Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 22:37

Szkoła z Żoliborza wśród laureatów Warszawskiej Nagrody Edukacji Kulturalnej

20 projektów zostało nagrodzonych w konkursie Warszawskiej Nagrody Edukacji Kulturalnej. Kapituła przyznała Grand Prix, Nagrodę Specjalną oraz nagrody w siedmiu kategoriach. II nagrodę w kategorii "Wspólnoty lokalne" zajęli Patryk Zaremba i Marcin Mitzner reprezentujący żoliborską Szkołę Podstawową nr 267 im. Juliusza Słowackiego za projekt „Szkolny Survival”.
  • Źródło: UM Warszawa
Szkoła z Żoliborza wśród laureatów Warszawskiej Nagrody Edukacji Kulturalnej
Rozstrzygnięcie 15. edycji konkursu podczas uroczystej gali w Muzeum POLIN.

Źródło: UM Warszawa

W tym artykule przeczytasz o:

  • Warszawskiej Nagrodzie Edukacji Kulturalnej
  • docenieniu roli edukacji w kulturze
  • nagrodzonych projektach

15. edycja Warszawskiej Nagrody Edukacji Kulturalnej to dobry czas na podsumowania i podziękowania – mówiła Aldona Machowska-Góra, zastępczyni prezydenta m.st. Warszawy, podczas piątkowej gali w Muzeum POLIN. – Nagroda przez lata zmieniła się, tak jak zmieniła się polityka kulturalna, zmieniają się instytucje kultury, szkoły, jak zmienia się Warszawa, ale zawsze wyznaczała kierunki rozwoju edukacji kulturowej. Ta nagroda nie tylko odpowiada na wyzwania zmieniającej się teraźniejszości, ale też odważnie i aspiracyjnie pokazuje najlepsze, innowacyjne projekty i działania. I nagradza za odwagę. Bardzo wszystkim dziękuję za te lata współpracy i życzę abyśmy poszerzali grono osób, które przyczyniają się do rozwoju świadomości o tym, jak ważna jest edukacja kulturalna – dodała wiceprezydentka.

W kulturze ważna jest edukacja

Warszawska Nagroda Edukacji Kulturalnej to wyróżnienie animatorek i animatorów, edukatorek i edukatorów, nauczycielek i nauczycieli, artystów i artystek, aktywistów i aktywistek za najlepsze projekty, programy i działania z zakresu edukacji kulturalnej. Jest ona przyznawana od 15 lat. W tym czasie doceniono, wyróżniono i zauważono ponad 600 osób, które realizują edukację kulturalną w stolicy. W tym roku do konkursu zgłoszonych zostało 166 projektów, a pula nagród wyniosła 120 tys. zł.  

Od wielu lat rozwijamy program edukacji kulturalnej w naszym mieście, a w ostatnim czasie z inicjatywy prezydenta Rafała Trzaskowskiego rozpoczęła się realizacja dwóch wspaniałych projektów  – „Klasa w Warszawie – Warszawa z klasą” i „Kulturalny przedszkolak” – podkreśliła Renata Kaznowska, zastępczyni prezydenta m.st. Warszawy. – Dzięki nim do szkół i przedszkoli rocznie trafia kilkanaście milionów złotych, które są przeznaczane na rozwijanie kulturalnych pasji młodych ludzi. Dlatego dziś dziękuję nauczycielom szkół i przedszkoli, dziękuję wszystkim twórcom nagrodzonych projektów za inspirację i gratuluję pomysłów! Róbmy wszystko, co w naszej mocy, aby edukacja kulturalna w Warszawie rozwijała się i przynosiła młodym ludziom możliwość pełnego wykorzystania ich potencjału – dodała Renata Kaznowska.

Nagrodzone projekty

18 października podczas uroczystości finałowej WNEK w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN nagrody otrzymali: 

GRAND PRIX 2024 - Kamila Falęcka, Marcelina Gorczyńska – projekt „Turnus na Wolskiej”  Turnus na Wolskiej 

NAGRODA SPECJALNA - Anna Płachecka - Bielański Ośrodek Kultury 

Kategoria: Różnorodne i wielokulturowe społeczeństwo 

I miejsce - Katarzyna Jedynak – projekt „Mozaika Wielokulturowa” - Wolskie Centrum Kultury 

II miejsce - Alicja Brudło, Joanna Sułek-Malinowska – projekt „ART CAMP - letni obóz artystyczny” - Ośrodek Kultury Ochoty 

III miejsce - Svetlana Kohutnytska – projekt „Wielokulturowe Centrum Młodzieżowe” - Muzeum Sztuki Nowoczesnej 

Kategoria: Środowisko naturalne i klimat  

I miejsce - Monika Sejbuk-Radziwonka - projekt „RODZINNY KLUB PRZYRODNICZY – Natura miejscem przygód” - Bemowskie Centrum Kultury, Las na Bemowie 

II miejskie - Dominika Dzieniszewska, Beata Frankowska-Patrzykont – projekt „Wyprawy do brzucha miasta” - Mazowiecki Instytut Kultury 

III miejsce - Maria Hulist – projekt Zielone OKO - "W cieniu drzewa" - Ośrodek Kultury Ochoty 

Kategoria: Kompetencje przyszłości  

I miejsce - Monika Matusiak, Iwo Kondefer – projekt „Opowiadanie światów” - Fundacja Dostępnej Kultury Wizualnej Wielozmysły 

II miejsce - Patryk Czarnecki – projekt „Breaking dla Każdego” - Ośrodek Kultury Ochoty  

Kategoria: Procesy twórcze  

I miejsce - Iga Kania, Agata Leśniak, Olga Zientarzewska – projekt „Różowa Rewolucja” - Szkoła Podstawowa nr 374 im. gen. Piotra Szembeka w Warszawie, Dzielnica Praga Południe 

II miejsce - Natalia Królak, Karolina Kowalczyk - projekt „Margines mojego ciała”, Nowy Teatr Międzynarodowe Centrum Kultury  

III miejsce - Monika Misztal Szlaska – projekt „Spontaniczna Grupa DZIELNY KOLEKTYW”, Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży nr 86 

Kategoria: Dziedzictwo kulturowe i tożsamość  

I miejsce - Hanna Sabat, Xawery Stańczyk – projekt „Skwer Rzeźby na Woli”, Wolskie Centrum Kultury 

II miejsce - Natalia Sopoćko, Dorota Suchecka, Magdalena Mierzejewska – projekt „Młode ok(N)o Warszawy”, Ognisko Pracy Pozaszkolnej Ochota 

III miejsce - Andrzej Chybowski, Ewa Chybowska – projekt „Kolonia Wawelberga Festiwal Hipolita i Ludwiki - Zielona Kolonia”, Kolonia Wawelberga Stowarzyszenie Mieszkańców i Przyjaciół  

Kategoria: Wspólnoty lokalne  

I miejsce - Magdalena Turska-Chotkiewicz – projekt „Ślubuję Ci...”, Dom Kultury Zacisze, Targówek 

II miejsce - Patryk Zaremba, Marcin Mitzner – projekt „Szkolny Survival”, Szkoła Podstawowa nr 267 im. Juliusza Słowackiego w Warszawie w Dzielnicy Żoliborz 

III miejsce - Beata Stpiczyńska - projekt „Taniec Towarzyski dla każdego”, Bemowskie Centrum Kultury 

Kategoria: Procesy włączające i dostępność 

I miejsce - Maria Tkaczyk, Maria Mazińska – projekt „Słowa mają moc. Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną współtworzy teksty ETR na plac zabaw w warszawskim ZOO”, Miejski Ogród Zoologiczny im. Antoniny i Jana Żabińskich w Warszawie; Klub NIE Z TEJ BAJKI – placówka rehabilitacyjno-terapeutyczna dla osób z autyzmem i podobnymi zaburzeniami”; Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy nr 1 im. Kazimierza Kirejczyka 

II miejsce - Olga Gronowska-Pszczoła – projekt „Świat książką malowany”, Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy nr 4 (współpraca Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy, Polskie Stowarzyszenie im. Janusza Korczaka, Korczakianum Pracownia Muzeum Warszawy) 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.