Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
sobota, 28 grudnia 2024 19:51
Reklama

Niedługo startuje kolejna edycja Budżetu Obywatelskiego

12. edycja budżetu obywatelskiego startuje 7 stycznia 2025, zobaczcie pełny harmonogram oraz jakie przyniesie zmiany.
12. edycja budżetu obywatelskiego startuje 7 stycznia 2025, zobaczcie pełny harmonogram oraz jakie przyniesie zmiany.

Źródło: Budżet Obywatelski Warszawa FB

W tym artykule przeczytasz między innymi o:

  • nowej edycji budżetu obywatelskiego
  • zasadach i harmonogramie nadchodzącej edycji

Budżet Obywatelski

Dzięki budżetowi obywatelskiemu mieszkańcy decydują o tym, na co przeznaczyć część budżetu Warszawy. To warszawiacy, co roku wymyślają i zgłaszają projekty, a następnie wybierają w głosowaniu te, które zostaną zrealizowane. W ten sposób wspólnie decydują o tym, co powstanie w najbliższej okolicy, w kilku dzielnicach lub w całej Warszawie.

W budżecie obywatelskim każdy mieszkaniec Warszawy może zgłosić projekt lub zagłosować. Nie trzeba być zameldowanym, ani pełnoletnim. Uczestnictwo w budżecie obywatelskim to świetna okazja, żeby razem z innymi decydować o tym, jak zmienia się Warszawa.

Nowe zasady budżetu obywatelskiego


12. edycja budżetu obywatelskiego startuje 7 stycznia 2025 i przynosi zmiany. Oto najważniejsze z nich:

Projekty lokalne
Wprowadzono nowy poziom projektów. Dzielnice są teraz podzielone na obszary lokalne, dzięki czemu można zgłaszać projekty dla mniejszych społeczności. Pula wydzielona na projekty lokalne to 50 proc. budżetu.
 

  • Prostsze zasady
    Zmniejszono liczbę wymaganych podpisów: dla projektów dzielnicowych potrzeba ich 10 (wcześniej 20), dla miejskich – 15 (wcześniej 40), a dla lokalnych 5. Na poprawki autorzy będą mieli 5 dni, zamiast trzech.
     
  • Więcej projektów „miękkich”
    „Miękkie” projekty będzie można realizować także na terenach nienależących do miasta. Warsztaty, zajęcia sportowe czy wydarzenia kulturalne będą mogły być bardziej dostępne pod względem ich lokalizacji.
     
  • Zmiany w głosowaniu
    Można zagłosować na maksymalnie 15 projektów – po 5 na poziomie lokalnym, dzielnicowym i miejskim.
     

Harmonogram nadchodzącej edycji budżetu obywatelskiego:

- 7 stycznia - 21 stycznia - zgłaszanie projektów

- 22 stycznia - 15 kwietnia - ocena projektów

- 15 kwietnia - 20 kwietnia - składanie odwołań od oceny negatywnej

- 15 kwietnia - 20 maja - rozpatrywanie odwołań

- 1 czerwca - 15 czerwca - głosowanie na projekty

- 1 lipca - ogłoszenie wyników

 

Na 12. edycję budżetu obywatelskiego została przeznaczona kwota 120 934 078 zł. A jak to wygląda w podziale na 3 pule? Jaki jest limit procentowy na 1 projekt?

  • Pula Miejska - 24 186 815 zł

Limit na 1 projekt - nie więcej niż 20% puli miejskiej

  • Pula dzielnicowa (łącznie) - 37 973 297 zł

Limit na 1 projekt - nie więcej niż 50% puli w danej dzielnicy

  • Pula lokalna (łącznie) - 58 773 966 zł

Limit na 1 projekt - nie więcej niż 80% puli w danym obszarze lokalnym

Wysokość puli dzielnicowej i lokalnej dla poszczególnych dzielnic:

Bemowo

- Pula dzielnicowa - 2 539 616 zł

- Pula lokalna

Obszar 1: Boernerowo, Lotnisko, Fort Radiowo, Groty - 241 868 zł

Obszar 2: Bemowo-Lotnisko, Fort Bema, Górce - 2 297 747 zł

Obszar 3: Jelonki Północne, Jelonki Południowe, Chrzanów - 1 814 011 zł

Białołęka

- Pula dzielnicowa - 2 902 417 zł

- Pula lokalna

Obszar 1: Nowodwory - 1 209 341 zł

Obszar 2: Tarchomin - 967 473 zł

Obszar 3: Choszczówka, Dąbrówka Szlachecka, Henryków, Białołęka Dworska, Szamocin, Żerań - 1 088 407 zł

Obszar 4: Kobiałka, Grodzisk, Brzeziny - 1 451 209 zł

Bielany

- Pula dzielnicowa - 2 539 616 zł

- Pula lokalna

Obszar 1: Młociny, Wólka Węglowa, Placówka, Radiowo, Huta - 241 868 zł

Obszar 2: Wrzeciono - 725 604 zł

Obszar 3: Wawrzyszew - 483 736 zł

Obszar 4: Chomiczówka - 846 539 zł

Obszar 5: Słodowiec, Piaski - 967 473 zł

Obszar 6: Las Bielański, Marymont-Ruda, Marymont-Kaskada - 362 802 zł

Obszar 7: Stare Bielany - 483 736 zł

Mokotów

- Pula dzielnicowa - 4 353 626 zł

- Pula lokalna

Obszar 1: Wyględów, Służewiec - 725 604 zł

Obszar 2: Stary Mokotów - 1 209 341 zł

Obszar 3: Wierzbno, Ksawerów - 1 209 341 zł

Obszar 4: Służew - 1 209 341 zł

Obszar 5: Sielce - 846 539 zł

Obszar 6: Stegny - 846 539 zł

Obszar 7: Czerniaków, Sadyba - 1 088 407 zł

Obszar 8: Siekierki, Augustówka - 241 868 zł

Ochota

- Pula dzielnicowa - 1 572 143 zł

- Pula lokalna

Obszar 1: Szczęśliwice - 846 539 zł

Obszar 2: Rakowiec - 725 604 zł

Obszar 3: Stara Ochota, Filtry - 1 088 407 zł

Praga-Południe

- Pula dzielnicowa - 3 628 022 zł

- Pula lokalna

Obszar 1: Kamionek, Saska Kępa - 1 330 275 zł

Obszar 2: Grochów - 2 055 879 zł

Obszar 3: Gocław - 1 814 011 zł

Obszar 4: Olszynka Grochowska, Gocławek - 846 539 zł

Praga-Północ

- Pula dzielnicowa - 1 209 340 zł

- Pula lokalna

Obszar 1: Pelcowizna, Nowa Praga - 967 473 zł

Obszar 2: Stara Praga, Szmulowizna - 967 473 zł

Rembertów

- Pula dzielnicowa - 1 330 275 zł

(Bez podziału na obszary lokalne)

Śródmieście

- Pula dzielnicowa - 2 176 812 zł

- Pula lokalna

Obszar 1: Muranów, Nowe Miasto, Stare Miasto - 967 473 zł

Obszar 2: Śródmieście Północne - 846 539 zł

Obszar 3: Śródmieście Południowe - 967 473 zł

Obszar 4: Powiśle, Solec, Ujazdów - 846 539 zł

Targówek

- Pula dzielnicowa - 2 418 681 zł

- Pula lokalna

Obszar 1: Bródno - 1 572 143 zł

Obszar 2: Bródno-Podgrodzie, Zacisze - 1 209 341 zł

Obszar 3: Targówek Mieszkaniowy, Targówek Fabryczny, Elsnerów, Utrata - 1 330 275 zł

Ursus

- Pula dzielnicowa - 1 330 274 zł

- Pula lokalna

Obszar 1: Gołąbki, Szamoty, Niedźwiadek - 967 473 zł

Obszar 2: Czechowice, Skorosze - 1 209 341 zł

Ursynów

- Pula dzielnicowa - 3 023 352 zł

- Pula lokalna

Obszar 1: Wyczółki, Grabów, Jeziorki Północne, Jeziorki Południowe, Pyry, Dąbrówka, Skarpa Powsińska, Teren wydzielony Rezerwat "Las Kabacki" - 604 670 zł

Obszar 2: Ursynów Północny, Ursynów-Centrum, Stary Służew, Stary Imielin - 2 418 682 zł

Obszar 3: Natolin, Kabaty - 1 934 945 zł

Wawer

- Pula dzielnicowa - 1 693 078 zł

- Pula lokalna

Obszar 1: Las, Zerzeń, Wawer, Sadul - 725 604 zł

Obszar 2: Marysin Wawerski, Anin - 725 604 zł

Obszar 3: Międzylesie, Radość - 604 670 zł

Obszar 4: Nadwiśle, Miedzeszyn, Aleksandrów, Falenica - 846 539 zł

Wesoła

- Pula dzielnicowa - 1 330 275 zł

(Bez podziału na obszary lokalne)

Wilanów

- Pula dzielnicowa - 967 473 zł

- Pula lokalna

Obszar 1: Błonia Wilanowskie - 846 539 zł

Obszar 2: Wilanów Niski, Wilanów Wysoki, Wilanów Królewski, Zawady, Powsinek, Kępa Zawadowska, Powsin - 725 604 zł

Włochy

- Pula dzielnicowa - 967 473 zł

- Pula lokalna

Obszar 1: Nowe Włochy, Stare Włochy - 846 539 zł

Obszar 2: Salomea, Opacz Wielka, Raków, Okęcie, Załuski, Paluch - 725 604 zł

Wola

- Pula dzielnicowa - 2 902 418 zł

- Pula lokalna

Obszar 1: Koło, Ulrychów - 1 330 275 zł

Obszar 2: Powązki, Nowolipki, Młynów - 1 693 077 zł

Obszar 3: Mirów, Czyste, Odolany - 1 693 077 zł

Żoliborz

- Pula dzielnicowa - 1 088 406 zł

- Pula lokalna

Obszar 1: Marymont-Potok, Stary Żoliborz - 967 473 zł

Obszar 2: Sady Żoliborskie - 967 473 zł


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

Reklama
PRZECZYTAJ
Reklama
Reklama
Reklama