Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
niedziela, 24 listopada 2024 23:19

Krok w stronę czystego Żoliborza. „Mam nadzieję, że kiedy ludzie zobaczą czystsze ulice będą mniej śmiecić”

Walające się niedopałki, butelki i papierki to częsty widok na ulicach. Na Żoliborzu, gdzie realizowane są inwestycje budowlane nie brakuje również porwanych przez wiatr m.in. ścinków styropianu. W ramach sąsiedzkiej inicjatywy grupa żoliborzan zmobilizowała się do posprzątania okolic swoich domów.

Na pomysł zebrania śmieci w okolicy wpadła mieszkanka Żoliborza Justyna Lesiak. – Jakiś czas temu na ulicy Krasińskiego leżały kawałki plastiku. Zastanawiałam się kiedy i czy w ogóle ktoś je posprząta. Oczywiście zostały zebrane, ale dopiero po tygodniu. Zasmuciło mnie to, że przez tyle czasu nikt nie wyrzucił ich do kosza – mówi inicjatorka akcji i dodaje – Leżące na chodnikach śmieci są mało przyjemnym dla oka widokiem i dodatkowo rodzi się poczucie, że nie dbamy o naszą wspólną przestrzeń. Jako mieszkanka Żoliborza często chodzę ulicą Rydygiera, Krasińskiego czy Przasnyską i notorycznie widzę walające się na chodnikach śmieci.

Justyna przez ostatnie kilka lat mieszkała za granicą. Głównie w mniejszych miejscowościach m.in. w Bawarii czy pod Kopenhagą. – Mieszkańcy dbali tam o okolicę. Na ulicach było czysto, a jeżeli leżały śmieci, były one przez kogoś sprzątane. Przeniosłam się do Warszawy i muszę przyznać, że w centrum nie jest tak źle, natomiast już po za nim sprawa wygląda nieco inaczej – opowiada Justyna.

Grupa mieszkańców Żoliborza przed sąsiedzką akcją sprzątania ulic

Żoliborz jest dzielnicą, gdzie mieszkańcy są aktywni społecznie i chętnie podejmują się aktywności na rzecz swojej małej ojczyzny. – Dlatego zainicjowałam tego rodzaju aktywność umieszczając post na jednym z forów żoliborskich na Facebooku. Nie spodziewałam się tak dużego entuzjazmu. Jednak najważniejszym celem jest wysprzątanie ulic i uwrażliwienie ludzi na zjawisko śmiecenia – tłumaczy Lesiak.

"Mam nadzieje, że zainspirujemy ludzi do zmiany sposobu myślenia"

Do wspólnego sprzątania w niedzielę zachęcali m.in. muzycy z obiecującego zespołu „Kwiat Jabłoni”. Zaprosili swoich fanów do wspólnego zbierania śmieci w okolicach Dworca Wschodniego. – Do tej pory opisywaliśmy świat, a teraz chcemy go zmieniać – mówił duet zapowiadając akcję.

W ramach projektu „Czysta Wisła” wybranego w Budżecie Obywatelskim Warszawiacy tego samego dnia sprzątali teren nad Wisłą. Działania objęły brzeg rzeki na obszarze od KS Spójnia w stronę Centrum Olimpijskiego.

Ilość tego typu akcji pokazuje rosnącą świadomość mieszkańców w walce o czyste środowisko i wskazuje na problem śmiecenia. - Chciałbym, żeby inni również przykładali większą uwagę do dbania o przestrzeń publiczną, która jest naszym wspólnym dobrem. Mam nadzieje, że zainspirujemy ludzi do zmiany sposobu myślenia. Niekoniecznie trzeba chodzić i sprzątać, ale żeby generalnie nie śmiecić – mówi Tymek jeden z uczestników akcji sprzątania na Nowym Żoliborzu.

Mieszkańcy mają dość śmieci

Tematem zaśmieconych ulic zainteresowała się również żoliborska radna Izabela Rychter. – Proszę o wystosowanie pisma do deweloperów budujących przy ulicy Anny German, Rydygiera i Przasnyskiej o sprzątanie na bieżąco wszelkich odpadów i śmieci. Mieszkańcy zgłaszają, że na ulicy Rydygiera i Krasińskiego zalegają śmieci na trawnikach – apeluje radna w złożonej do władz dzielnicy interpelacji pytając jednocześnie o częstotliwość sprzątania części ulic na Nowym Żoliborzu.

Inicjatorka akcji Justyna Lesiak z workami zebranych śmieci

W odpowiedzi, Urząd Dzielnicy Żoliborz ma zamiar wystosować pisma do podmiotów prowadzących budowy przy ulicach Anny German, Rydygiera i Przasnyskiej, przypominające o utrzymaniu czystości. – Zalegające odpady na trawnikach wzdłuż ulicy Rydygiera usuwane są na bieżąco przez tutejszy Urząd, zaś zieleń przy ulicy Krasińskiego utrzymywana jest przez Zarząd Zieleni, który zostanie poinformowany o potrzebie częstszego wykonywania prac porządkowych – czytamy w odpowiedzi zastępcy burmistrza Agaty Marciniak – Różak.

W efekcie mieszkańcy zapełnili kilkanaście worków. Większość zebranych śmieci stanowiły odpady z budowy i niedopałki po papierosach. - Jeżeli nic się nie zmieni na pewno będzie to jakaś forma cykliczna wydarzenia. Bardzo bym tego chciała bo łączymy przyjemne z pożytecznym. Sprzątamy, zacieśniamy więzi sąsiedzkie i poznajemy nowych ludzi. Dzisiejsze spotkanie jest pierwszym krokiem. W dalszej perspektywie być może wyruszymy sprzątać parki czy skwery – zapowiada Justyna, inicjatorka sąsiedzkiej akcji sprzątania.  


DSC04094

DSC04094

DSC04080

DSC04080

DSC04096

DSC04096

Justyna-Lesiak-w-trakcie-akcji_edited

Justyna-Lesiak-w-trakcie-akcji_edited

zebrane-śmieci-w-akcji-sąsiedzkiej_edited

zebrane-śmieci-w-akcji-sąsiedzkiej_edited


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.

bezchmurnie

Temperatura: 3°C Miasto: Warszawa

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 18 km/h