod zdjęciem na którym widnieją bloki przy ul. Izabelli na Osiedlu WSM Rudawka


Mimo, że „Życie WSM” od dawna nie jest gazetą opisującą problemy mieszkańców, a jedynie propagandówką organów Spółdzielni, to przynajmniej w październikowym numerze tego nie ukrywano. Większość kolumn była zajęta tekstami podpisanymi przez Zarząd WSM, samą prezes, czy też przez wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej. Niemniej nie zabrało tam tekstów autorstwa byłego redaktora prowadzącego, dotychczasowych współpracowników, czy też dzielnicowej radnej w związku z wykładem zorganizowanym przez Stowarzyszenie Żoliborzan oraz Towarzystwo Przyjaciół Warszawy o Barbarze Brukalskiej.

Koszty utrzymania i finansowanie

Warszawskie Media Lokalne Sp. z o.o. znana jest z portalu internetowego TU Stolica, a także z papierową gazetą TU Żoliborz.pl, którą z kolei finansuje Urząd Dzielnicy Żoliborz. Gazeta ta wydawana jest od października 2023 r. (na kilka miesięcy przez rozpoczęciem kampanii samorządowej). W październiku Urząd Dzielnicy Żoliborz ogłosił zapytanie ofertowe dotyczące publikowania informacji o działaniach podejmowanych przez żoliborski samorząd, w formie papierowej oraz na portalu wykonawcy. Ofertę na realizację zamówienia zgłosił tylko jeden podmiot - Warszawskie Media Lokalne Sp. z o.o.,  której redaktorem naczelnym wydawnictwa jest Krzysztof Katner, rodzinnie powiązany z byłą radną dzielnicy Joanną Tucholską (KO). Więcej możecie przeczytać w artykule Gazety Żoliborza: Urząd wydał blisko 200 tysięcy złotych na kampanię działaczy KO.

Urząd Dzielnicy Żoliborz zamiast ogłosić raz przetarg na publikację informacji o swoich działaniach przez cały rok budżetowy, ogłaszał zapytania ofertowe, żeby nie przekroczyć limitu 130 tysięcy złotych - kwoty, od której ogłoszenie przetargu jest już obowiązkowe. Za dwie zawarte umowy z Warszawskimi Mediami Lokalnymi od października 2023 do 31 maja 2024 r. Dzielnica Żoliborz zapłaciła 196 800 złotych. Z kolei we wrześniu 2024 r. Urząd zawarł kolejną umowę z tym samym wykonawcą na kwotę 98 400 złotych.

W przypadku WSM, który ma 15 osiedli w różnych cześciach miasta, to większość z nich znajduje się na Bielanach i Żoliborzu. W prawdzie dotychczasowe utrzymanie „Życia WSM” przez członków Spółdzielni kosztowało ich w 2024 r. ponad 151 tysięcy złotych, w 2025 r. w ramach kosztów działalności ogólnej nakład na gazetę „Życie WSM” szacowane jest na kwotę 157 tysięcy złotych. Niemniej warto podkreślić, że do października 2024 r. nakład gazety wynosił 20 tysięcy egzemplarzy, zaś po zawarciu umowy z Warszawskimi Mediami Lokalnymi Sp. z o.o. zmalał o 5 tysięcy egzemplarzy. Nie wiadomo też nic o tym, żeby WSM ogłaszała jakikolwiek przetarg na wybór nowego wydawnictwa oraz na jaki okres Zarząd WSM zawarł umowę z nowym wykonawcą.

Współpraca Zarządu WSM z TU Stolicą

Warto przy okazji podkreślić, że wydawca TU Stolicy doskonale współpracował z Zarządem Spółdzielni już od co najmniej ponad roku. Kiedy na łamach Gazety Żoliborza i Gazety Bielan pojawił się artykuł Mieszkańcy i władze Bielan przeciwko patodeveloperce w WSM, w tym samym czasie pojawił się analogiczny artykuł na łamach TU Stolicy, który bronił Zarządu w kwestii nadbudów na Bielanach. Kilka miesięcy później, kiedy radna Dzielnicy Żoliborz Joanna Tucholska (KO) krytykowała konserwatora za wszczęte powstępowanie w sprawie wpisania Osiedla WSM Zatrasie do rejestru zabytków, lobbowała także ideę nadbudów pod pretekstem budowy wind w starych zasobach Spółdzielni. Ewidetnie była radna chciała przypodobać się władzom WSM, licząc na zdobycie głosów. Jakoś wydaje się dziwne, że zarówno narracja TU Stolicy, a także byłej radnej powiązanej rodzinnie z wydawcą, sprzyjały w tych samych sprawach Barbarze Różewskiej, a kilka miesięcy później, WSM zawiera umowę z Warszawskimi Mediami Lokalnymi Sp. z o.o.

Żródło: Mateusz Durlik

„Życie WSM” nie porusza trudnych tematów

W dwumiesięczniku Spółdzielni nie ma ani jednego słowa o tym, co wydarzyło się na Walnym Zgromadzeniu 8 i 10 października. Trudno dowiedzieć się jakie uchwały zostały podjęte, jakie zarzuty padły wobec Zarządu WSM czy też wobec Rady Nadzorczej. Nie ma też nic o kolejnych aferach związanych z mobbingiem wśród pracowników WSM, mimo że powołano nawet komisję antymobbingową. 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 2°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1029 hPa
Wiatr: 11 km/h

Reklama
Reklama
Reklama