Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
czwartek, 21 listopada 2024 21:40

Zmiana strategii w udzielaniu dotacji na eko-inwestycje

Od 1 stycznia 2025 r. zmienią się zasady udzielania miejskich dotacji na likwidację kopciuchów i montaż instalacji OZE. Decyzję w tej sprawie podjęli na czwartkowej sesji radni m.st. Warszawy. Zdecydowali również o zmianach w dofinansowaniu na rozbetonowanie powierzchni.
  • Źródło: UM Warszawa
Zmiana strategii w udzielaniu dotacji na eko-inwestycje
Nadchodzą miejskie dotacje na wymianę starych pieców gazowych! Radni Warszawy przyjęli nową strategię walki z kopciuchami.

Autor: AI

Źródło: freepik

W tym artykule przeczytasz o:

  • ostatecznym terminie udzielania dotacji na likwidację "kopciuchów"
  • zmianach w udzielaniu dotacji na montaż OZE
  • dotacjach na usuwanie betonu

Największe zmiany dotyczą dofinansowania na likwidację nieefektywnych źródeł ciepła. W ciągu ostatnich kilku lat w stolicy zlikwidowano ponad 80 proc. kopciuchów. Warszawa dotuje wymianę starych, bezklasowych kotłów centralnego ogrzewania od 2017 r. W tym czasie z budżetu miasta wydano na ten cel blisko 90 mln zł. Jednak od 2022 r. wpływa coraz mniej wniosków o dotację.

Ostateczny termin dla "kopciuchów"

Uchwała wprowadza ostateczny termin udzielania dotacji na likwidację "kopciuchów". Wnioski na wymianę kotłów bezklasowych będą przyjmowane tylko do końca tego roku, a dotacje zostaną wypłacone do końca 2025 r. Mieszkańcy, którzy będą chcieli wymienić kopciucha po tej dacie, mogą liczyć na wsparcie doradców technicznych. Eksperci miasta pomogą im wypełnić i złożyć wnioski do programów "Czyste Powietrze" i "Stop Smog", które łączą dotację na wymianę źródeł ciepła z dofinansowaniem na termomodernizację.

Wnioski o wsparcie na demontaż pieców spełniających wymagania klas 3 i 4 będą zbierane do 31 marca 2027 r. Tutaj ostatnie dotacje zostaną wypłacone do końca 2027 r.

Warszawa będzie odchodzić również od dofinansowania montażu kotłów gazowych. Wnioski będą przyjmowane tylko do końca tego roku, a mieszkańcy będą mieli czas na realizację inwestycji i uzyskanie miejskiej dotacji do końca 2025 r. Jednocześnie miasto zacznie dotować inwestycje polegające na likwidacji nieefektywnych i drogich w utrzymaniu kotłów na gaz. Chodzi o urządzenia, które są eksploatowane przez co najmniej 10 lat lub mają otwartą komorę spalania. Zmiany te są odpowiedzią na uwagi zgłaszane przez warszawiaków. Według szacunków obecnie w stolicy jest około 78 tys. lokalizacji ze źródłem ogrzewania na paliwo gazowe.

Zgodnie z uchwałą, zmieni się też termin składania wniosków oraz wysokość wsparcia na likwidacje nieefektywnych źródeł ciepła. Od nowego roku dokumenty będą przyjmowane od września do marca, a samo dofinansowanie będzie ustalone na stałym poziomie kwotowym i wyniesie od 10 do 40 tys. zł.

Dotacje na montaż OZE – co się zmieni?

Zmiany wprowadzone będą również przy dotacjach na montaż instalacji odnawialnych źródeł energii. Nabór wniosków zostanie wydłużony do marca. Z miejskiego wsparcia na OZE wyłączone zostaną pompy ciepła powietrze-powietrze. Mieszkańcy – poza kolektorami słonecznymi, fotowoltaiką i turbinami wiatrowymi – będą mogli montować wyłącznie gruntowe pompy ciepła oraz pompy ciepła powietrze-woda. W przypadku tych dwóch urządzeń wprowadzono też wymóg, by były one zarejestrowane na „Liście Zielonych Urządzeń i Materiałów” (ZUM).

Nowością będzie natomiast udzielanie dotacji na magazyny energii do instalacji fotowoltaicznych albo turbin wiatrowych.

Dotacje na walkę z betonozą

Zmieniona uchwała wprowadza również odrębną kategorię dla dotacji na rozbetonowanie i zazielenianie powierzchni. Wysokość miejskiego dofinansowania wyniesie 70 proc. kosztów inwestycji, ale nie więcej niż 150 tys. zł. Miejskie wsparcie obejmie inwestycje, które zakładają likwidację nawierzchni nieprzepuszczalnych dla wody. Minimalna wielkość pojedynczego fragmentu poddawanego zmianom ma wynosić 5 mkw., a ich suma ma być większa lub równa 200 mkw.

Wniosek o dotację na rozbetonowanie będzie można złożyć już w momencie wejścia w życie zmienionej uchwały, czyli w połowie listopada.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Aby zostać naszym prenumeratorem, wystarczy wejść na stronę https://www.gazetazoliborza.pl/platny-dostep. Następnie należy wybrać jedną z trzech opcji prenumeraty i postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w kolejnych krokach.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Jako prenumerator zyskujesz dostęp do ekskluzywnych treści (w tym pełnych treści artykułów prezentowanych na naszym portalu oraz publikacji dedykowanych tylko naszym prenumeratorom) oraz specjalne rabaty od naszych partnerów lokalnych. Oferujemy zniżki od 10% do 20% na produkty i usługi firm z Żoliborza i Bielan (okazjonalnie także z innych dzielnic).

Z rabatów mogą korzystać tylko prenumeratorzy posiadający aktywną (wykupioną) prenumeratę.

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Aktualną listę partnerów oraz informacje o oferowanych przez nich rabatach znajdziesz na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów" oraz w przesyłanych do Ciebie newsletterach.

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna.

Po wykupieniu prenumeraty będziesz mieć dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

Dokonując zakupu online u naszych partnerów, aby otrzymać rabat, należy przy zamówieniu wpisać specjalny kod, który zostanie wygenerowany przez partnera i przekazany prenumeratorowi.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online i/lub realizacji vouchera (będącego nagrodą w konkursie dla prenumeratorów, o którym piszemy w pkt. 9) trzeba powołać się na kod/voucher wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę lub odebrać nagrodę w konkursie.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem. Szczegółowe informacje znajdziesz w opisie oferty każdego z nich.

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności, skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [535249771]. Postaramy się pomóc jak najszybciej.

Rabatów przeznaczonych dla prenumeratorów nie można przekazywać osobom trzecim. Są one dedykowane wyłącznie dla naszych prenumeratorów jako forma podziękowania za wsparcie. Udowodnione przypadki łamania tego postanowienia będą skutkowały anulowaniem prenumeraty, bez możliwości jej odnowienia.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Nie. Każdy z partnerów ma swoje odrębne rabaty, które nie łączą się z rabatami od innych partnerów.

Tak, ale Twoja subskrypcja będzie aktywna do końca okresu rozliczeniowego, na który się zdecydowałeś.

Wystarczy zaoferować zniżki (10%, 15% lub 20%) na swoje produkty lub usługi dla naszych prenumeratorów. W zamian otrzymasz pakiet promocyjny opisany w naszej ofercie.

Skontaktuj się z nami pod adresem [[email protected]] lub telefonicznie pod numerem [662001449]. Omówimy szczegóły i odpowiemy na wszelkie pytania.

Po skontaktowaniu się z nami ustalimy szczegóły współpracy, podpiszemy umowę i przekażemy wszystkie niezbędne materiały do realizacji promocji.

Nie, udział jest całkowicie bezpłatny. W ramach współpracy barterowej oferujesz rabaty dla naszych prenumeratorów, a my zapewniamy Ci promocję i zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki.

Nie. Program skierowany jest głównie do firm z Żoliborza i Bielan, aby wspierać lokalną społeczność. Jeśli Twoja firma działa w tym obszarze lub kieruje ofertę (także) do mieszkańców tych dzielnic, zapraszamy do współpracy. Zapraszamy zatem do współpracy także firmy i instytucje z innych warszawskich dzielnic!

Nie. Z rabatów oferowanych przez partnerów będą mogli skorzystać wszyscy aktywni (posiadający opłaconą prenumeratę) prenumeratorzy „Gazety Żoliborza”, bez względu na miejsce ich zamieszkania.

Twoja firma otrzyma bezpłatną reklamę w naszych mediach: na portalu, w social mediach, grupach lokalnych, w artykułach oraz w kampaniach reklamowych. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność marki i dotrzesz do szerokiej lokalnej społeczności. Zrobisz to w sposób innowacyjny i efektywny – całkowicie bezpłatnie. Naszym głównym celem jest nie tylko uhonorowanie naszych prenumeratorów, ale też skuteczne zareklamowanie ofert firm, które zostaną naszymi partnerami.

Oferujemy m.in.:

  • Baner reklamowy z Twoim logotypem na naszym portalu i w social mediach.
  • Publikację artykułu zbiorczego promującego wszystkich partnerów.
  • Top Layer z informacjami o prenumeracie i partnerach.
  • Stałą komunikację w naszych grupach społecznościowych.
  • Zdjęcie w tle w mediach społecznościowych z logotypami partnerów.
  • Relacje (stories) z logotypami partnerów.
  • Plakat promocyjny informujący o współpracy.
  • Mailingi do prenumeratorów (dla partnerów oferujących 15% i 20% rabatu).
  • Promocję w Kinie Wisła (dla partnerów oferujących 20% rabatu).

Nasi partnerzy będą przedstawieni na stronie głównej naszego portalu, w zakładce PREMIUM w artykule "Rabaty dla Prenumeratorów". Będą umieszczeni wg dwóch kryteriów: wysokość rabatów i kolejność alfabetyczna. Ich lista będzie też wysyłana w newsletterach dla prenumeratorów.

Obsługa partnera będzie sprawdzać, czy prenumerator, który chce skorzystać z rabatu, ma dostęp do specjalnie dedykowanego artykułu („Rabaty dla Prenumeratorów”), w którym będą wymienieni wszyscy nasi partnerzy (będą tam także ich logotypy). Przy zakupie w sklepie stacjonarnym lub w momencie płatności za usługę wystarczy pokazać jego treść obsłudze partnera, wskazując baner odpowiadający miejscu, w którym dokonujemy zakupów/płacimy za usługę.

W przypadku zakupów online należy podać kod wygenerowany przez partnera. Dzięki temu będzie można zakupić produkt/usługę.

Wspólnie z naszymi partnerami będziemy organizowali konkursy dla naszych prenumeratorów. Do wygrania będą w nich między innymi bilety czy karnety. Wśród nagród będą też zniżki na produkty i usługi oferowane przez partnerów. Laureaci takich konkursów otrzymają specjalnie dedykowany voucher, wygenerowany przez partnera konkursu, dzięki któremu będą mogli zrealizować nagrodę. By odebrać nagrodę, trzeba będzie okazać ten voucher lub wpisać (w przypadku realizacji online) umieszczony na nim kod, wygenerowany przez partnera.

Szczegóły dotyczące sposobu wykorzystania, ilości i dostępności rabatów ustalamy indywidualnie, aby najlepiej dopasować ofertę do potrzeb Twojej firmy. Stałe są tylko wysokości oferowanych rabatów: 10%, 15% i 20%.

Wysokość rabatu u każdego partnera jest stała w czasie jednego cyklu, który trwa miesiąc. Partner może zmienić wysokość rabatu w każdym cyklu.

Zależeć to będzie od indywidualnych ustaleń z każdym partnerem.

Oczywiście! Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie i propozycje, które mogą przynieść korzyści obu stronom.

Czas trwania współpracy ustalamy indywidualnie, ale minimalny okres to jeden miesiąc (jeden cykl współpracy). Możesz zdecydować się na okres próbny (miesięczny) lub długoterminową współpracę.

Tak, aczkolwiek Twoja obecność – a zatem przywileje i obowiązki partnera – będą obowiązywały do zakończenia miesięcznego cyklu współpracy.